Kertokaa surumielisiä hevikappaleita
Annan itselleni tämän kerran luvan itkeä ja kunnolla
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 07:27"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 01:58"]
Judas Priest - Victim Of Changes
Megadeth - In My Darkest Hour
Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name
En tiedä lasketaanko heviksi mutta Deep Purple - When A Blind Man Cries
[/quote]
No kas, täällähän on yksi minun hengenheimolaisenikin: nimittäin, kun avasin keskustelun, arvuuttelin heti itsekseni, onkohan kukaan ehdottanut tuota Purplen When A Blind Man Cries'ia, ja olihan täällä. Ritchie Blackmore ei lukemani mukaan pitänyt kappaleesta, eikä suostunut soittamaan sitä livenä kertaakaan missään. Hän ei yleensäkään ilmeisesti järin diggaillut balladeja. Purplen ensimmäisestä laulajasta Rod Evansistahan hän sanoi: "No, Evanshan oli sellainen, sanoisinko balladilaulaja..."
Deep Purplelta minulla tulee mieleen kaksi muutakin: Fools (on ahdistavaa ja synkkää hard rockia kuten sen ajan raskaat bändit sitä itse kutsuivat); sekä tietenkin April (v:lta 1969), joka ei tosin liene enempää hard kuin rock'kaan, ja jonka viimeisessä osassa laulaa juuri tämä "balladilaulaja" Evans.
Vaikka muutoin kyllä Purple oli taitavuutensa lisäksi mielestäni sangen humoristinen ja hauska yhtye, jota ilmeisesti oman aikansa tosikot pitivät törkeänä, kun se niin siekailematta lainaili Bachin, Beethovenin ja Händelin kaltaisia teemoja omiinsa.
Ap, jos kaivat esiin jostain sen April'in, kuuntele kokopitkä kolmeosainen versio (ehkä n. 15 min.).
Kyllä siitäkin hyvät itkut ja kaihot halutessaan saa. Ja on upea kappale sekin.
[/quote]
Hämmentävää, avasit keskustelun mutta annat vinkin ap:lle, siis itsellesi..?
Five finger death punch - coming down ja far from home
Kokonaisuuden puolesta surumielinen:
Eiköhän tuo ole melko surkea...
I can't remember anything
Can't tell if this is true or dream
Deep down inside I feel to scream
This terrible silence stops me
Now that the war is through with me
I'm waking up, I cannot see
That there is not much left of me
Nothing is real but pain now
Hold my breath as I wish for death
Oh please, God, wake me
Back to the womb that's much too real
In pumps life that I must feel
But can't look forward to reveal
Look to the time when I'll live
Fed through the tube that sticks in me
Just like a wartime novelty
Tied to machines that make me be
Cut this life off from me
Oh please, God, wake me
Now the world is gone, I'm just one
Oh God, help me
Oh please, God, help me
Darkness imprisoning me
All that I see
Absolute horror
I cannot live
I cannot die
Trapped in myself
Body my holding cell
Landmine has taken my sight
Taken my speech
Taken my hearing
Taken my arms
Taken my legs
Taken my soul
Left me with life in hell
Ozzy Osbourne & Lita Ford - Close My Eyes Forever
GNR - November Rain
swallow the sun - this cut is the deepest
anathema - one last goodbye
riverside - conceiving you
Queensryche - I Don't Believe In Love
Heaven's Hung In Black - W.A.S.P.
LA Guns - Ballad Of Jayne
Metallica - Trapped under ice,
Metallica - Escape
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 20:59"]Sitten Aerosmithillä on esim. Dream on jota itse en enää juuri pysty kuuntelemaan kun muistuttaa eksästä liikaa. -2
[/quote]
Tämä ei ole heviä. Itse asiassa tämä kappale on kaukana hevistä.
Sonata arctica - Sing in silence
Sentenced - the rain comes falling down
Metallica - Bleeding me
Charon - Morrow
Tiamat - Cain
Noita ei varmaan ole mainittu. Senttujen tuotanto kokonaisuudessaan on aika ängstiä. Ja kyllä, perseelle läpsyttely-juttu on totta :D
Post-rockia hevillä otteella:
Ei ehkä instant-surua, mutta tiettyä tunnetta, joka lähentelee sitä ihteään:
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 01:58"]
[/quote]
No kas, täällähän on yksi minun hengenheimolaisenikin: nimittäin, kun avasin keskustelun, arvuuttelin heti itsekseni, onkohan kukaan ehdottanut tuota Purplen When A Blind Man Cries'ia, ja olihan täällä. Ritchie Blackmore ei lukemani mukaan pitänyt kappaleesta, eikä suostunut soittamaan sitä livenä kertaakaan missään. Hän ei yleensäkään ilmeisesti järin diggaillut balladeja. Purplen ensimmäisestä laulajasta Rod Evansistahan hän sanoi: "No, Evanshan oli sellainen, sanoisinko balladilaulaja..."
Deep Purplelta minulla tulee mieleen kaksi muutakin: Fools (on ahdistavaa ja synkkää hard rockia kuten sen ajan raskaat bändit sitä itse kutsuivat); sekä tietenkin April (v:lta 1969), joka ei tosin liene enempää hard kuin rock'kaan, ja jonka viimeisessä osassa laulaa juuri tämä "balladilaulaja" Evans.
Vaikka muutoin kyllä Purple oli taitavuutensa lisäksi mielestäni sangen humoristinen ja hauska yhtye, jota ilmeisesti oman aikansa tosikot pitivät törkeänä, kun se niin siekailematta lainaili Bachin, Beethovenin ja Händelin kaltaisia teemoja omiinsa.
Ap, jos kaivat esiin jostain sen April'in, kuuntele kokopitkä kolmeosainen versio (ehkä n. 15 min.).
Kyllä siitäkin hyvät itkut ja kaihot halutessaan saa. Ja on upea kappale sekin.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 20:55"]En tiedä mitä tarkoitat "hevikappaleilla" mutta Slipknotin Snuff on kyllä melkoisen tunteikas.
[/quote]
Sanoisin w.a.s.p - sleeping in the fire, hold on to my heart yms ihania biisejä.
shamandalie