Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Otz -kengistä?

Vierailija
16.06.2015 |

Mitä mieltä ja millaisia kokemuksia teillä on Otz -kengistä? Eli niistä ergonomisista, pellavaisista kangaskengistä joissa on hitunen myös espadrillo-henkeä. Kannattaako Otz-kengät ostaa?

Ovatko millaiset jalassa ja pitkäaikaisessa käytössä? Onko koko ns. normaali vai normaalia isompi/pienempi?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mukavat jalassa. Sellaiset kevyet käyttökengät kesään. Ei niillä kannata mitään hikilenkkiä lähteä tallustamaan, mutta normaalissa kesäkäytössä ovat aivan mahtavat!

Ainoa miinus on suht'kapea ja tiukahko ns. suuaukko. Ainakin mun jalkapöytäni on niin korkea, että kenkiä saa jonkun verran sulloa että ne saa sujahtamaan jalkaan. Itse lesti on tilava ja vastaa hyvin kokomerkintäänsä. Mutta tuo jalkaanlaittamisen vaikeus on pienoinen miinus.

Vierailija
2/45 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon verran olleet käytössä. Sovittaessa totesin, että yksi koko normaalia kokoani suurempi oli mukavampi jalassa. Mulla on "ongelmajalat" ja todella vaikea löytää kenkiä, jotka eivät kävellessä ala sattua. Nämä tuntuu toistaiseksi loistavilta ja aion tilata niitä työkengiksikin talveksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat ja mukavimmat kengät ikinä! Kuin pilven päällä kävelisi. Omistan sekä talviversiot (lampaannahkaiset), että useammat eriväriset pellavaiset espadrillet, enkä enää muita käytä. Minä olen liikuntavammainen ja nimenomaan jalkojeni takia, mutta jopa fysioterapeuttini salli Otzit käyttööni ;) Kengät kannattaa ostaa sovittamalla, koska näissä on tärkeää, ettei ole liian iso se korkkipohjallinen, joka mukautuu oman jalan mukaan anatomisesti. Ainakin minulle pellavaisissa Otzeissa koko on juuri "oikea" toisin kuin talviversioissa, jotka ovat yhtä nroa pienemmät. Niissähän on entisestä poiketen venyke reunassa, joten eivät ainakaan minun jalassani purista yhtään. Iso plussa on se, että korkkipohjan irrottamalla voi kengät pestä koneessa :)

Vierailija
4/45 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat kengät ikinä! Pidin juuri ulkomaanreissulla koko ajan, muut kengät jäi käyttämättömiksi. Niin hyvä kävellä, ei tuu selkäkipuja. Suositteluni!

Vierailija
5/45 |
02.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä uudemman mallisista (missä on se venyke sivulla) oli aikaisemmasta mallista liian pieneksi havaitsemani koko nyt taas liian iso koska venyke teki "suuaukosta" vähän liian suureen. Ihan loistavat jalassa, ja kyllä hinta-laatu-suhde kohdallaan.

Tosin asiakaspalvelusta ei voi todellakaan sanoa samaa. Viallisia kenkiä ei suostuttu ottamaan reklamaationa eikä palautuksena takaisin, kyseinen materiaali kuulemma vaan on tosi huonoa. Alehintaisilla tuotteilla ei kuulemma ole palautusoikeutta (lain mukaan kaikella netistä ostetulla on..) kun laitoin tästä viestiä niin paluuviestissä raivottiin kuinka asiakkaat ei yhtään ymmärrä yrittäjää ja aina vaaditaan enemmän ja enemmän. Vaikka kengistä kovasti tykkäänkin, en yrittäjän tökerön asiakaspalvelun takia laita senttiäkään enää kyseiseen firmaan.

Vierailija
6/45 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko mahdollisesti suoraan yhteydessä maahantuojaan vai kauppiaaseen?

Vierailija
7/45 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä OTZeja saa? Onko verkkokauppa ainoa mahdollisuus?

Vierailija
8/45 |
22.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavat ehkä, mutta kauniiksi ei voi kutsua...

Vierailija
9/45 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/45 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä OTZeja saa? Onko verkkokauppa ainoa mahdollisuus?

Itse tilasin raumalaisesta  Valon kenkäkaupasta 80€ pari jossa jo postikulut.

Mainostavat Facebook sivullaan.

