Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaisko joku auttaa mun väsymysongelman kanssa?

Vierailija
24.06.2015 |

Mulla on jo ainakin kuukauden ollut ihan pohjatonta väsymystä. Kehoa on kolottanut 24/7 siis liioittelematta. Olen normaalivirkeä vain, jos olen saanut nukuttua yli 11 tuntia. Tämä ei kuitenkaan ole mahdollista, koska opiskelen ja käyn töissä. Mulla on ollut sikäli aika kiireistä viimeaikoina ja stressiä pukkaa. Voiko pelkkä stressi aiheuttaa tätä? Nukun yleensä 8-10 tuntia, ja se ei millään riitä. Aamulla ei edes ajatus kulje ja jalat ei kanna. Mulla on lauantaita lähtien ollut tiskit tiskaamatta, koska en fyysisesti vain jaksa. En edes ole liikkunut enemmän kuin ennen, eli ei johdu lihassärky liikunnasta. En jaksa kävellä kymmentä minuuttia pidempään ja juoksupyrähdys bussiin saa reidet polttelemaan. Ennen mulla oli hyvä kunto. Pystyin helposti kävelemään monta tuntia.

Pelottaa, että onko mulle tulossa jokin sairaus. Olen 20-vuotias nainen. En ole raskaana, eikä pitäisi olla mitään sairauksia. Elämäntavat eivät ole muuttuneet viime vuosina, paitsi syön nykyään hieman terveellisemmin (mutta tästä muutoksesta on jo vuosi aikaa). Täytyykö tässä raahautua lääkäriin vai voiko olla jokin pieni asia, jota korjaamalla pääsisin tästä vaivaasta eroon? En jaksaisi alkaa hysterisoimaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa, jään kuulolle :)

Vierailija
2/11 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy teettämässä perus verikokeet sekä kilpirauhasarvot.

Vierailija
4/11 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta vie voimat reisien lihaksista. Ja toki aiheuttaa tuota muutakin väsymistä. Jos kyseessä on ollut stressitilanne, keho saattaa myös korjata tilanteen ilman lääkitystä kunhan vähän toppuuttelet ja lepäät nyt. Olosi voi olla jo kuukauden päästä palautunut itsestään, jos nyt vaan annat itsellesi rauhaa.

Minulla stressin loppuhuipennus pompauttaa aina TSH:n pilviin. 

Vierailija
5/11 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lisää: syötkö riittävästi hiilareita? Jos et, niin nyt ei ole oikea aika pihistellä niistä. Kilpirauhanen voi pistää tuossa tilanteessa aineenvaihdunnan ja jaksamisen ihan jumiin. Eli syö kuten ennen vanhaan normaali ihminen söi. 

Vierailija
6/11 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no kaipa sinnittelen vielä heinäkuun ja meen elokuussa yths:lle pyytämään kilpirauhastestejä. Perusverirvot on lähes täydelliset. Ne mitattiin keväällä. En vaan voi ottaa rennommin, kun muuten ei oo rahaa vuokraan. Niin ja muuttokin tässä pian, prkl! -_-

-ap

Vierailija
7/11 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama vaiva. Kokeet otettu eikä löytynyt vikaa.

Vierailija
8/11 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama. Kävin ottaan verikokeet mutta mitään ei löytynyt. Rajottaa elämää pahasti tää jatkuva väsymys ja särky

Vierailija
9/11 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:02"]

5 lisää: syötkö riittävästi hiilareita? Jos et, niin nyt ei ole oikea aika pihistellä niistä. Kilpirauhanen voi pistää tuossa tilanteessa aineenvaihdunnan ja jaksamisen ihan jumiin. Eli syö kuten ennen vanhaan normaali ihminen söi. 

[/quote]

Syön puolisen kiloa kasviksia päivässä sekä joka päivä riisiä, pastaa tai perunaa. Eli syön hiilareita. Ei mulla mitään ihmedieettiä ole. En vain syö enää niin paljon eineksiä ja herkkuja kuin asuessani vielä äidin luona. Lisäksi syön nykyään enemmän proteiinia ja pehmeitä rasvoja. Nykyään syön monipuolisesti.

-ap

Vierailija
10/11 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikainen. stressitila. Tuttua. En tiedä mikä auttaa.

Vierailija
11/11 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borrelioosi?