Onko paha juttu vaatia päiväkotia olemaan auki aikaisin ja myöhään?
Pieni kunnallinen sivupäiväkoti, joka on auki 7:30-17. Vaihdoin työpaikkaa ja pitäisi saada lapsi vietyä päiväkotiin jo klo 6:00 etten myöhästy töistä. Työnantaja voi joustaa joinain päivinä viikossa mutta niin että silloin työt alkaa selvästi myöhemmin ja loppuu niin myöhään että ehdin päiväkodille vasta klo 18.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä keskustelusta tulee aika paha olo. On ap, eronnut yh, joka yrittää käydä töissä elättääkseen lapsensa ja itsensä. Lapsen isä ei ilmeisesti osallistu kuin joskus viikonloppuisin, epäselvää on minkä verran silloinkaan. Ja täällä nais(?)joukkio lyttää ja haukkuu ap:n joka miettii miten ja minne saisi lapsen ajoissa hoitoon jotta pääsisi töihin.
Hyvin vähän täällä on Ap:ta haukuttu, kyllä suurin osa kirpeistä kommenteista on kohdistettu niille kanssakeskustelijoille jotka ovat intopiukeina väittäneet päiväkodin aukioloaikojen joustavan. Luultavimmin pienen päiväkodin aukioloja ei yhden lapsen takia muuteta, vaan lapsi siirretään toiseen päiväkotiin.
Minä olen lukenut koko ketjun ja kukaan ei ole väittänyt että päiväkodin aukioloajat automaattisesti joustaa. On sanottu vaan, että se on kunnan tehtävä miettiä miten lapsen hoito järjestyy. Kunta päättää laajennetaanko aukioloja, vai se todennäköisempi ratkaisu, eli lapsi siirtyy toiseen päiväkotiin.
Mä joudun oman lapsen kohdalla tekee just noin ja silloin sopi että oma tulee kuudelta jo hoitoon ja on sen puol tuntia ainoa, samoin onnistui hakea viimeisenä noin klo 18 mennessä kun päiväkoti meni virallisesti kiinni klo 17. Tuo päiväkoti oli silloin lähin vaihtoehto, jos oisin hakenut vuoripäiväkotiin, niin sinne ois tullut noin tunnin verran matkaa julkisilla, kun omaa autoa ei ole ja sehän ois tuonut vaan päiviin lisää pituutta.
Lapsi voi olla kotona kun sinä olet töissä
Ei ihmiset voi niin vain muuttaa. Löytyykö läheltä työpaikkaa asunto johon on varaa ja joka sopii muuten? Saako uuden päiväkotipaikan läheltä vai joutuuko kuskaamaan lapsen aamuisin sinne vanhan kodin lähelle jopa vuoden ajan? Entä jos taas joutuu vaihtamaan työpaikkaa? Ap:n työssä on kuitenkin varmaan 6 kk koeaika vasta alkamassa.