Te joilla thyroxin ei auta, millainen annostus?
Kysymys otsikossa, millaisella annoksella olette syöneet thyroxinia ennen kuin olette todenneet ettei se auta?
Kommentit (28)
Syön tällä hetkellä 150 mikrogrammaa Thyroxinia, eikä uupumus, lihominen ym. vaivat meinaa helpottaa. Olen syönyt Thyroxinia nyt 9 kuukautta. Joidenkin annoksiin nähden minulla on aika suuri annostus. Nostan sitä vielä ja katson mitä tapahtuu. Olen ajatellut, että jos ei kohta ala olo helpottumaan, yritän saada yhdistelmälääkitystä, mutta mistä....? Muille tiedoksi, että olen saanut endoltani reseptin joka on vuoden voimassa ja lääkettä saa hakea apteekista tänä aika määrittelemättömän määrän. Näin minulle apteekissa kerrottiin.
1.75 mikrogrammaa päivässä. Väsynyt olet mutta en tiedä johtuuko kilpirauhasesta.
Kiva kuulla annostuksesta eli voin vielä rauhassa vähän nostaa annosta.
Liian suuri annostus kääntää kilpparin vajaatoiminnan puolelle. Minulle syötettiin vuosia 1 aikuisten annos joka päivä ja kun vähennettiin niin vuosien saatossa olen löytänyt tasapainon ja se vei aikaa. Lepopulssi ja ruumiin aamulämpö parhaat mittarit ja paremmat kun labra ja jatkuva asian pohdiskelu. Väsymykseen voi olla syynä se että rääkätään sydäntä tyroksiinilla. Seuraa kolesteroli arvoja mielummin.
Mulla lähti tukka tyroksiinista? Jätin koko paskan pois ja otan jodia nykyään
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähti tukka tyroksiinista? Jätin koko paskan pois ja otan jodia nykyään
Paljon otat? Toimiiko? Kai syöt seleeniä myös?
Yksi aikuistentabletti 6 krt/vko, 1,5 tablettia 1 krt/vko. Auttoi jonkin verran muttei parantanut, oireet alkoivat vain pahentua koko ajan ja lopulta olin kuin kävelevä vihannes. Mutta tuo annoskoko on todella yksilöllistä, minulla esim. oli paljon suurempi annos kuin tutulla jonka kilpirauhanen on kokonaan lopettanut toimimasta ja veriarvojen mukaan vajaatoimintani oli vain "lievä" lääkitystä aloittaessani.