Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan av-mamma käynyt Berliinissä?

Vierailija
16.06.2015 |

Mitä suosittelette? Onko siellä kirpputoreja? Mietin kannattaako sinne haalata teinejä (2 poikaa) mököttämään jos heille ei löydykään mitään mielenkiintoista? He ovat kiinnostuneita historiasta mutta haluaisivat varmaan nähdä muutakin kuin nähtävyydet.

Kaikki vinkit kehiin ennen kuin menen varaamaan mitään. Kiitos!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 20:29"]

Sisko kävi ja sanoi että oli ensimmäinen ja viimeinen kerta saksassa, ihmiset töykeitä huonokäytöksisiä ja ylimielisiä paskiaisia ulkomaalaisia kohtaan.

[/quote]

Oho onpa outo kokemus :O Ite tykkään paljonkin matkailla Saksassa, oon käyny Berliinissä, Münchenissä, Frankfurtissa, Düsseldorfissa ja Wiesbadenissa ja missään kaupungissa ei oo tullu vastaan huonokäytöksisiä ja ylimielisiä paskiaisia. Päinvastoin, mun kokemus saksalaisista on hyvinkin kohtelias. Ja ap:lle: jos teinejä historia kiinnostaa, niin luulis Berliinin olevan oiva kohde, kaupunkihan on täynnä historiaa! Ja plussaa siitä, että hintataso monessa asiassa hieman alhasempi kun Suomessa. Ja jos teillä vaan aikataulu antaa periksi, niin tehkää päiväretki Potsdamiin! :) Siellä on hienoja linnoja ja puutarhoja, Berliinistä sinne pääsee helposti S-Bahnilla.

Vierailija
2/28 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen matkaillat Saksassa useita kertoja, varmaan ainakin kymmenen, ja asuin siellä jonkun kuukauden kerran.Mielestäni saksalaiset on kohteliaita, ystävällisiä ja valmiita auttamaan. Ei heidän kanssaan ole kovin helppo ystävystyä ja eivät ole kovin spontaaneja, mutta matkailijana se ei haittaa. Kaikkialla on hyvin viitoitettua j ohjeistettua, helppo liikkua, hyvä ja selkeä julkinen liikenne ja kohtuuhinnat. Loistava matkailumaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:53"]

Kuinka minun olisi pitänyt sitten tiedustella asiaa ytimekkäämmin? 

[/quote]

Vaikkapa: "Berliinin kävijät, vinkkejä kaivataan".

[/quote]

Kylläpäs täällä on vainoharhaista väkeä nykyään.

Vierailija
4/28 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon viitaten: ei varmasti, on niin eksoottinen paikka ja palstalla vain kourallinen ihmisiä joista ei kukaan varmasti ole noin eksoottiseen paikkaan koskaan eksynyt.

Huoh.

Vierailija
5/28 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä luulet, onko?

Vierailija
6/28 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:52"]

Otsikkoon viitaten: ei varmasti, on niin eksoottinen paikka ja palstalla vain kourallinen ihmisiä joista ei kukaan varmasti ole noin eksoottiseen paikkaan koskaan eksynyt.

Huoh.

[/quote]

Vierailija
7/28 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, täällä av-mamma joka on käynyt jopa Itä-Berliinissä! Ja olipahan kokemus, sen jälkeen en olisi ikinä voinut olla sosialisti.

Vierailija
8/28 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt. Älä raahaa sinne ketään vasten tahtoaan. Narkkareita ja kodittomia siellä on aika paljon, ne vois kyllä viihdyttää sun kloppejas.

Vierailija
9/28 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis viihtyykö ne sun kakaras kirpputoreilla?

Vierailija
10/28 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä luulet, onko?

[/quote]

En voi tietää sitä täältä ruudun takaa vaikka olenkin tietokoneen ääressä. Jos ette ymmärrä että yritin kysyä ystävällisesti vinkkejä niin antaa olla!

Hyvää kesänjatkoa siitä huolimatta!

Vierailija
11/28 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vaikkapa: "Berliinin kävijät, vinkkejä kaivataan".

Vierailija
12/28 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kirpputoreja, ja kai sieltä löytyy teineille vaikka joku kiipeilyseinä tai hohtogolf, mitä nyt kaupungeista löytyy. Ja koska kyseessä on Berliini, löytyy tod.näk. vaikka mitä ekstraa. Googlettamalla selvinnee. Itse en ole ehtinyt nähdä edes kaikkia nähtävyyksiä...

Kauanko te siellä aiotte olla, jos teinit ehtivät kyllästyä nähtyään nähtävyydet..? Pari viikkoa vai?

Vierailija
13/28 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:54"]

Siis viihtyykö ne sun kakaras kirpputoreilla?

[/quote]

Viihtyvät ja ostavat jopa vaatteensa sieltä. Hyvää loppukesää sinulle!

Vierailija
14/28 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Berliinistä ei löydy teineille mitään mielenkiintoista, vika on teineissä.

Vierailija
15/28 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, en edes tunne ihmisiä, jotka eivät olisi käyneet. 

Mutta en tietysti tunne kaikkia palstalaisia. 

Teineille ihan yhtä hyvä paikka kuin mikä tahansa Euroopan suurkaupunki. Eiköhän näistä aina tekemistä löydy... 

Oletteko ihan ekaa kertaa ulkomaille lähdössä, kun aloitus on vähän omituinen? Onko kirpputoreja? Tietysti on!

Vierailija
16/28 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on vaikka mitä, vaihtoehtoista kulttuuria erilaisissa valltuissa taloissa, kirppiksiä, kahviloita, katutaidetta , vaikka mitä. Tosi outoja juttuja myös. 

Vierailija
17/28 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini on ihana kohde, klassikko kuten Lontookin. Teineille löytyy kyllä: Olympiastadion, tv-torni, eläintarha, Checkpoint Charlie, ...

Vierailija
18/28 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no vähän väliähän täällä on aloituksia berliinistä...höhlä ap

Vierailija
19/28 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:50"]

Mitä suosittelette? Onko siellä kirpputoreja? Mietin kannattaako sinne haalata teinejä (2 poikaa) mököttämään jos heille ei löydykään mitään mielenkiintoista? He ovat kiinnostuneita historiasta mutta haluaisivat varmaan nähdä muutakin kuin nähtävyydet.

Kaikki vinkit kehiin ennen kuin menen varaamaan mitään. Kiitos!

[/quote]

Pysy kotona ja työnnä pääsi toosaan. Samoin penskat hanuriiinsa.

Vierailija
20/28 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

scat-bileet oli paras. bideet täynnä kusta ja paskaa, oli brownieta ympäri seiniä...siinä vaihtoehtokulttuuria aplle ja pojille.