Sossutuet vastikkeellisiksi
Kun rajaa tulee mitään tekemättä, ihmiset passivoituvat. Maataan kotona ja tehdään lisää mukuloita veronmaksajien iloksi. Joka päivä kotoa esim. 3 tunniksi yhteiskunnalliseen työhön. Herätään aamulla, tenavat hoitoon ja rytmiä päivään. Vanhusten ulkoiluttamista, ulkotöitä, tarhaan ja kouluun pihavahdeiksi.
Kommentit (29)
Joo, mikähän päiväkoti niitä alkoholisoituneita mt-ongelmaisia pihavahdeikseen haluaa..
Nimim. Sosiaalityöntekijä joka liiankin hyvin tietää mitä se aines suurimmaksi osaksi on...
Toi "vanhusten ulkoiluttaminen" kuulostaa jotenkin hassulta, ihan kuin ne olisi jotain elukoita :D
Tekisitkö itse nälkäpalkalla töitä? Eikö oikea palkkatyö kaikille halukkaille olisi oikein? Tai vuorottelu niin että töissäolevat voisivat välillä "huilia" näillä korkeilla tuilla?
Miksi katsot olevasi etuoikeutettu palkkatyöhön?
Kukahan niiden kaikkien työttömien tenavien hoidon sitten maksaa? Tenavat hoidossahan on suurperheelliselle sossupummille oikea jackpot, ei mikään "rangaistus" mitä ilmeisesti haet...
Kyllähän niiltä jotain voisi odottaa. Sen sijaa että kaatuilevat kännipäissään katuojiin jo ennen keskipäivää. Ojankaivuuta tai jotain jos ei muuta. Tai haravointia. Ihan kuntouttavassa mielessä.
t. veronmaksaja
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:43"]
Tekisitkö itse nälkäpalkalla töitä? Eikö oikea palkkatyö kaikille halukkaille olisi oikein? Tai vuorottelu niin että töissäolevat voisivat välillä "huilia" näillä korkeilla tuilla?
[/quote]
Haloo, palkkatyössä on se, jonka tuottama lisäarvo on riittävän suuri, että sitä kannattaa pitää siinä palkkatyössä. Et terveisiä vaan sinne Karl-Marx-Stadtiin tai mistä nyt näitä kirjoitteletkin. Mitäs te alhaisen lisäarvon kommarit muuta teette kuin kadehditte ja loisitte.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:45"]
Kukahan niiden kaikkien työttömien tenavien hoidon sitten maksaa? Tenavat hoidossahan on suurperheelliselle sossupummille oikea jackpot, ei mikään "rangaistus" mitä ilmeisesti haet...
[/quote]
Ne hoidetaan yhteiskunnan ja veronmaksajien kustannuksella. Loisiminen on Suomessa pop.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:51"]
[/quote]
Haloo, palkkatyössä on se, jonka tuottama lisäarvo on riittävän suuri, että sitä kannattaa pitää siinä palkkatyössä. Et terveisiä vaan sinne Karl-Marx-Stadtiin tai mistä nyt näitä kirjoitteletkin. Mitäs te alhaisen lisäarvon kommarit muuta teette kuin kadehditte ja loisitte.
[/quote]Seuraavissa yt:ssä nähdään. Väitätkö oikeasti olevasi se tuottavin vaihtoehto? NOT
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:43"]Tekisitkö itse nälkäpalkalla töitä? Eikö oikea palkkatyö kaikille halukkaille olisi oikein? Tai vuorottelu niin että töissäolevat voisivat välillä "huilia" näillä korkeilla tuilla?
[/quote]
Siitä pienestäkin yhteislunnallisesta osallistumisesta.on helpompi.ponnistaa töihin kuin kotona makaamisesta. Työtä tässä on hitisti tehty että työssä on pysytty. Jatkuvaa opiskelua työn ohessa. Vuosien vuosien ajan.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:51"]
[/quote]
[/quote]Seuraavissa yt:ssä nähdään. Väitätkö oikeasti olevasi se tuottavin vaihtoehto? NOT
[/quote]
Heh, mullä on ollut jo ainakin 30 yt:t työelämässä. Tuottavimpia ei irtisanota. Olen joskus jopa ehdottanut ja vastaus on ollut tiukka ei. Työmoraali ei anna myöten lorvailla irtisanomista helpottamaan, ehkä sitäkin pitäisi joskus kokeilla.
Olen nyt kesäaikaan sossutuilla elelevä opiskelija. En saanut mitään kesätöitä, joten ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin hakea tukia. Koska en ole edelleenkään saanut mitään töitä, niin olen käyttänyt tämän vapaa-ajan tekemällä kaikki rästiin jääneet koulutyöt, esim kirjoittaa kandintyön valmiiksi.
En koe mitään väärää siinä, että elän kesän tuilla. Jos ei ole töitä, ei ole. Olisi lähtenyt kämppä alta jos en olisi tukia hakenut. Ojassako sitten pitäisi asua? Luulisi olevan yhteiskunnallekin etu, että köyhimpiä autetaan, muussa tapauksessa esim omaisuusirikokset lisääntyy, kaupoista varastettaisiin enemmän ruokaa ja tavaraa jota voi myydä pimeästi eteenpäin jne. Minä pystyn käyttämään tämän "loman" opintojeni edistämiseen, valmistun nopeammin, olen nopeammin veroja maksava työntekijä (alallani on hyvä työllisyys valmistumisen jälkeen). Syksyllä alkaa taas opintotuki juosta, ja pääsen jatkamaan vakityöpaikallani (kyseisellä firmalla ei ollut mitään töitä tarjota minulle kesäajaksi).
