Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain "riidan" aikaiseksi poikaystävän mummin kanssa

Vierailija
16.06.2015 |

Tää oli toka kerta kun näin kyseisen mummin, ja mummi ryssitteli ja haukkui kaikki venäläiset maan rakoon. Mä seurustelin 5 vuotta venäläisen pojan kanssa (joka on asunut lähes koko ikänsä suomessa) aloin hieman sitten puolustaa venäläisiä ja suomenvenäläisiä, ettei he ole yhtä kuin Putin.
Saatiin kiva sota aikaiseksi...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:08"]Millähän perusteella venäläiset haluaa Suomen osaksi valtiotaan? Huh, mitä juttuja...

[/quote]

http://m.taloussanomat.fi/ulkomaat/2015/06/10/yli-puolet-venalaisista-osia-naapurimaista-kuuluisi-venajalle/20157480/12
[/quote]

Juu. Kaksi ensimmäistä lausetta kertoivat jo tarpeeksi. Pidemmälle en viitsi edes lukea.

Vierailija
2/34 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:08"]Millähän perusteella venäläiset haluaa Suomen osaksi valtiotaan? Huh, mitä juttuja...

[/quote]

http://m.taloussanomat.fi/ulkomaat/2015/06/10/yli-puolet-venalaisista-osia-naapurimaista-kuuluisi-venajalle/20157480/12
[/quote]

Eihän tossa puhuttu Suomesta mitään. Eiköhän tolla jotkut tarkottanu lähinnä esim. Ukrainan, Latvian jne itäosia, missä asuu lähinnä venäläisiä. Ihan loogista, että ne kuuluis Venäjään. Samoin olis ihan loogista, että Ahvenanmaa kuuluis Ruotsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:46"] Eihän tossa puhuttu Suomesta mitään. Eiköhän tolla jotkut tarkottanu lähinnä esim. Ukrainan, Latvian jne itäosia, missä asuu lähinnä venäläisiä. Ihan loogista, että ne kuuluis Venäjään. Samoin olis ihan loogista, että Ahvenanmaa kuuluis Ruotsiin.

[/quote]

Uskottele toki itsellesi niin. Ei artikkelissa eikä kysymyksessä puhuttu mitään Ukrainasta tai Latviasta. Suomessa on jo nyt niin paljon venäläisiä, että Venäjä voi käyttää heitä tekosyynä puuttua Suomen sisäisiin asioihin. Ja lisää tulee koko ajan.

Vierailija
4/34 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:37"]Ei sodassa suomalaisia ampuneet jotkut tietyt venäläiset! Kyllä se oli yleisesti ryssät, ei mitkään yksilöt. Eikä kukaan saanut kotiinsa tietoa, että poikanne ampui Raatteessa sotamies Vladimir Smirnoff, jotta olisi voinut vihata tiettyä henkilöä. Kukaan yksittäinen ihminen ei vienyt Karjalaa, kyllä senkin otti ryssät.

Siksi on loogisempaa vihata koko kansaa kuin yksilöä.
[/quote]

No, ei kyllä ole loogista vihata venäläisiä kansana 70 vuotta vanhojen tapahtumien perusteella. Eivät venäläisetkään vihaa saksalaisia tai toisin päin. Suomalainen ryssäviha elää siksi, että suomalainen nationalismi ja kansallisuusaate perustuu nimenomaan siihen. Johonkinhan se oli perustettava, kun Suomella ei ollut mitään ylpeydenaiheita, eikä minkäänlaista historiaa tai kulttuuria. Ei vain ole kovin tervettä perustaa kansan kansallisaatetta vihaan...
[/quote]
Suomessa ei ole ylpeydenaiheita, ei historiaa eikä kulttuuria ... Oletko suru? Miten kehtaat!

Vierailija
5/34 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:04"]

Ne, jotka muistavat omasta kokemuksesta sodan, ovat mielestäni oikeutettuja ryssittelemään. Otapa selvää sota-ajasta ja sen raadollisuudesta. Saatat ehkä ymmärtää asioita paremmin. Myös Lapissa vanhuksille "ryssät on ryssiä vaikka voissa paistaisi". 

