Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mt-ongelmista kärsivä ystävä "jätti" - mitä tästä pitäisi ajatella?

Vierailija
06.02.2022 |

Olemme tunteneet ystäväni kanssa kauan. Vuosia sitten hän sairastui henkisesti. Sairastumisensa alkuaikoina vuosia sitten katkaisi minuun yllättäin välit ja emme olleet muutamaan vuoteen missään tekemisissä. Otti sitten yhteyttä ja jatkoimme yhteydenpitoa. Ystävällä oli hieman parempi vaihe. Hänen olonsa paheni uudestaan, hän alkoi käyttäytyä hyvin vaativasti. Suuttui herkästi, esitti vaatimuksia yhteydenpidon suhteen, piikitteli jne. Yritin ymmärtää ja ajatella, että jossain vaiheessa helpottaa. Olin ystävällinen ja tukena. Nyt olen useamman vuoden jo "joustanut", kun ystävällä on ollut todella rankkaa. On purkanut pahaa oloaan minuun. Olen toivonut, että hänen olonsa helpottaisi, jotta ystävyys olisi taas sellaista kuin joskus aikoinaan oli. Tämä ystävä kuitenkin jätti minut, ei ole enää ottanut minuun yhteyttä eikä vastannut yhteydenottoihini. Tuntuu todella pahalta, kun vuosikaudet yritin tukea toista ja kaikki tämä oli "ihan turhaa", koska ystävä jätti minut.

Mitä tästä pitäisi ajatella? Vaikka tuntuu pahalta, niin pitäisikö olla iloinen, ettei tarvitse enää kannatella ystävää ja kestää hänen mielialojen vaihteluitaan? Onko muilla ollut vastaavaa?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arwailenwaan kirjoitti:

Mt-potilaitten kanssa ei kannata kaveerata. Voivat olla hyvin itsekeskeisiä ja kapeanäköisiä koska sairaus estää normaalien asioiden ajattelun. Jotkut agressiivisiä tai voivat yllättäen seota. Liekö keskenään tulevat toimeen mt-ongelmaiset parhaiten.

Huh huh mikä kommentti. Taitaa ilkeys olla pahin mt-ongelma.

Vierailija
42/44 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ihmettele miks tm-ongelmaiset jää kaveripiirien ulkopuolelle, kun alapeukuttelevat asiallisia viestejä. kaikkien pitäisi ymmärtää teitä maailman tappiin asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ihmettele miks tm-ongelmaiset jää kaveripiirien ulkopuolelle, kun alapeukuttelevat asiallisia viestejä. kaikkien pitäisi ymmärtää teitä maailman tappiin asti.

Jokaisella ihmisellä on jossakin vaiheessa elämää mielenterveysongelmia. Pahimmin häiriintyneet eivät huomaa niitä itse - vain muut kokevat ns. Tässä kohtaa tuomitsemalla tuomitsee aina myös itsensä - ihmisyys on hulluutta kokonaisuudessaan.

Vierailija
44/44 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekniikan maailma on minunkin mielestäni iso ongelma monella, etenkin miehellä!