Tämä vapaamatkustajien määrä suoraan sanottuna kyrsii. Itketään kun pennut ei saa olla koko päivää yhteiskunnan hoteissa vaan niiden kanssa pitäisi ihan itsekin olla. Jo on hävytöntä kun tenavia pitäisi itsekin syöttää.
Olen äärettömän empaattinen ihminen, mutta mielestäni olisi hyvä jos jokainen työtön saisi tukea elämänhallintaan ja päihde-neuvontaan joita työttömyyskorvauksen saaminen edellyttäisi ehdottomasti.
"Kun rajaa tulee mitään tekemättä, ihmiset passivoituvat. Maataan kotona ja tehdään lisää mukuloita veronmaksajien iloksi. Joka päivä kotoa esim. 3 tunniksi yhteiskunnalliseen työhön. Herätään aamulla, tenavat hoitoon ja rytmiä päivään. Vanhusten ulkoiluttamista, ulkotöitä, tarhaan ja kouluun pihavahdeiksi."
Eiköhän asia ole juuri päinvastoin, pian Suomi olisi konkurssissa. Lasten päivähoito ei suinkaan ole ilmaista, vaan yhden lapsen hoitokustannukset, iästä riippuen on n. 980-2800 euroa/kk/lapsi ja toimeentulotuki on vain muutaman satasen. Jos yhden lapsen osalta kulut ovat suuremmat, entä jos lapsia on useampi, silloin puhutaan jo tuhansista euroista.
Orjuus, tuo oikeiston märkä uni, hiipii vähä vähältä yhä lähemmäs. Kaikkein parasta kunnon kokkarille olisi semmoinen orja, joka tekee sen herrankin työt ilmaiseksi ja oikeiston oloneuvos voisi keskittyä paasaamaan tämän järjestelmän yhteiskunnallisista eduista, eli isot eurot kilisevät sinne ison herran kukkaroon, mutta työt teetetään ilmaiseksi ali-ihmisillä, joille riittää henkensä pitimiksi pikku roposet ja puuro. Kuten jo muinoin natsi-Saksassa tai Yhdysvaltojen etelävaltioissa, Intiassa yhä ym. mutta rotu ei enää ratkaise, vaan silkka rahan himo ja röyhkeä ahneus.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:48"]Kyllähän niiltä jotain voisi odottaa. Sen sijaa että kaatuilevat kännipäissään katuojiin jo ennen keskipäivää. Ojankaivuuta tai jotain jos ei muuta. Tai haravointia. Ihan kuntouttavassa mielessä.
t. veronmaksaja
[/quote]
Ja kun työttömät menee haravoimaan, niin kaupunkien puisto-osastoilta laitetaan porukkaa pihalle.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 18:06"]Olen nyt kesäaikaan sossutuilla elelevä opiskelija. En saanut mitään kesätöitä, joten ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin hakea tukia. Koska en ole edelleenkään saanut mitään töitä, niin olen käyttänyt tämän vapaa-ajan tekemällä kaikki rästiin jääneet koulutyöt, esim kirjoittaa kandintyön valmiiksi.
En koe mitään väärää siinä, että elän kesän tuilla. Jos ei ole töitä, ei ole. Olisi lähtenyt kämppä alta jos en olisi tukia hakenut. Ojassako sitten pitäisi asua? Luulisi olevan yhteiskunnallekin etu, että köyhimpiä autetaan, muussa tapauksessa esim omaisuusirikokset lisääntyy, kaupoista varastettaisiin enemmän ruokaa ja tavaraa jota voi myydä pimeästi eteenpäin jne. Minä pystyn käyttämään tämän "loman" opintojeni edistämiseen, valmistun nopeammin, olen nopeammin veroja maksava työntekijä (alallani on hyvä työllisyys valmistumisen jälkeen). Syksyllä alkaa taas opintotuki juosta, ja pääsen jatkamaan vakityöpaikallani (kyseisellä firmalla ei ollut mitään töitä tarjota minulle kesäajaksi).
[/quote]
Sinä olet yrittävä opiskelija. Nosta tukea. Mutta tämä väestönosa.joka sanoo että työ ei nappaa ja pitää itsestäänselvyytenä ryöstää toisten rahapussista rahaa, muuttakaa vaikkapa itään tai länteen niin nälkään kuolisitte. Missään ei tuollainen lusmuilu vetele
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 18:09"]
Olen äärettömän empaattinen ihminen, mutta mielestäni olisi hyvä jos jokainen työtön saisi tukea elämänhallintaan ja päihde-neuvontaan joita työttömyyskorvauksen saaminen edellyttäisi ehdottomasti.
[/quote]
Työttömät ovat siis kaikki menettäneet elämänhallintansa ja ovat poikkeuksetta päihdeongelmaisia?
Hyvä juttu. Monet pitäisi vain hakea sieltä läävästä kun itseohjautuvuutta ei löydy kuin vällyjen alle siirtymiseen.