Pikkulapsien tyhmät kommentit
Kaupoissa olin ostamas pari pulloa colaa ja jotai muuta. Joku 5v lapsi kommentoi että onpas tolla paljon colaa tai jotai muuta vastaavaa sanoi äitillenssä. Mikä oikeus kakaroilla on kommentoida muitten ostoksia. Ärsyttää.
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:32"] [quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:12"] Etköhän se sinä ole tyhmempi, kun et osaa edes taivuttaa sanaa "pikkulapset". Muutenkin, eihän se lapsi ymmärrä tuolla loukkaavansa, ihmetteli vain aivan viattomasti. (P. S. Jatkoa varten, se on "pikkulasten") [/quote] Numero 29 tuolta: http://kaino.kotus.fi/sanat/nykysuomi/taivutustyypit.php P.S. Jatkoa varten: lyhenteessä "P.S." ei ole välilyöntiä. :) http://www.kielikello.fi/index.php?mid=2&pid=11&aid=2061 [/quote]Niin, itsehän et tee koskaan virheitä puhelimella kirjoittaessasi, etkä myöskään ajatusvirheitä. Lienet oikea täydellisyys :) [/quote] Minä kirjoitan tarkoituksella virheettömästi silloin, kun katson aiheelliseksi korjata näsäviisaiden kirjoitusvirheitä. Tee sinäkin vastedes samoin, niin ei sitten tarvitse selitellä puhelimista ja keksiä muita surkuhupaisia tekosyitä. [/quote]Sinähän et tunnu edes tietävän, mitä näsäviisas tarkoittaa :D Kannattaa tarkistaa sen merkitys vaikka sanakirjasta. Ja oikeasti? Luet sitä tekstiä niin kauan, että siellä ei ole yhden yhtäkään virhettä? Älä viitsi, kyllä sinne joskus ihan inhimillinen virhe lipsahtaa, vaikka niin täydellinen luuletkin olevasi.
[/quote]
Selitä selitä. Toiset meistä osaavat, toiset eivät, ja jokainen kirjoittaa taitojensa mukaan. Hyvä niin.
Noloksi touhu menee silloin, kun osaamattomat rupeavat sormi ojossa moittimaan muita, kuten tuo aloittajaa tyhmäksi nimittelevä tyyppi (sinä?): hän huomauttelee taivutuksesta, joka ei ole väärin, ja maustaa huomauttelemisensa mokaamalla itse vähän lisää. Kaiken kruunuksi vielä typerin mahdollinen tekosyy, puhelimella kirjoittaminen. Otapa sinäkin neuvosta vaarin äläkä rupea holhoamaan asiassa, jossa itse tarvitset holhousta. ;)
[/quote]Et edes vastannut kysymyksiini, joten en jatka tätä keskustelua enää. Teet nyt itsestäsi naurettavan. Kerropa, miksi puhelimella kirjoittaminen on tekosyy? No jaa, ethän siihen osaa vastata. Hyvää loppuelämää. Oikeastaan, hanki se elämä ensin. Sitä sinulla ei vaikuta olevan, kun harrastuksesi on AV:lla vittuilu
P.S. Jatkoa varten: se on holhota asiasta, ei asiassa :)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:32"] [quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:12"] Etköhän se sinä ole tyhmempi, kun et osaa edes taivuttaa sanaa "pikkulapset". Muutenkin, eihän se lapsi ymmärrä tuolla loukkaavansa, ihmetteli vain aivan viattomasti. (P. S. Jatkoa varten, se on "pikkulasten") [/quote] Numero 29 tuolta: http://kaino.kotus.fi/sanat/nykysuomi/taivutustyypit.php P.S. Jatkoa varten: lyhenteessä "P.S." ei ole välilyöntiä. :) http://www.kielikello.fi/index.php?mid=2&pid=11&aid=2061 [/quote]Niin, itsehän et tee koskaan virheitä puhelimella kirjoittaessasi, etkä myöskään ajatusvirheitä. Lienet oikea täydellisyys :) [/quote] Minä kirjoitan tarkoituksella virheettömästi silloin, kun katson aiheelliseksi korjata näsäviisaiden kirjoitusvirheitä. Tee sinäkin vastedes samoin, niin ei sitten tarvitse selitellä puhelimista ja keksiä muita surkuhupaisia tekosyitä. [/quote]Sinähän et tunnu edes tietävän, mitä näsäviisas tarkoittaa :D Kannattaa tarkistaa sen merkitys vaikka sanakirjasta. Ja oikeasti? Luet sitä tekstiä niin kauan, että siellä ei ole yhden yhtäkään virhettä? Älä viitsi, kyllä sinne joskus ihan inhimillinen virhe lipsahtaa, vaikka niin täydellinen luuletkin olevasi.
