Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työskenteleekö sairaanhoitajat 12 tunnin vuoroissa?

Vierailija
07.02.2022 |

Olen katsonut joitain amerikkalaisten sairaanhoitajien videoita, ja he lähes poikkeuksetta kertovat työskentelevänsä 12 tunnin vuoroissa 3 kertaa viikossa, jolloin neljä päivää jää vapaaksi. Tuo vaikuttaa ihan järkevältä systeemiltä, mutta Suomessa ei vissiin työskennellä noin. Vai työskennelläänkö? Olisiko se teistä järkevää?

En siis itse ole sairaanhoitaja tai vuorotyössä, joten mulla ei ole mitään tietoa suomalaisista käytännöistä.

Kommentit (44)

41/44 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tein tuplavuoron klo 7.00-21.30 ja tsukoina ainoastaan puolen tunnin lounastauko ja puolen tunnin päivällinen, kun oli niin kiire, ettei ehtinyt pitää kahta kahvitaukoa. Kiire johtui siitä, että esimies ei halunnut palkata lisää työntekijöitä.

Vierailija
42/44 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan halua olla potilas jolle laitetaan jotain kanyylia 11,5 tunnin vuoron päätteeksi.

Mulle sais kyllä kokenut hoitaja laittaa sorminäppäryysrutiinillaan kanyylin vaikka 14h vuoron päätteeksi, mutta en haluaisi siihen annosteltavan jotain muuta kuin peruskeittosuolaa pitkän vuoron pääätteeksi. 

Monissa paikoissa on lääkehoitaja erikseen ja kyllä hoitaja osaa sen perusantibiootin laittaa tippumaan siinä missä keittosuolankin.

Ehkä. Pointtini on kuitenkin se, että aivotoiminnot kärsii väsymyksestä enemmän kuin rutiinimaiset kädentaidot. Se tipanlaitto esimerkkinä on varsin yksinkertainen perusrutiini, paljon vaativampaa on esim huomata tietyt alkavat hälytysmerkit potilaan voinnissa tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensihoidossa hoitajat työskentelevät meilläpäin 24h, jonka jälkeen 3vrk vapaata (nukkumapäivä + 2 vapaata). Vuoro voi olla paikkakunnasta ja tehtävien määrästä riippuen helppo, tai esim. juhlapyhinä isossa kaupungissa voidaan ajaa 24h lähes putkeen + muutama tunti ylitöitä päälle. Syömiset hoidetaan silloin autossa työn ohessa. Eli työn määrä vaihtelee todella paljon. Kuitenkin noina kiirevuoroina on välillä niin väsynyt ettei muista enää omaa nimeäänkään. Aja siinä sitten vielä hälytysajoa ja hoida potilaita.

Vierailija
44/44 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelee, jopa 13h.