Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kommunikointi miehen kanssa ei onnistu: mikä avuksi?

Vierailija
16.06.2015 |

esimerkki tämän aamun keskustelusta. Mies on järjestämässä grillijuhlia. Hän mietti tarjottavaa ja sitten sanoi, että pitää käydä lähikaupasta ostamassa possunkylkeä, kun se maksaa tosi vähän, vain alle 4 € / kylki. Olin juuri lukenut kaupan mainoksen ja sanoin, että se on tällä hetkellä tarjouksessa 4,50€ /kylki ja sitä saa kaksi max. 2 kpl. Normaalihinta on 6€. Että miten hoidetaan ostaminen, kun niitä tarvitaan n.10 kappaletta. 

Mies alkoi vain inttämään, ettei kylki vielä viime viikolla ollut kuin all 4 € ja tästä ei nyt puhuta ja hän hoitaa asian, kun minulle se on niin vaikeaa. 

Yritin vielä sanoa, että katsotaan se tarjouslehti. Mies ei suostunut vaan tuhahtelee tuolla minulle, miten en halua osallistua hänen asioihinsa. 

En käsitä: siis miksi hän ei voi uskoa, että kylki on yli 2€ kalliimpaa per kappale, kuin hän on kuvitellut. Minulle on sinäänsä sama, mitä juhliin hankitaan ja mistä, mutta ylipäätään en voi ymmärtää tuollaista, että kun luulee jotain faktaksi, ei sitten millään kärsi keskustella siitä, mitä esim. liha oikeasti maksaa. 

Yleensä aina asia menee siihen, että tehdään vaan jotenkin ja äkkiä ilman kommunikointia. Nytkin miehen kommentti lopulta oli, että autatko vai pyytääkö hän apua joltain toiselta. Itse hän alkoi hintaa puhumaan, että "grillikylki on niin edullista, että sitä haetaan" vaikka totuus oli, että se on kaksi euroa per kylki eli 20€ kalliimpaa kuin hän oli ajatellut. 

Mitä minä voin asiassa tehdä, ettei tulisi riitaa?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille napakasti että lopettaa ton lapsellisen käytöksen heti. Mulle ei mies rupesi tollatavalla puhumaan jostain kakun teosta. Se ei siitä mitään tiedä joten olkoon hiljaa. Lihoja sais ostaa omasta kukkarostaan vaikka kottikärryllisen aivan vapaasti.

Vierailija
2/24 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin miehen tuskastella. Laittaisin listaan kerman, mansikat, hillon ja mehun ja sanoisin hänelle, että noita tarvitaan kakun tekemiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillähän on mielenkiintoinen parisuhde.. Miehesi kuulostaa ääliöltä, olen törmännyt erilaisiin kommunikointivaikeuksiin, mutta että perus arkiasioista ei pystytä keskustelemaan normaalilla tasolla?

Vierailija
4/24 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies on melkein kondiittori ja taitava?

En menisi neuvomaan.

Ehkä et jostain syystä luota miehen kykyihin. Anna tehdä itse, jos on noin taitava, niinkuin tahtoo ja osaa.

Älä puutu, se ärsyttää!!

Vierailija
5/24 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minä puuttuisikaan, mutta mies haluaa että puutun. Ja että osallistun. Mutta sitten saa minulle tunteen, että olen ihan kädetön ja tyhmä kun yritän keskustella asiasta.

Kaiken pitäisi olla selvää ilman keskustelua ja onnistua miehen miehen mukaan. Eihän se mies kondiittori ole, mutta osaa kakun tmv. kyllä itsekin tehdä. Mutta erilaisen kuin minä ja en voi tietää, mitä hän tahtoo, kun hänen kanssaan ei voi puhua. 

Tuo kommentti siitä, ettei perusarkiasioista voida puhua normaalilla tasolla on minusta ongelma. Miehen mielestä keskustelu on taas turhaa jauhamista itsestäänselvyyksistä. Senkuin menee ja tekee.  

Sama toistuu, jos mitään muutakaan meinataan yhdessä esim. hankkia. Meillä sitten usein hankitaankin siten, että jompikumpi vain tekee asian ilman kyselemistä.

Eniten minua vaivaa tilanteet, joissa mies esittää asian siten, että asia on minun vastuulla, mutta keskustella asiasta ei voida. Esim. hanki meille nyt ruohonleikkuri. Ok, mutta jos en juurikaan itse sitä käytä, niin millainen sen pitäisi olla. Kuule, nyt vaan menet ja hankit sen. Ja sitten oletuksena on, että se on miehelle sopiva vai onko piiloajatuksena, että minä olen sen pääkäyttäjä tästä lähtien.. 

ap

Vierailija
6/24 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä mies :o huomaan että sinä yrität kysellä häneltä mielipiteitä ym, jotta voisitte keskustella yhdessä asioista mutta miehesi ei jostain syystä osaa/halua. Todella omituista, en yhtään ihmettele että koet keskustelun hänen kanssaan vaikeaksi. Entäs jos sanot vain hänelle että jos hän haluaa että sinä autat, niin sinä teet asiat omalla tavallasi ja sillä siisti? Et keskustele asiasta sen enempää, ilmoitat vain hänelle näin. Ja mitä kakkuun tulee, kyllä sinä osaat varmasti tehdä mansikka-kermakakun mutta omalla tavallasi. Älä lähde miehen ihmeelliseen vänkäykseen mukaan vaan yksinkertaista asioita :) ja sano se myös miehelle.