[/quote]
Selitä selitä. Toiset meistä osaavat, toiset eivät, ja jokainen kirjoittaa taitojensa mukaan. Hyvä niin.
Noloksi touhu menee silloin, kun osaamattomat rupeavat sormi ojossa moittimaan muita, kuten tuo aloittajaa tyhmäksi nimittelevä tyyppi (sinä?): hän huomauttelee taivutuksesta, joka ei ole väärin, ja maustaa huomauttelemisensa mokaamalla itse vähän lisää. Kaiken kruunuksi vielä typerin mahdollinen tekosyy, puhelimella kirjoittaminen. Otapa sinäkin neuvosta vaarin äläkä rupea holhoamaan asiassa, jossa itse tarvitset holhousta. ;)
[/quote]Et edes vastannut kysymyksiini, joten en jatka tätä keskustelua enää. Teet nyt itsestäsi naurettavan. Kerropa, miksi puhelimella kirjoittaminen on tekosyy? No jaa, ethän siihen osaa vastata. Hyvää loppuelämää. Oikeastaan, hanki se elämä ensin. Sitä sinulla ei vaikuta olevan, kun harrastuksesi on AV:lla vittuilu
P.S. Jatkoa varten: se on holhota asiasta, ei asiassa :)
[/quote]P.P.S. Myös jatkoa varten: se on ottaa neuvosta vaari, ei vaarin :)
Kummipoikani on jo 11v ja tokaisee edelleenkin noita "muka hauskoja" juttuja, esim. lihavista ihmisistä (kattokaas, ku tuolla menee läski nainen!!!!!) ja vieläpä niin kovaa, että kyseiset tyypit varmasti kuulevat, vaikka olisivat kuurojakin.
Ja miksikö tuo tekee tuota? Hänen kotonaan läski vitsit on yleisiä ja muka hauskoja. Kiitos siskoni, joka itse viljenee noita. ARGH.
Kyllä aikuiset ovat sentään kivempiä, kun eivät vittuile suoraan, vaan keksivät jonkin pikkuvian josta sitten "vahingossa" epäsuorasti huomauttelevat. Pääasia on, että toiselle ihmiselle saadaan paha mieli, ja huomio pois omista vioista ja tyhmyydestä. Varsinkin itseä lahjakkaammista/paremman näköisistä ihmisistä kannattaa etsiä vikoja, niin tulee itselle parempi mieli. Tai ei...
Voi helevetti mikä aloitus :D Sul on vissiin ihan VÄHÄN tylsää :D Joo, siis kyllä on aikoihin eletty että lapset noin vaan kaikenlaista puhuu. Luulisi että olisivat jo tähän mennessä kehittyneet sen verran että mensan jäsenyys ja korrektit käytöstavat olisivat hallussa heti kun jokeltamiseltaan saavat sanoja aikaiseksi. Ja ihmiskunnan historiaa kun on jo näin paljon takana. Mikä ihme siinä on?! Eiköhän pistetä kansalaisadressi tulille missä kielletään lapset. Jotain tolkkua nyt tähän touhuun!
On se kumma, kun minä ja siskoni, taikka meidän kavereistakaan kukaan ei huudellut ilkeyksiä tuntemattomille ihmisille lapsina. Tiedettiin kyllä lapsinakin, että niin ei saa tehdä. Kaipa meillä oli sitten joku kasvatus ollut.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:05"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:03"] [quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:32"] [quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:12"] Etköhän se sinä ole tyhmempi, kun et osaa edes taivuttaa sanaa "pikkulapset". Muutenkin, eihän se lapsi ymmärrä tuolla loukkaavansa, ihmetteli vain aivan viattomasti. (P. S. Jatkoa varten, se on "pikkulasten") [/quote] Numero 29 tuolta: http://kaino.kotus.fi/sanat/nykysuomi/taivutustyypit.php P.S. Jatkoa varten: lyhenteessä "P.S." ei ole välilyöntiä. :) http://www.kielikello.fi/index.php?mid=2&pid=11&aid=2061 [/quote]Niin, itsehän et tee koskaan virheitä puhelimella kirjoittaessasi, etkä myöskään ajatusvirheitä. Lienet oikea täydellisyys :) [/quote] Minä kirjoitan tarkoituksella virheettömästi silloin, kun katson aiheelliseksi korjata näsäviisaiden kirjoitusvirheitä. Tee sinäkin vastedes samoin, niin ei sitten tarvitse selitellä puhelimista ja keksiä muita surkuhupaisia tekosyitä. [/quote]Sinähän et tunnu edes tietävän, mitä näsäviisas tarkoittaa :D Kannattaa tarkistaa sen merkitys vaikka sanakirjasta. Ja oikeasti? Luet sitä tekstiä niin kauan, että siellä ei ole yhden yhtäkään virhettä? Älä viitsi, kyllä sinne joskus ihan inhimillinen virhe lipsahtaa, vaikka niin täydellinen luuletkin olevasi. [/quote] Selitä selitä. Toiset meistä osaavat, toiset eivät, ja jokainen kirjoittaa taitojensa mukaan. Hyvä niin. Noloksi touhu menee silloin, kun osaamattomat rupeavat sormi ojossa moittimaan muita, kuten tuo aloittajaa tyhmäksi nimittelevä tyyppi (sinä?): hän huomauttelee taivutuksesta, joka ei ole väärin, ja maustaa huomauttelemisensa mokaamalla itse vähän lisää. Kaiken kruunuksi vielä typerin mahdollinen tekosyy, puhelimella kirjoittaminen. Otapa sinäkin neuvosta vaarin äläkä rupea holhoamaan asiassa, jossa itse tarvitset holhousta. ;) [/quote]Et edes vastannut kysymyksiini, joten en jatka tätä keskustelua enää. Teet nyt itsestäsi naurettavan. Kerropa, miksi puhelimella kirjoittaminen on tekosyy? No jaa, ethän siihen osaa vastata. Hyvää loppuelämää. Oikeastaan, hanki se elämä ensin. Sitä sinulla ei vaikuta olevan, kun harrastuksesi on AV:lla vittuilu P.S. Jatkoa varten: se on holhota asiasta, ei asiassa :) [/quote]P.P.S. Myös jatkoa varten: se on ottaa neuvosta vaari, ei vaarin :)
[/quote]
Hellanduudelis. http://www.suomisanakirja.fi/vaari
Minulla on oikein kiva elämä, kiitos vain ajatuksesta. Harvoin vittuilen ihmisille keskustelupalstoilla, mutta ajoittain tulee eteen aivan vastustamattomia typeryksiä, jotka oikein kerjäävät itselleen ojennusta. Tuossa yläpuolella sinulle linkki, tutustupa kauniiseen äidinkieleesi paremmin - tai opettele ainakin tarkistamaan väitteesi ennen kuin puklaat ne ihmisten ilmoille. ;)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:58"]
On se kumma, kun minä ja siskoni, taikka meidän kavereistakaan kukaan ei huudellut ilkeyksiä tuntemattomille ihmisille lapsina. Tiedettiin kyllä lapsinakin, että niin ei saa tehdä. Kaipa meillä oli sitten joku kasvatus ollut.
[/quote]
Näin oli meilläkin, ja kaikilla sen ajan ystävillä, läheisillä ja tuttavilla. Ei siinä tarvittu kuin pari ohjetta olla kommentoimatta ohikulkijoiden ulkonäköä ja ostoksia ym. ja jos ei tiedä, niin kotiin kysymään. Jos tätä kritisoit, olet sivityneesti sanottuna idiootti, kyrpänaama tms. Ja mitä aikuiset edellä, sitä lapset perässä. On niin helppo vain antaa kasvaa, kuin vaivautua kasvattamaan.
Muiden on vaan pakko sietää. Ja se näkyy nyt. Eikä edes näytä hävettävän. Oikein kannustetaan "omatoimisuuteen": "Saat sinä isin pikku Jani-Petteri mennä naapurin pihaan jos haluat heidän koiraa silitellä", "Meidän Jessica käy aina naapurin trampalla hyppimässä, kun he on mökillä" "Mitä nuo tuolla huitovat meidän Luca-Oliwerille, tottakai meitin Lucce on oikeutettu noiden uima-altaalla uimaan, jos vaan poika haluaa"...