Vaikka ajat on muuttuneet, niin sodan eläneille haavat eivät umpeudu koskaan. Tuskin sinäkään lämmöllä ajattelisit, jos joku venäläinen tulisi ja ampuisi vaikkapa veljesi ja raiskaisi siskosi.

[/quote]

En ole ap, mutta vastaan. Jos JOKU venäläinen tekisi pahaa sukulaisilleni, vihaisin tätä kyseistä venäläistä, en kaikkia. Eli koska tunnen yhden juopon suomalaisen, joka hakkasi vaimoaan, jokainen suomalainen mies on vaimojaan hakkaavia juoppoja? Ihme logiikka sulla.
[/quote]
Mutta toisilta ne ryssät vei ihan kaiken. Olen evakkosuvun lapsi, ja ymmärrän ap:n poikaystävän mummoa 100%. Turha tulla naukumaan, jos itse / omat läheiset ei ole kokeneet sotaa. Meidän sivulta jäi sinne ihan kaikki. Olivat rikkaita siellä Karjalassa, ja pilkattuja luusereita sodan jälkeen. Ap on selvästi vielä lapsi, ei ymmärrä oikeaa elämää.
[/quote]

Heh heh. Yläasteella luokallani oli afgaanityttö, joka oli pakolaisena tullut Suomeen rikkaista oloista. Olivat perheen kanssa asuneet linnassa, jossa heitä oli palvellut 10 palvelijaa. Autoja kuulemma oli viisi. ;) Jännä, miten kaikki Karjalan evakot olivatkin vähän vauraampaa porukkaa. :D No, eipä ollut ketään todistamassa tarinoita valheeksi.
Itse asun ulkomailla. Pitäisiköhän vähän kaunistella ja kiillotella taustoja? Voisin luoda itselleni aivan täysin haluamani kaltaisen menneisyyden. Hmm...
[/quote]
Mitä vittua? Rikkaita olimme. Kaiken menetimmr. Nyt olemme rikkaita taas, kiitos uusien sukupolvien älyn lahjojen. Tutustu historiaan, evakkoja kohdeltiin monin paikoin kuin karjaa.

Vierailija
6/34 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:04"]Ne, jotka muistavat omasta kokemuksesta sodan, ovat mielestäni oikeutettuja ryssittelemään. Otapa selvää sota-ajasta ja sen raadollisuudesta. Saatat ehkä ymmärtää asioita paremmin. Myös Lapissa vanhuksille "ryssät on ryssiä vaikka voissa paistaisi".  Vaikka ajat on muuttuneet, niin sodan eläneille haavat eivät umpeudu koskaan. Tuskin sinäkään lämmöllä ajattelisit, jos joku venäläinen tulisi ja ampuisi vaikkapa veljesi ja raiskaisi siskosi. [/quote] En ole ap., mutta... Jos joku venäläinen tekisi pahaa jollekin minulle rakkaalle ihmiselle, niin vihaisin juuri sitä kyseistä venäläistä, enkä kaikkia maailman about 200 miljoonaa venäläistä. Minun aviomieheni on venäläinen, ja hän on aivan mahtava aviomies ja isä. Sinun logiikallasi, koska rakastan miestäni, niin minun pitäisi rakastaa kaikkia venäläisiä ihmisiä. :D Tajuathan kuinka tyhmää logiikkasi on?

[/quote]

sota on eri asia. Sodassas pahoja asioita tehdään nimenomaankansakuntina, valtioina ja armeijoina, ei yksilöinä. Ts. Sodassa sotilas ei tapa vihollista siksi, että sotilas on paha ihminen, vaan siksi, että edustaa tiettyä valtiota ja armeijaa ja se tonen edustaa toista armeijaa. 

Vierailija
7/34 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 16:46"] Eihän tossa puhuttu Suomesta mitään. Eiköhän tolla jotkut tarkottanu lähinnä esim. Ukrainan, Latvian jne itäosia, missä asuu lähinnä venäläisiä. Ihan loogista, että ne kuuluis Venäjään. Samoin olis ihan loogista, että Ahvenanmaa kuuluis Ruotsiin.

[/quote]

Uskottele toki itsellesi niin. Ei artikkelissa eikä kysymyksessä puhuttu mitään Ukrainasta tai Latviasta. Suomessa on jo nyt niin paljon venäläisiä, että Venäjä voi käyttää heitä tekosyynä puuttua Suomen sisäisiin asioihin. Ja lisää tulee koko ajan.
[/quote]

En todellakaan usko Venäjän hyökkäävän Suomeen, joten juu, uskottelen itselleni niin. Toisaalta, mua ei yhtään haittaisi, jos Suomesta tulis osa Venäjää. Itse asiassa se olis jopa toivottavaa.

Vierailija
8/34 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:42"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:37"]Ei sodassa suomalaisia ampuneet jotkut tietyt venäläiset! Kyllä se oli yleisesti ryssät, ei mitkään yksilöt. Eikä kukaan saanut kotiinsa tietoa, että poikanne ampui Raatteessa sotamies Vladimir Smirnoff, jotta olisi voinut vihata tiettyä henkilöä. Kukaan yksittäinen ihminen ei vienyt Karjalaa, kyllä senkin otti ryssät. Siksi on loogisempaa vihata koko kansaa kuin yksilöä. [/quote] No, ei kyllä ole loogista vihata venäläisiä kansana 70 vuotta vanhojen tapahtumien perusteella. Eivät venäläisetkään vihaa saksalaisia tai toisin päin. Suomalainen ryssäviha elää siksi, että suomalainen nationalismi ja kansallisuusaate perustuu nimenomaan siihen. Johonkinhan se oli perustettava, kun Suomella ei ollut mitään ylpeydenaiheita, eikä minkäänlaista historiaa tai kulttuuria. Ei vain ole kovin tervettä perustaa kansan kansallisaatetta vihaan...

[/quote]

Kuinkahan palljon venäläiset rakastavat suomalaisia, naureskelevat lähinnä heidän yksinkertaisuudelleen (eli suomalaiselle reheliisyydelle)

Lomakohde, jossa on paljon venäläisiä ei ole mikään nautintoa, se mekkala ja koko tilan varaaminen itselleen on ihan käsittämätöntä.

Vierailija
9/34 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:34"]Av-logiikkaa: venäläisiä ei saa vihata, mutta somaleja suorastaan täytyy...
[/quote]
Mä tykkään somaleista mutta en voi sietää venäläisiä. Niin vitun iso kansa kun kannattaa putinia, nii kyllä siellä on jotain pahasti vinksallaan.

Vierailija
10/34 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 15:34"]Av-logiikkaa: venäläisiä ei saa vihata, mutta somaleja suorastaan täytyy...
[/quote]
Mä tykkään somaleista mutta en voi sietää venäläisiä. Niin vitun iso kansa kun kannattaa putinia, nii kyllä siellä on jotain pahasti vinksallaan.
[/quote]

Mitä vikaa Putinissa?

Vierailija
11/34 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko mummi itäsuomalaisia? Niistä on monet menettäneet sukukotinsa venäläisille, eikä se katkeruus hiivu ikinä. Niille venäläiset tosiaan on ryssiä.

Vierailija
12/34 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vanhojen ihmisten kanssa, niele vaan ylpeytesi :) Heidän aikana asiat olivat eri tavalla. Sama homoissa ja moniavioisuudessa, ei kannata lähteä väittelemään :)

Vierailija
13/34 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:28"]Oliko mummi itäsuomalaisia? Niistä on monet menettäneet sukukotinsa venäläisille, eikä se katkeruus hiivu ikinä. Niille venäläiset tosiaan on ryssiä.
[/quote]

Itse asiassa en tiedä mistä on kotoisin, luulisin että ihan pohjoisesta, mutta en tosiaan ole varma. Pitääkin kysyä poikaystävältä.

Mutta en silti tajua, että aivan kaikki venäläiset ja varsinkin nuoretkin pitää haukkua maan rakoon.
Ja en tiedä milloin uskallan mennä mummolaan seuraavan kerran.

Vierailija
14/34 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 13:29"]Ei kannata vanhojen ihmisten kanssa, niele vaan ylpeytesi :) Heidän aikana asiat olivat eri tavalla. Sama homoissa ja moniavioisuudessa, ei kannata lähteä väittelemään :)
[/quote]

Mulla itselläni on enää 1 mummi elossa, ja hän on tosi avoin ja kannattaa tasa-arvoista avioliittolakia, niin omien kokemuksien takia "unohdan" ettei muut ole samanlaisia :)

Vierailija
15/34 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka muistavat omasta kokemuksesta sodan, ovat mielestäni oikeutettuja ryssittelemään. Otapa selvää sota-ajasta ja sen raadollisuudesta. Saatat ehkä ymmärtää asioita paremmin. Myös Lapissa vanhuksille "ryssät on ryssiä vaikka voissa paistaisi". 

Vaikka ajat on muuttuneet, niin sodan eläneille haavat eivät umpeudu koskaan. Tuskin sinäkään lämmöllä ajattelisit, jos joku venäläinen tulisi ja ampuisi vaikkapa veljesi ja raiskaisi siskosi.

Vierailija
16/34 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:04"]

[/quote]

En ole ap, mutta vastaan. Jos JOKU venäläinen tekisi pahaa sukulaisilleni, vihaisin tätä kyseistä venäläistä, en kaikkia. Eli koska tunnen yhden juopon suomalaisen, joka hakkasi vaimoaan, jokainen suomalainen mies on vaimojaan hakkaavia juoppoja? Ihme logiikka sulla.

Vierailija
17/34 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Samanlainen nuori pojankloppi kuin minäkin, minulla vain oli parempi tuuri", sanoi pappa ampumastaan venäläisestä. Kyllä hän tajusi, että ne ihmiset olivat mittavan propaandakoneiston uhreja mutta se ei poistanut sitä tosiseikkaa, että sota-aikana vihollista vihattiin ja siihen viholliseen kuului koko kansa.

Suurin osa sodan käyneistä osasivat suhteuttaa asioita myöhemmin mutta erityisesti vanhuksena palataan nuoruuteen ja asiat saavat hyvin kärjistetyt mittasuhteet. Tosiseikka oli, että jos sinä et ampunut, se toinen ampui eikä kuolleena voi vihata tai ylistää sitä toista kansaa. Tuollaisessa tilanteessa on helpompi ymmärtää omat teot, kun vihaa vastapuolta.

Toinen isoisäni ei koskaan selvinnyt sodan traumoista. Rauhanaikana kun löytyy aina niitä tekopyhiä, jotka paasaavat, miten vain julmat murhaajat voivat tarttua aseeseen. Ei ole helppoa ymmärtää jälkeenpäin, miten siihen kykenin ja miten sen kaiken kestin.

Antaisin kyllä vanhukselle vähän enemmän ymmärrystä kuin mitä ap antoi. Asioista voi keskustella ihan asiallisesti esim. itse totesin mummilleni, että tunnen oikein mukavan venäläisen, ja mummi siihen vain, että vai niin, vai että sellasiiakin olemassa. Ei siinä tarvitse puolin ja toisin vänkyttää, kuka on oikeassa, kun selvästi toinen on elänyt aikakaudella, josta et itse tiedä mitään.

Vierailija
18/34 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 14:04"]

[/quote]

[/quote]
Mutta toisilta ne ryssät vei ihan kaiken. Olen evakkosuvun lapsi, ja ymmärrän ap:n poikaystävän mummoa 100%. Turha tulla naukumaan, jos itse / omat läheiset ei ole kokeneet sotaa. Meidän sivulta jäi sinne ihan kaikki. Olivat rikkaita siellä Karjalassa, ja pilkattuja luusereita sodan jälkeen. Ap on selvästi vielä lapsi, ei ymmärrä oikeaa elämää.

Vierailija
19/34 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla pääsee omien ja puolison sukulaisten kanssa eriävissä mielipiteissä siten, että puhuu jotain ympäripyöreää. Varsinkaan vanhan ihmisen kanssa on turha lähteä vääntämään, kuka siitä mitenkään hyötyy?

Oma mummoni oli tilalla töissä, jossa oli venäläinen sotavanki. Piti tätä ihan mukana ihmisenä, mutta ryssäviha silti tiukassa, vaikka omakohtainen kokemus venäläisestä. Mikäpä minä olen mummoni mielipiteitä muuttamaan, turhaa vanhaa ihmistä kiusata.

Vierailija
20/34 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen sanomaan ryssiä ryssiksi,mutakuonoja neekereiksi ja rättipäitä ählämeiksi vaikka mikä olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi