Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheuttaako raskaus muillakin epäsosiaalisuutta?

Vierailija
17.06.2015 |

Olen vasta 7. viikolla raskaana, mutta olen huomannut varsinkin viimeisen viikon ajan, että muiden ihmisten seura on alkanut ärsyttää suunnattomasti. Olen normaalisti tosi sosiaalinen ja viihdyn kun on paljon tohinaa ympärillä, nyt en kestäisi ketään muuta kuin omaa (esikois)lastani. Mieskin on vähän siinä ja siinä. Johtuuko tämä hormoneista vai mitä kummaa? Muistan ekasta raskaudesta hämärästi samanlaisia suuria ärsytyksen tunteita, varsinkin muiden ihmisten lapset ja lasten remuaminen tuntuivat ylitsepääsemättömiltä. Joku alkukantainen vaisto vetäytyä omiin oloihinsa hautomaan?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuraskaudessa oli samaa, ei vaan muiden seura kiinnostanut. Kyl kai se kuuluu asiaan?

Vierailija
2/2 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tosiaan kuuluu asiaan. Sitä haluaa vähän kuin kääntyä sisäänpäin, miettiä vauvaa tai olla omissa ajatuksissaan. Sitä tavallaan alkaa jo herkistyä eri tavalla, ja ulkomaailman hälinä ja meno ja sosiaaliset suhteet voivat tuntua kuluttavilta, ärsyttäviltä tai vain tyhjänpäiväisiltä. Mulla on molemmissa raskauksissa ollut tällaista sekä alku-että loppuraskaudessa. Olo on miettieliäs, sitä ei oikein jaksa mitään rupattelua vaikka ei edes olisi kovin väsynyt, ja jotenkin sitä haluaa vaan kuulostella sitä uutta elämää omassa kehossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla