Voiko mulla olla endometrioosi?
Huolettaa, että mulla on endometrioosi, enkä sitten saa joskus tulevaisuudessa lapsia. Ikää on 21v. Menkkakivut on ekat 2-3pv sellaiset että häiritsee normaalia elämää, ja syön kouluterkkarin suosituksesta aina 2 ensimäistä päivää ibuprofeiinia kuuriluontoisesti, eli 600mg 3x vrk, ja se poistaa kivut. Kuitenkin mulla on menkkojen yhteydessä myös ulostusvaivoja, ns kipua ja ummetusta, ja maha sekaisin. Yhdyntäkipuja tms. ei ole. Onko siis todennäköistä että mulla olisi noiden oireiden perusteella endometrioosia?
Kommentit (3)
Oireesi samoja, mistä itse aiemmin kärsin. Syyksi paljastui endometrioosi. Mene ajoissa lääkäriin. Minä viivyttelin liian kauan ja sairaus ehti tehdä pahoja vaurioita.
Mä joudun syömään menkkakipuihini 6-12 x 800mg päivässä ja kivut kestää muutaman päivän. Sit on pahoinvointia, närästystä, migreeniä yms vaivoja. Menin lääkäriin joskus nelisen vuotta sitten kun en jaksanu enää vedellä kourakaupalla lääkkeitä, määräsivät mulle jonkun lääkkeen joka ei auttanut, sit sanottiin ettei heillä ole mun vaivaani lääkkeitä, sanoivat että pidä menkkojas vähemmän e-pillereiden avulla. Mitään tutkimuksia ei oo koskaan tehty eikä uusia lääkkeitä määrätty.
Voi hyvinkin olla.Suosittelen gynellä käymistä.