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 22:03"]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:09"]
Etkö ole kuullut, että näille kuuluu naureskella, ja sitten pitää silittää pikku pellavapäitä? Onhan se nyt hassunhauskaa, kun lapsi sutkauttelee. Voi sitä hupia, kun meidän Jasminella kerran loihi lausumaan kehitysvammaisesta miehestä "Sedällä on iso pylly!" :D
[/quote]
Lapsi havainnoi ääneen eikä vielä ole oppinut mitä on soveliasta kommentoida. Saattaisi olla että itse kommentoisit jotain yhtä vajaaälyistä vieraassa kulttuurissa, jossa sinua katsottaisiin kieroon. Toivottavasti oli baitti, muuten: hyvää loppuelämää.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:10"]
Muutenkin näin lihavan hävettää ostaa limua niin tuollainen typerä kommentti ei kuulosta kivalta.
[/quote]
Ihan oikein sinulle, kun olet tuollainen ällöttävä läskikammotus.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:15"]Haloo, pikkulapset eivät osaa suodattaa puheitaan. Sanovat mitä näkevät. Ei nyt kauheasti tarvitse loukkaantua. [/quote] Se minua lapsissa ärsyttää. Jotai maalariteippiä lapsille kauppaan enne menoa että jäi ne tyhmät jutut sanomatta.
[/quote]
t: Tiinuli 9a
Kerran kävelin suojatien ohi pysähtymättä ensin enkä myöskään katsonut tuleeko autoja, pikkuäpärä tokaisi isälleen "toi tyttö ei kattonu ensin vasemmalle ja oikealle ennen ku ylitti suojatien", käännyin äpärää kohti ja sanoin "niin, katsos kun oikealle ja vasemmalle katsotaan siksi ettei tule autoja jos ei halua jäädä auton alle, ja minua kun ei haittaa vaikka jäisin." Oli siinä äpärällä ihmettelemistä...
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:06"]
Kaupoissa olin ostamas pari pulloa colaa ja jotai muuta. Joku 5v lapsi kommentoi että onpas tolla paljon colaa tai jotai muuta vastaavaa sanoi äitillenssä. Mikä oikeus kakaroilla on kommentoida muitten ostoksia. Ärsyttää.
[/quote]
Jos et ole provo, niin olet kyllä hieman päästäsi sekaisin kun tuollaisesta ärsyynnyt
Miten tuosta voi loukkaantua? Aikuinen ihminen? Taitaa tosiaan itseäsi hävettää colan kulutus.
Minä olen kuullut joskus vieraalta lapselta ihmettelyä isosta mahasta vaikkei siellä ole edes vauvaa. En loukkaantunut!! Tiedän itse, että ylipainoa on. Ei se sen lapsen vika ole, että maha on iso!
Taidatärsyyntyä usein, jos jo tästä kirjoitat keskustelupalstalle..
[/quote]
Kyllä! Mä olin synnärillä parin päivän vanhan vauvan kanssa ja inhosin vierailuaikoja, kun ei ollut mitään yksityisyyden suojaa. Viereisen sängyn synnyttäjän mies tuli käymään heidän tyttärensä kanssa. Luulin, että tätä kakaraa ois kiinnostanut pikkusiskonsa, eli uusi vauva, mutta paskat, tuijotti minua kuin manaaja, ja sanoi kovaan ääneen: "Äiti, miksi tuo täti on noin lihava, vaikka on jo saanut vauvan"?
Ymmärrän, kun lapsi sanoo jotain typerää, mutta sitä en ymmärrä, ettei vanhemmat kerro mikä on oikein ja mikä väärin. Mä odotin jotain pahoitteluja tai ohjeistusta tuolle näsäviisaalle kakaralle, mutta ei sanoneet mitään. Lisäksi se vaan jatkoi tuijotustaan koko piinaavan puolituntisen, uusi perheenjäsen näytti olevan sivuseikka.
Mulla oli melkein raskausmyrkytys, käynnistettiin pitkään, kuumetta liki 40 astetta ja tosi paha turvotus, helvetin kuuma kesä takana. Kipuja niin, ettei paljon pystynyt liikkumaan. Muksu painoi yli 4 kg, enkä ole mikään isokokoinen tyyppi muuten. En puolustele mitenkään raskauden aikaisia turhia kiloja, joten se siitä. Voisi vanhemmat opettaa noille mussukoille käytöstapoja, sekä huolehtimaan vain omista asioista!
Ja jatkuvasti saman ilmiön huomaa kaupassa. Kierretään ostoskärryjä töllöttäen samalla ostoksia ja seurataan jopa perässä. Kukaan ei huhuile perään pentujaan. Kassalla tullaan roikkumaan sitten siihen viereisen asakkaan laarille, niin ettei pääse pakkaamaan ostoksia. Jopa niitä toisen maksamia ruokapaketteja kosketellaan ja nostellaan. Monesti isä odottaa autossa, miksi ei voi vaikka ulkoilla siellä parkkipaikalle noiden kusipääkakaroiden kanssa?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:13"]
[/quote]
Kyllä! Mä olin synnärillä parin päivän vanhan vauvan kanssa ja inhosin vierailuaikoja, kun ei ollut mitään yksityisyyden suojaa. Viereisen sängyn synnyttäjän mies tuli käymään heidän tyttärensä kanssa. Luulin, että tätä kakaraa ois kiinnostanut pikkusiskonsa, eli uusi vauva, mutta paskat, tuijotti minua kuin manaaja, ja sanoi kovaan ääneen: "Äiti, miksi tuo täti on noin lihava, vaikka on jo saanut vauvan"?
Ymmärrän, kun lapsi sanoo jotain typerää, mutta sitä en ymmärrä, ettei vanhemmat kerro mikä on oikein ja mikä väärin. Mä odotin jotain pahoitteluja tai ohjeistusta tuolle näsäviisaalle kakaralle, mutta ei sanoneet mitään. Lisäksi se vaan jatkoi tuijotustaan koko piinaavan puolituntisen, uusi perheenjäsen näytti olevan sivuseikka.
Mulla oli melkein raskausmyrkytys, käynnistettiin pitkään, kuumetta liki 40 astetta ja tosi paha turvotus, helvetin kuuma kesä takana. Kipuja niin, ettei paljon pystynyt liikkumaan. Muksu painoi yli 4 kg, enkä ole mikään isokokoinen tyyppi muuten. En puolustele mitenkään raskauden aikaisia turhia kiloja, joten se siitä. Voisi vanhemmat opettaa noille mussukoille käytöstapoja, sekä huolehtimaan vain omista asioista!
Ja jatkuvasti saman ilmiön huomaa kaupassa. Kierretään ostoskärryjä töllöttäen samalla ostoksia ja seurataan jopa perässä. Kukaan ei huhuile perään pentujaan. Kassalla tullaan roikkumaan sitten siihen viereisen asakkaan laarille, niin ettei pääse pakkaamaan ostoksia. Jopa niitä toisen maksamia ruokapaketteja kosketellaan ja nostellaan. Monesti isä odottaa autossa, miksi ei voi vaikka ulkoilla siellä parkkipaikalle noiden kusipääkakaroiden kanssa?
[/quote]
Toivottavasti en mene rölliin mutta: onko sulla kaikki hyvin? Vaikutat hieman, noh, epävakaalta kansalaiselta. Varmaan hieno elämä tulossa sun lapselle, tuollaisen möllöttävän kyrpänaaman kanssa.
Pikkulapsetkin pitäisi laittaa ankaraan kontrolliin mitä saa puhua mitä ei? Huh. Olet itsekin ollut lapsi muista se.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:17"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 09:13"]
[/quote]
[/quote]
Toivottavasti en mene rölliin mutta: onko sulla kaikki hyvin? Vaikutat hieman, noh, epävakaalta kansalaiselta. Varmaan hieno elämä tulossa sun lapselle, tuollaisen möllöttävän kyrpänaaman kanssa.
[/quote]
Ja sinä vaikutat, noh, öh, hieman sivistymättömältä kansalaiselta. Mutta älä turhaan provosoidu, mä vastasin vain ap:lle, joten sun ei tarvitse sekaantua, ok?
Lapsen suusta se totuus tulee. ;)
Kerran joku lapsi sanoi, että minulla on rumaa luomiväriä. Totuushan se kieltämättä oli...