Kuumapallohoito
Kenelle tämä on tehty. Auttoiko? Loppuuko kuukautiset kokonaan? Onko kipuja jälkeenpäin? Nukutetaanko?
Kommentit (7)
Olen toimenpidejonossa, toisen lääkärin mielestä "saattaa" auttaa, toisen mielestä turha toimenpide. En tiedä mitä tehdä, mut näinkään ei voi jatkua...
Olin, ei loppuneet, vuodon määrä väheni mut kivut ennallaan
Olin kaksi vuotta sitten. Kuukautiset väheni radikaalisti, kipuja ei enää ollenkaan. Suosittelen.
Kaverini jollekin tutulle on tehty, kuulemma suositteli, hänellä loppui käsittääkseni kokonaan vuodot.
Itselläni vuodot on kai suht normit ikääni nähden (45v), mutta lisääntyneet kyllä aiemmasta. Haluaisin päästä kokonaan eroon, koska jos äitiini ja isoäitiini tulen, saan "nauttia" kuukautisista vielä reippaat kymmenen vuotta. Eka päivä sellasta starttia, sitten 2-3 päivää tulee ihan saamaristi ja hirveitä klimppejä. Sitten pärjään viimeiset yöt ilman suojaa josaamulla kipitän heti vessaan, mutta menkat kestää kuitenkin kaikkiaan sen 7-8 vrk. Ja olen niitä onnettomia, jotka ei voi käyttää kuukuppia, eikä tamponia :( Ja siteet taas rikkoo ihon ihan kokonaan. Siivekkeelliset on aivan saatanasta. Ainoa sidemerkki, joka edes jotenkin käy, on kotimainen Vuokkoset. Ilman siipiä. Alwaysit laittaa ihon aivan paskaksi muutamassa tunnissa.
Oliskohan tässä syitä riittämiin saada tuo hoito vaikkei hemoglobiinit tms. olekaan huonot eli vuoto kai kutakuinkin kumminkin normissa.
Vitonen jatkaa vielä.
Niin ja hormonikierukka ei ole minulle vaihtoehto. En vaan halua ja ajatuskin siitä tuntuu pahalta. Ehkäisy on jo hoidettu aikoinaan titaaniklipseillä steriloimalla, joten edelleenkään en hormoneja halua kehooni. Aikani pillereitä jo napsin nuorena.
Suosittelen kuumapallohoitoa.Menkat loppuivat n. vuoden päästä toimenpiteestä kokonaan.Kivut jäi,mutta ei haitaa