Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vasuri soittaa kitaraa?

Vierailija
16.06.2015 |

Miten vasenkätiset nykyään yleensä tekevät kitaran kanssa? Soittavatko samoin kuin oikeakätiset, vai "ylösalaisin" eli toisin päin vai vaihtavatko kielien paikkaa?

Miten esim. musiikkiopistossa soitetaan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin persettä.

Vierailija
2/21 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtaa kielien paikat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasenkätisten kitaralla

Vierailija
4/21 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vasenkätiset ajavat manuaalivaihteella autoa? Tai automaattivaihteella?

Tai ylipäänsä selviytyvät elämästä?

Ehkäpä oppivat käyttämään toistakin kättä..... tai sitten kuolevat pois. 

Kitaran voi muuten kääntää! Olen vasenkätinen ja soitan kitaraa. En kuitenkaan kääntänyt vaan soitan kuten oikeakätinen. Ei kauhean vaikeaa ollut opetella. 

Vierailija
5/21 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vasuri. Nailonkielisestä kitarasta kielet vaihdettu toisinpäin. Teräskielinen on alkujaankin tehty vasenkätiseksi.

Vierailija
6/21 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:52"]

Kitaran voi muuten kääntää! Olen vasenkätinen ja soitan kitaraa. En kuitenkaan kääntänyt vaan soitan kuten oikeakätinen. Ei kauhean vaikeaa ollut opetella. 

[/quote]

Jos kitaran kääntää, kielet ovat "väärin päin".

Vierailija
7/21 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on myös vasenkätisille...
T.15v

Vierailija
8/21 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa vasenkätisten kitaroita. Mutta onneksi vasenkätisyys ei estä opettelemasta tekemään asioita myös oikealla kädellä.

Vierailija
9/21 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soitan oikeakätisesti. Helpompaa niin, kuin voi soittaa sitten mitä kitaraa vain.

Mailapelejä pelaan sitten vasurilla. Niin tuntuu keppi paremmin käteen istuvan.

Vierailija
10/21 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 21:36"]

Voi vittu miten tyhmä kysymys. Miten Briteissä oikeakätiset voi ajaa autolla :ooo

[/quote]Kuten vastauksistakin näkee, ei kysymys ole lainkaan tyhmä. Vasenkätisillä on useita eri tyylejä (aloituksessa mainitut) ja "parhaasta" vaihtoehdosta ollaan montaa eri mieltä.

En tiedä onko nykyisin jotain vallitsevaa käytäntöä musiikkiopistoissa vai meneekö jokainen opettaja oman mielensä mukaan.

Vierailija
11/21 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurt Cobain oli muuten vasuri-kitaristi. ;)

Vierailija
12/21 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:55"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:52"]

[/quote]

Jos kitaran kääntää, kielet ovat "väärin päin".

[/quote]

Kun kitara käännetään, kielet vaihdetaan päinvastaiseen järjestykseen. Jimi Hendrix soitti niin, oikeakätistä kitaraa vasenkätisesti kielitettynä.

Vierailija
13/21 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs persut?

Vierailija
14/21 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jimi hendrix. Ja kitaraa voi soittaa vaikka selän takana tai ihan miten päin vaan se riippuu miten treenaa. Oikeakätiset taas harvemmin soittavat nurinpäin tai vaihtaen ote ja komppikättä. Vasureille se on arkipäivää.

Vierailija
15/21 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasuri soittaa usein simppeliä sointukiertoa ja laulaa samaan aikaan ilmastonmuutoksesta, kapitalismin pahuudesta ja köyhän työväestön asemasta.

Vierailija
16/21 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu miten tyhmä kysymys. Miten Briteissä oikeakätiset voi ajaa autolla :ooo

Vierailija
17/21 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 17:28"]

Jimi hendrix. Ja kitaraa voi soittaa vaikka selän takana tai ihan miten päin vaan se riippuu miten treenaa. Oikeakätiset taas harvemmin soittavat nurinpäin tai vaihtaen ote ja komppikättä. Vasureille se on arkipäivää.

[/quote]Luitko kysymyksen?

Jos kysytään miten musiikkiopistossa vasurit soittavat kitaraa tai miten vasurit yleensä soittavat, niin miksi ihmiset alkavat selittää tunnetuista vasenkätisistä kitaristeista ja kuinka kitaraa voi soittaa vaikka päällää seisten?

Jos kysyisin miten hernekeittoa tehdään niin vastattaisiinko siihenkin että kyllä meidän koulussa on hernekeittoa joka kuukausi ja se on ihan tavallista ruokaa.

Vierailija
18/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin niin koska se on vastaus kysymykseesi. Mitä et ymmärtänyt? Olen allerginen herneille. Esim. musiikkiopistossa tarkoittaa, musiikkiopistossa tai muulla vastaavalla paikalla. Sinun olisi pitänyt rajata tarkemmin jos haluat vain musiikkiopistossa vastauksia.

Itse en ole soittanut missään koulussa joten lähin vastaava on kavereiden luona ja kotona, juhlissa bändin kanssa. Nurinperin on hankala tiluttaa skaaloja/pentatonikseja, mutta senkin oppii harjoittelemalla monilla kun on oikeakätiset kitarat niin on helppo kokeilla saako sitä niin päin soimaan.Oikeakätisillä on harvoin intoa kokeilla vasureiden kitaraa vaan into lopahtaa tähän "ai se on vasuri" heittoon Itse käänsin vanhan nylonkielisen takaisin oikeakätiseksi jotta minulla olisi myös oikeakätinen kitara. Voin soittaa mitä haluan kunhan puran sointuja osiin ja käytän vain niitä kieliä joita saan helpommin soimaan jos kitara on nurinpäin.

Toivottavasti loukkaannuit lisää. Opin nopeasti soittamaan.

Vierailija
19/21 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai teidän koulussa on hernekeittoa. Hyvä tietää. Onko torstaisin. Oletko maistanut hilloa? Entä pannu..kakkua?  Oletko jo ylä-asteella? Onko musiikintunnit kivoja?

Vierailija
20/21 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurt Cobain oli oikeakätinen, mutta se opetteli soittamaa oikeanpuolimmaisen kitaran lisäksi vasenkätistä ja vasenkätisesti soitetuista kitaroista tuli Cobainin tavaramerkki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan