Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos itket lääkärissä tai hoitajan vastaanotolla mitä tapahtuu?

Vierailija
06.02.2022 |

Mitä he tekevät?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antavat nessuja ja masennustestin tehtäväksi

Vierailija
2/16 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat rauhoittavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetteen psykiatriselle sairaanhoitajalle

Vierailija
4/16 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran itkin masentuneena lääkärin vastaanotolla, lääkäri kiirehti nopeasti hakemaan nenäliinoja.  Kehotti aloittamaan masennuslääkityksen ja kyseli onko itsemurha-aikeita. 

Neuvolassakun itkin, terveydenhoitaja alkoi ilkeilemään ja sitä ilkeyttä jatkui seuraavillakin käynneillä. Katsoi sen itkemisen heikkoudeksi.

Vierailija
5/16 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tulee huoneeseen viisi hoitajaa, laittavat sinut pakkopaitaan. Lääkäri laittaa piikin takapuoleen hysterian ehkäisemiseksi ja sitten tulee ambulanssimiehet ja vievät sinut hourulaitokseen.

Vierailija
6/16 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M1 lähete

Vierailija
7/16 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tavatonta että vastaanotolla itketään, kyse kuitenkin yleensä henkilökohtaisista ja raskaista asioita kun terveys reistaa. Ei kukaan mitään erityistä "tee", paitsi yrittää varmasti olla empaattinen. Lausunnossa yleensä lukee "potilas vähän herkistyi" tms. vaikka vetäisit millaisen hysteerisen itkukohtauksen (nimim. kokemusta on).

Vierailija
8/16 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riippuu mistä syystä itket.

Vierailija
9/16 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nenäliinan ja lohduttavat sanat, että yleensä hoitojen lopettamisen jälkeen saattohoitovaihe on lyhyt.

Vierailija
10/16 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ojensi nenäliinan , jutteli pitkään , kirjoitti masennuslääkereseptin, lähetteen terapeutille ja kuukauden sairausloman. Oli ihana työterveyslääkäri. Harmi kun jäi eläkkeelle

Vierailija
11/16 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittävät varmistaa etteivät saa hoitovirheestä syytettä. Kysyvät 10 kertaa onko itsemurha-aikeita

Vierailija
12/16 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti riippuu miksi itkee. Syitä voi olla monia: huono diagnoosi itselle tai lähimmäiselle, ikävä tilanne kodissa tai työpaikalla jne....

Yleensä annetaan vaikka nenäliinoja ja lasillinen vettä ja, jos mahdollista, opastetaan hakemaan apua.

Vierailija
13/16 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin itkemään, kun muutaman yön valvomisen jälkeen erehdyin lääkäriin valittamaan korva- ja kurkkukipua. Erittäin tyly ja kovakourainen lääkäri totesi, ettei niissä mitään ole ja ehdotti särkylääkettä. Itkuun pillahtamisen jälkeen alkoi kysellä masennuksesta, mutta kävelin ulos siinä vaiheessa.

Vierailija
14/16 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaavat ylös.

Olin kerran surkean lääkärin vastaanotolla. Hän ei koko aikana nostanut katsetta ruudulta, ei kuunnellut mitä sanoin ja oli muutenkin kamala.

Lopulta sanoin, että hänen kanssaan on mahdoton asioida, koska hän ei kuuntele mitään, naputtaa vain.

Ja hän naputti koneelle, että "potilas kokee ettei häntä kuunnella".

Todella hyödyllinen lääkärissäkäynti.

Vierailija
15/16 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sairauslomaa. Olin umpiväsynyt enkä jaksanut muuta kuin itkeä. Selvisi paha varastoraudan puute.

Vierailija
16/16 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porusin kerran kun olin tulehduskierteen takia työterveydessä. En tiedä miksi, ehkä olin niin väsynyt sairaanaoloon tms. Kylmäkiskoinen lääkäri kirjoitti diagnoosiin "potilas itkuinen" tms. itse taudin kannalta epäolennaista, ketuttaa vieläkin.