Vierailija
11/45 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supermukavat, sitä ei voi kieltää. Mulla meni kuitenkin yhden kesän aikana todella huonoon kuntoon: reikä varpaassa ja myös kantapää on rispaantunut puhki. Musta väri on myös haalistunut auringossa huomattavasti.

Vierailija
12/45 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mukavat ja kevyet jalassa, omistan monia pareja. Kesällä ihana pitää ilman sukkia, hengittävät ja tuulettuvat. Ne on lisäksi tosi helppo pestä ihan pesukoneessa.

Tämän vuoden kesämallisto on kuitenkin selkeästi muuttunut aiemmista vuosista: kankaan sisäpinta on nykyisin ns. päällystetty kun aiemmin se oli samaa pellavaa kuin ulkopintakin. Ulkopohjan profiilikin on erilainen. Lisäksi ikävintä kaikista: koot ovat edellisvuosista kasvaneet eli lestejä on suurennettu. Kun aiemmin käytin Otzeja koossa 38 ja se oli kaikkialta ihan täydellinen, tämän vuoden 38 on mulle jo ihan liian iso! Suorastaan pyörii jaloissa!

Mun piti tänä vuonna ostaa koko 37 ja se vastaa aiempien vuosien 38-kokoa!

Vierailija
13/45 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoden kesämallisto on kuitenkin selkeästi muuttunut aiemmista vuosista: kankaan sisäpinta on nykyisin ns. päällystetty kun aiemmin se oli samaa pellavaa kuin ulkopintakin. Ulkopohjan profiilikin on erilainen. Lisäksi ikävintä kaikista: koot ovat edellisvuosista kasvaneet eli lestejä on suurennettu. Kun aiemmin käytin Otzeja koossa 38 ja se oli kaikkialta ihan täydellinen, tämän vuoden 38 on mulle jo ihan liian iso! Suorastaan pyörii jaloissa!

Mun piti tänä vuonna ostaa koko 37 ja se vastaa aiempien vuosien 38-kokoa!

Olen huomannut just tuon saman. Eli koot ovat edellisvuoden tuotantoon verrattuna kasvaneet reilusti. Se suuaukko on edelleen yhtä tiukahko, mutta itse kenkä ja sen lesti on kasvanut joka puolelta. Ei kiva kun kenkä heiluu ja lonksuu jalassa. :( Pitää siis ostaa normaalia pienempi.

Mua mietityttää kanssa tuo pesukoneessa peseminen ja hengittävyys jos kangaskaan ei ole enää ohutta täyspellavaa...

Vierailija
14/45 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kangas tämän vuoden mallissa paljon tukevampaa ja laadukkaampaa, kuin viime vuonna, ei mene kangas enää niin helposti puhki, kuin viime vuoden mallissa. Lisäksi kantaosaa vahvistettu. Pidän kenkää työkenkänä 8-10 tuntia päivässä ja hengittävyys edelleen tosi hyvä. Täytyy tosiaan ottaa numeroa pienempi, kuin viime vuoden mallissa eli tosi napakat ja varpaat kiinni kärjessä. muotoutuu parissa päivässä ja on aivan loistava työkenkänä seisomatyötä tekevälle. Korkkipohja tukee jalkaa tosi hyvin.

Vierailija
15/45 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran menin baariin Riihimäellä ja heräsin aamulla Oulussa. Syy oli Oz-kenkien, tosin en siis päätynyt Ihmemaa Oziin vaan aakkosissa sitä edeltävään Ouluun. Joten eivät toimineet odotetusti..

Vierailija
16/45 |
16.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muilla näistä kokemuksia, miten kestävät käytössä?

Vierailija
17/45 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kellään näitä kenkiä :)

Vierailija
18/45 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaan kahden kuukauden kokemuksella voin sanoa, että paljon paremmat ja kestävämmät kuin viime vuoden malli. Myös pohjallisen muoto parantunut. Juuri niin hyvät kengät  kuin kehutaan.

Vierailija
19/45 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla työkenkinä. Tosi hyvät!

Vierailija
20/45 |
17.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamutossuissako Suomineidot nykyään kulkevat? Piti oikein kurkata netistä näitä ihmekenkiä ja totesin, että ainakin ne on rumat. Voi olla, että ovat mukavat jalassa, mutta niin ovat aamutossunikin ja niillä en liikenteeseen lähde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan