Millaiset nuo Valentinon Rockstud-"blogikengät" ovat jalassa?
Näitä Valentinon Rockstud-mallisia korkokenkiä näkee blogeissa silloin tällöin vaikka ne taisi olla huippumuodissa kesällä 2013, mutta onko kukaan ostanut tai sovittanut, miltä tuntuu jalassa?
Ajattelin vaan koska niitä saa pian monien maiden alennusmyynneistä alle puoleen hintaan ihan kuten viime syksynä, ja siksi koska en viitsi maksaa niistä normaalihintaa yli 700 euroa.
Ainakin kuvissa näyttävät ahtailta ja varpaat irvistävät niistä rumasti joten mietin että ostetaanko niitä vain merkin takia vai siksi että olisivat oikeasti mukavat jalassa?
Minun jalat kärsivät Louboutinin korkkareissa joita omistan kaksi paria eikä niitä pysty pitää jaloissa tuntia kahta kauempaa, vaikka minulla on matala, lyhytvarpainen ja kapea jalka eli sen puolesta noiden Louboutinien pitäisi olla minulle ihanteelliset kuten muutkin merkkikorkokengät koska ne eivät sovellu pitkävarpaiseen, rintavaan ja leveään jalkaan kuten ei myös Jimmy Choot joita olen sovitellut ja ne ovat olleet suht ok ainakin sovitustilanteessa.
Kommentit (26)
pitääkö noissa ostaa normaalia isompaa kokoa, koska italialaiset kengät ovat tyypillisesti pienempiä kuin mitä eu-koko vastaa, eli kun minulla on normaalisti 38 koon kenkä muissa, niin italialaisvalmisteisissa kengissä joudun ottaa 38,5.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:08"]
Viime aikoina ainakin Alexa, Kotirouva Dubaissa ja SS ovat ko. kengät hankineet, ja kovasti vakuuttelevat että ovat mukavat jalassa... tosin ainoastaan Alexalla taitaa olla stiletto-korko...
[/quote]
musta Alexa kyllä osti nimenomaan sen matalamman mallin, koska hänellä oli lainassa äitinsä stiletot ja koki ne liian korkeiksi itselleen. Kovasti on kyllä kehunut valitsemaansa kenkää.
[/quote]
Siis hetkinen, minkä väriset ne stiletot olivat? Voi olla että löysin niiden perusteella äitinsä instagramin, tai sitten se on vain sattumaa :)
[/quote]
no äidin insta löytyy ihan nimeään googlaamalla
AV-mammoilla ei ole varaa noihin, eikä tarpeeksi nättejä jalkoja niihin.......
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:30"]
pitääkö noissa ostaa normaalia isompaa kokoa, koska italialaiset kengät ovat tyypillisesti pienempiä kuin mitä eu-koko vastaa, eli kun minulla on normaalisti 38 koon kenkä muissa, niin italialaisvalmisteisissa kengissä joudun ottaa 38,5.
[/quote]
Net-a-porterin mukaan "fits true to the size", mutta jos italialaisvalmisteissa kengissä kokosi on yleensä tuo 38,5, ota sitten se koko. Itselläni on yhdet Valentinon sandaalit vuosien takaa normaalisti italialaisissakin kengissä käyttämääni kokoa 38, ja ne ovat mitoitukseltaan täysin verrannolliset esim. Guccin tai Jimmy Choon (jotka tehdään myös Italiassa) vastaaviin.
No ei nuo ainakaan nätit kengät ole..
Ranskismerkki C. Louboutinin kengät tehdään Italiassa mutta sen merkin koot menee miten sattuu ja mallikohtaisissa sekä niiden eri vuosimallisissakin saattaa olla eroja. Minun ulkomaisella kaverilla on niitä monta paria, hänen eurooppalainen kengän kokonsa on 37 mutta kaikki Louboutinin korkkarinsa (kaikissa 8-14 cm korot) ovat 36,5 - 37 - 37,5 -38 kokoisia eli aikamoista kokoskaalaa esiintyy tuossakin.
Jostain luin tai kuulin että luksusmerkeistä Pradat sopii parhaiten suomalaiseen (pohjoiseurooppalaiseen) jalkaan niin matalissa kuin korkeissa malleissa, eli on istuvuudeltaan ja mittasuhteiltaan mukavin jalkaan ja niitä pystyy pitämään tuntikausia.
Louboutinejahan sanotaan puolen tunin, tunnin tai kahden tunnin kengiksi koska niillä ei pysty kuulemma kävelemään tai seisomaan yhtään kauemmin päivän aikana.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:02"]
Eihän niitä kukaan enää käytä.
[/quote]
Muutama amerikkalainen ja keskieurooppalainen instagrammaaja käyttää niitä viime syksyn malleja vielä, varmaan siksi koska ovat saaneet ne ilmaiseksi ja kyseinen merkki "vaatii" sitä näkyvyyttä tietyn kuvamäärän verran mutta kuka hullu maksaa niistä enää täyttä 710€ hintaa???
Eikö ne tonnin parin Valentino Rockstud-laukutkin ole jo ihan 2012??
Viime aikoina ainakin Alexa, Kotirouva Dubaissa ja SS ovat ko. kengät hankineet, ja kovasti vakuuttelevat että ovat mukavat jalassa... tosin ainoastaan Alexalla taitaa olla stiletto-korko...
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:32"]
AV-mammoilla ei ole varaa noihin, eikä tarpeeksi nättejä jalkoja niihin.......
[/quote]
täh? Kyllä mulla olis varaa ostaa laakista vaikka 100 paria noita. Ei vaan tunnu kovin fiksulta sijoitukselta.
tai ehkä mulla on varaa juuri siksi että ei ole pakko ostaa jokaista rumaa ja ylihintaista "muoti"kenkäparia joka tulee vastaan...
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:09"]ostetaanko niitä vain merkin takia vai siksi että olisivat oikeasti mukavat jalassa?
Minun jalat kärsivät Louboutinin korkkareissa joita omistan kaksi paria eikä niitä pysty pitää jaloissa tuntia kahta kauempaa
[/quote]
Hyvä kysymys :). Taisit itsekin ostaa vain merkin takia, ja nyt suunnittelet samaa toisten kenkien kohdalla.
Minulla on nuo sandaaliversiona mutta eivät ole ihan uudet (viime vuodelta). Lesti on leveä ja liian iso, omaan 35,5 jalkaan 35 parempi kuin 36, jonka sisämitta vastasi 37-kokoa. :(
Mielestäni italialaiset kengät ovat muutenkin jättikokoa (jatkoa edelliseen viestiin): Gucci kanssa liian iso 36:sena, samoin Miu Miu. Pradasta en tiedä. Dolce & Gabbanalla noista pienimmät koot. Tod's on myös hyvon kapealestinen.
Parhaat kengät tekee mielestäni Salvatore Ferragamo. Jos haluat laadukkaat kestävät ja mukavat kengät suosittelen heitä.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:09"]ostetaanko niitä vain merkin takia vai siksi että olisivat oikeasti mukavat jalassa?
Minun jalat kärsivät Louboutinin korkkareissa joita omistan kaksi paria eikä niitä pysty pitää jaloissa tuntia kahta kauempaa
[/quote]
Hyvä kysymys :). Taisit itsekin ostaa vain merkin takia, ja nyt suunnittelet samaa toisten kenkien kohdalla.
[/quote]
Itse asiassa ostin Louboutinit niiden ulkonäön kuten mallin ja värin takia pariisilaisesta tavaratalosta vuosia sitten siskoni häihin, en edes tiennyt niiden olevan jotkut halutut in-kengät, merkin nimi oli tuttu ainoastaan Sinkkuelämää-sarjassa siitä kohtauksesta kun Mirandan lapsivedet roiskahtaa Carrien Louboutineille. Sitä paitsi silloin ne oli vielä aika kohtuuhintaiset, nythän niitä ei enää saa alle 500 euron!
[/quote]
Noiden bloggajien lisäksi Mungolla näytti olevan ne.
Kysymys: Miten suomalaiset innostuu kaikista jutuista vasta silloin kun ne on jo menneet pois trendeistä muualla päin maailmaa? Ollaanko me maailman hitaimpia muoti-ihmisinä? Kestääkö meidän silmän tottuminen aina 2-3 vuotta hitaammin kaikkeen uuteen?
[/quote]
musta Alexa kyllä osti nimenomaan sen matalamman mallin, koska hänellä oli lainassa äitinsä stiletot ja koki ne liian korkeiksi itselleen. Kovasti on kyllä kehunut valitsemaansa kenkää.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:32"]
[/quote]
[/quote]
juuri näin. http://alexadagmar.com/valentino-rockstud-pumps/
jostain luin että noista se matalampi malli eli Kitten heel mallinen olisi kaikin puolin mukavampi jalassa kuin se kymmenen (?) sentin korko