Apua..Aloitekyvyttömyyteni pilaa lomani :( en saa mitään aikaiseksi
Eli olen nyt pari viikkoa lomaillut. Olen parikymppinen yksin asuva sinkkunainen. Tykkään nukkua pitkään, syödä aamupalaa sängyssä ja loikoilla vain. Ongelma on se että saatan havahtua klo 5 että loikoilen edelleen..
Onko tämä edes normaalia että ihminen viihtyy tekemättä mitään sängyssä monta tuntia. Fb feedia selaillen ja vauva palstaa, MONTA tuntia !!
No olen kokeillut myös laittaa kännykän pois ja siirtyä vaikka sohvalle, siihen jumitun katsomaan telkkaria.
Paljon olisi kyllä tekemistä, voisin vaikka viedä kummipoikaani puistoon, siivota koko kämpän, siivota parvekkeen, käydä ostoksilla.. Mutta jotenkin en kykene ?!
Töissä käyn, olen siellä tehokas ja tämä on nyt ensimmäinen pitkä kesäloma aikoihin, ehkä tämä lomailu ei vain sovi mulle..
Onko muilla samanlaista "ongelmaa" ?
Kommentit (14)
No eikö tuo oo paras tapa viettää sitä lomaa..
Toki jos koko lomalla ei tee muuta niin jossain vaiheessa ehkä harmittaa. Päätä etukäteen että huomenna teen sen jasen ja sit aloitat heti aamusta, loikoilet sitten taas seuraavan päivän.
Eihän lomalla tarvi saada aikaiseksi mitään. Ota rennosti, sitä varten se loma on.
Loikoilet tuolla tavalla ihanasti joka toisen päivän ja päätät illalla, mitä saat seuraavana päivänä aikaan.
Itselläni työstressi aiheuttaa sen, etten aina vapaalla jaksa luoda aikatauluja tai tehdä mitään. Moni työkaveri hämmästyisi vapaa-ajanviettotavoistani.
Tee sitä mitä haluat tai ole tekemättä. Vietä kuitenkin kummilapsen kanssa aikaa
Minä olen niin lomalla että en todellakaan aio saada aikaiseksi hittojakaan.
Miksiköhän sitä lomaa on?!
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:49"]Tee sitä mitä haluat tai ole tekemättä. Vietä kuitenkin kummilapsen kanssa aikaa
[/quote]
Niin, että ei vaan tule kummilapsen äidille pahamieli! Hän tarvitsee lomaa lapsestaan ja sinulla on kummina sitä velvollisuus järjestää! Ps. Muista tuliaiset koko perheelle yhdessä vietetyn ajan jälkeen, kun se kummilapsi kuitenkin sai sitä jäätelöä!
Kiitos ihanista vastauksista ! :) tuli todella hyvä mieli.
Voisin kokeilla tuota jokatoinen päivä löhöilyä :D
Minulla on kuitenkin kova halu viettää aikaa läheisten kanssa ja puhdas kotikin on omaan mieleen.. Ongelma on vain oma saamattomuus.
Se voi kertoa ihan vaan siitä, että olet loman tarpeessa, eikä siitä että sulle ei sovi lomailu :) Mä aina aloitan lomani niin, että päätän ensimmäisen viikon olevan täysin loikoilu viikko - hoidan vain välttämättömimmän. Sitten pikkuhiljaa alan hoitamaan niitä asioita, joita oli tarkoitus hoitaakkin loman aikana, mutta siis niin että loikoilulle jää aikaa. Ihan vimpoilla päivillä alan orientoitumaan tulevaa työviikkoa kohti sitten. Tämä ei välttämättä olisi mahdollista, jos minulle ei olisi lapsia, mutta kun niitä ei ole niin nautin. Nauti sinäkin!
PS. Pahin mitä voit tehdä itsellesi on kuvitella että sinulla on nyt sosiaalinen velvollisuus nähdä kaikkia ihmisiä (esim kummilasta) kesän aikana mahdollisimman paljon. Ei ole. Näet sen verran kuin jaksat. Kyseessä on sinun lomasi.
Mulla on niin sama juttu ja mulla on sen verran ikää että olen näitä lomia viettänyt jo monet kerrat ja aina käy näin. Pahinta on se että tällä energialla joka kuluu itsensä moittimiseen saamattomuudesta olisi tehnyt jo vaikka mitä. Mutta kun loma lähenee loppuaan niin silloin saa itsestään vähän enemmän irti kun hommia ei voi enää siirtää joka päivä huomiseen.
Mä oon aina lomalla ja vapailla varsinainen laiskottelija. Kyllä se mua itseänikin häiritsee. Kello on yli kolme ja olen saanut sentään aamukahvin keitettyä tossa yhden aikaan. Mutta jospa se onkin sit tämän loman tarkoitus.
Höpsis, tuolla tavalla saat nimenomaan uutta puhtia työssäjaksamiseen. Ihmiset pitää nollata.
Siinä vaiheessa kun itseä alkaa tosissaan häiritsemään oma laiskuus niin sitten aika tehdä jotakin. Muuten saa lomalla vaikka maata koko päivän sängyssä jos haluaa eikä ole velvoitteita (lapsia, kotieläimiä).
Ja helpoiten pääsee liikenteeseen kun ei avaa ollenkaan telkkaria eikä nettiä...
Aamulla heräät siivoat kodin, peset pyykkiä., käyt kaupassa, teet hyvää ruokaa.
Sitten voit hyvillä mielin löhöillä loppupäivän, paljon mukavampi olo!
On!! Kyllä sitä sitten saa aikaseks kun alkaa vaan tekemään, mutta tollanen on välillä vaan niin ihanaa. Välillä ihmettelen jopa sitä, mitä oon saanut elämässä aikaseks, kun tuntuu, että voisin aina vaan olla telkkarin ja kännykän ääressä