Jos itket lääkärissä tai hoitajan vastaanotolla mitä tapahtuu?
Kommentit (16)
Lähetteen psykiatriselle sairaanhoitajalle
Kerran itkin masentuneena lääkärin vastaanotolla, lääkäri kiirehti nopeasti hakemaan nenäliinoja. Kehotti aloittamaan masennuslääkityksen ja kyseli onko itsemurha-aikeita.
Neuvolassakun itkin, terveydenhoitaja alkoi ilkeilemään ja sitä ilkeyttä jatkui seuraavillakin käynneillä. Katsoi sen itkemisen heikkoudeksi.
Silloin tulee huoneeseen viisi hoitajaa, laittavat sinut pakkopaitaan. Lääkäri laittaa piikin takapuoleen hysterian ehkäisemiseksi ja sitten tulee ambulanssimiehet ja vievät sinut hourulaitokseen.
Ei ole tavatonta että vastaanotolla itketään, kyse kuitenkin yleensä henkilökohtaisista ja raskaista asioita kun terveys reistaa. Ei kukaan mitään erityistä "tee", paitsi yrittää varmasti olla empaattinen. Lausunnossa yleensä lukee "potilas vähän herkistyi" tms. vaikka vetäisit millaisen hysteerisen itkukohtauksen (nimim. kokemusta on).
Sain nenäliinan ja lohduttavat sanat, että yleensä hoitojen lopettamisen jälkeen saattohoitovaihe on lyhyt.
Lääkäri ojensi nenäliinan , jutteli pitkään , kirjoitti masennuslääkereseptin, lähetteen terapeutille ja kuukauden sairausloman. Oli ihana työterveyslääkäri. Harmi kun jäi eläkkeelle
Yrittävät varmistaa etteivät saa hoitovirheestä syytettä. Kysyvät 10 kertaa onko itsemurha-aikeita
Varmasti riippuu miksi itkee. Syitä voi olla monia: huono diagnoosi itselle tai lähimmäiselle, ikävä tilanne kodissa tai työpaikalla jne....
Yleensä annetaan vaikka nenäliinoja ja lasillinen vettä ja, jos mahdollista, opastetaan hakemaan apua.
Minä aloin itkemään, kun muutaman yön valvomisen jälkeen erehdyin lääkäriin valittamaan korva- ja kurkkukipua. Erittäin tyly ja kovakourainen lääkäri totesi, ettei niissä mitään ole ja ehdotti särkylääkettä. Itkuun pillahtamisen jälkeen alkoi kysellä masennuksesta, mutta kävelin ulos siinä vaiheessa.
Kirjaavat ylös.
Olin kerran surkean lääkärin vastaanotolla. Hän ei koko aikana nostanut katsetta ruudulta, ei kuunnellut mitä sanoin ja oli muutenkin kamala.
Lopulta sanoin, että hänen kanssaan on mahdoton asioida, koska hän ei kuuntele mitään, naputtaa vain.
Ja hän naputti koneelle, että "potilas kokee ettei häntä kuunnella".
Todella hyödyllinen lääkärissäkäynti.
Sain sairauslomaa. Olin umpiväsynyt enkä jaksanut muuta kuin itkeä. Selvisi paha varastoraudan puute.
Porusin kerran kun olin tulehduskierteen takia työterveydessä. En tiedä miksi, ehkä olin niin väsynyt sairaanaoloon tms. Kylmäkiskoinen lääkäri kirjoitti diagnoosiin "potilas itkuinen" tms. itse taudin kannalta epäolennaista, ketuttaa vieläkin.
Antavat nessuja ja masennustestin tehtäväksi