Vierailija
7/24 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos antaisit tämmöisten mitättömien asioiden olla. Menköön mies kauppaan ja ostakoon v*n (anteeksi, porsaan) kyjyksensä ihan miten itse haluaa. Tuskin kuitenkaan vararikkoon perhettänne sillä saa. Ja tehköön kakkunsa miten itse haluaa.

Vaitiolo on useimmiten viisautta, etenkin jos kyseessä on todellakin vain tuon luokan "ongelmat".

Mä en kestäis sinunkaltaista akkaa sekuntiakaan. Tosin, olen itse nainen.

Vierailija
8/24 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs vittua taas tuli luettua? Anna sen miehen nyt ostaa vaikka anakonda tai norsu sinne grilliin.

Miksi teet kärpäsestä härkäsen? Pms? Riidanhaastaminen tarkoituksella?

Vierailija
9/24 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen ostaa, mitä haluaa.

Vierailija
10/24 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat asian olla.

Vierailija
11/24 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jatkaa: sitten mies haluaa kakun. sanoin, että teen pohjan ja hän voisi ostaa mieleisensä täytteet. kuulema maksikkaa ja kermavaahtoa. kysyin, mitä täytettä kakkuun sisälle.

-No sitä mansikkaa ja kermavaahtoa. 

- ai sinne sisälle myös

-no niin, ei se kakun tekeminen kuule niin vaikeaa ole

Eli siis hankinko siihen sisälle laitettavaa kostukemehua ja hilloa tmv. vai annako miehen tuoda vain tuoreita mansikoita ja kermaa ja antaa hänen askarella siitä kakun. Pahimmillaanhan hän antaa aineet minulle ja sitten ihmettelee, kun tuskailen asian kanssa, etten osaa edes kakkua tehdä. 

Tämä on kyllä ihan käsittämätöntä. Auttakaa nyt hyvät ihmiset tai antakaa edes vaikka hyviä ohjeita kakkuun, joka pitää toteuttaa pelkästä kermavaahdosta ja tuoreista mansikoista. Niitä mansikoita on varmaan siis litran verran tulossa eli litsattavaksi ei ole isoja määriä.

Vierailija
12/24 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan miehelle että kakkuun tarvitaan myös mehua ja hilloa. Laita vaikka ostoslista

Vierailija
13/24 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jestas te olette tomppeleita molemmat :D miehesi ei selvästikään tiedä kuinka kakkua tehdään, nyt hyvä ihminen ole fiksumpi ja selitä hänelle!

Vierailija
14/24 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitetaan aina kermavaahtoa myös kakun väliin, ja hyvin ne viipaloidut mansikatkin sinne menee.

Vierailija
15/24 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän jos naiset välillä antais miehillekin jotain oikeuksia..

Vierailija
16/24 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP.

Ihme ihmisten kanssa te nussitte. Varmasti tiesit että mies on idiootti ennenkuin limalompakko aukesi ensimmäisen kerran.

Vierailija
17/24 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 08:24"]

Sanot vaan miehelle että kakkuun tarvitaan myös mehua ja hilloa. Laita vaikka ostoslista

[/quote]

Mikään pakko ei ole olla hilloa, ja kostuttaakin voi vedellä. Jos ei tykkää liian imelästä  niin hillon voi jättää pois.

Vierailija
18/24 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sen kakun noistakin aineksista tehdä. osan mansikoista voi survoa haarukalla täytteeksi, osa kakun päälle koristeeksi kermavaahdon päälle. pienellä määrällä kermaa voi kostuttaa kakun sisältä.

muistuta sitä miestä sitten, että ostaa vaahtoutuvaa kermaa! sekin on vaikea asia miehille, ei ne ymmärrä että kermoja on erilaisia.

Vierailija
19/24 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas lapsellista. Minkä ikäisiä oikein olette?

Vierailija
20/24 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 08:29"]

voi sen kakun noistakin aineksista tehdä. osan mansikoista voi survoa haarukalla täytteeksi, osa kakun päälle koristeeksi kermavaahdon päälle. pienellä määrällä kermaa voi kostuttaa kakun sisältä.

muistuta sitä miestä sitten, että ostaa vaahtoutuvaa kermaa! sekin on vaikea asia miehille, ei ne ymmärrä että kermoja on erilaisia.

[/quote]

Voi vittu teidän kans! Miehet ei ole lapsia! Yksin asun ja aina oon osannu ostaa oikeat kamat ilman naisen holhousta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän