Miten Jumala voisi todistaa olemassa olonsa?
Kertokaa joku konkreettinen esimerkki rakkaat ateistit.
Kommentit (43)
Ehkä vähän aiheen ulkopuolelta, mutta mulle kävi puolen vuoden sisällä kaksi kertaa kumma juttu. En oo sitten rippikoulun käynyt kirkossa saati rukoillut. Ensimmäisellä kerralla lääkäri epäili syöpäkasvainta rinnassa. Rukoilin että näyte olisi negatiivinen, niinhän se oli. Muutaman kuukauden päästä pyysin kädet ristissä työpaikkaa ja viikko tästä sainkin iloisen soiton. Töihin lähdössä nytkin :)
Ei varmasti riitä ateistille todistamaan jumalan läsnäoloa, mutta ainakin minut se sai pohdiskelemaan uskonasioitakin uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 06:42"]Ehkä vähän aiheen ulkopuolelta, mutta mulle kävi puolen vuoden sisällä kaksi kertaa kumma juttu. En oo sitten rippikoulun käynyt kirkossa saati rukoillut. Ensimmäisellä kerralla lääkäri epäili syöpäkasvainta rinnassa. Rukoilin että näyte olisi negatiivinen, niinhän se oli. Muutaman kuukauden päästä pyysin kädet ristissä työpaikkaa ja viikko tästä sainkin iloisen soiton. Töihin lähdössä nytkin :)
Ei varmasti riitä ateistille todistamaan jumalan läsnäoloa, mutta ainakin minut se sai pohdiskelemaan uskonasioitakin uudelleen.
[/quote]
No ei tietenkään riitä. Eihän kenelläkään ole mitään keinoa selvittää puhutko ylipäätään totta. Lisäksi "post hoc ergo propter hoc" ei edelleenkään ole validi argumentti minkään puolesta.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 04:54"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 03:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 03:14"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 03:09"]
Antamalla jokaiselle suomalaiselle sen armolahjan, että he osaisivat kirjoittaa yhdyssanat oikein.
[/quote]
Tai vielä ennemmin sen, että lopettaisivat pilkun nussimisen.
[/quote]
Mistä lähtien omasta äidinkielestään välittäminen on ollut pilkunnussimista? Mikä on tärkeämpää kuin äidinkieli, sehän on kaiken A ja O?
4
[/quote]
Osuvasti tähän ketjuun, Jumalaa lainaten. Oliko harkittu?
""Minä olen A ja O, alku ja loppu", sanoo Herra Jumala, hän, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias."
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Ilm.1.html
[/quote]
Oli harkittu, jätin vain sen lopun pois. AV-palstalla on vaikea keskustella uskon tai maailmankatsomuksellisista asioista, tai ainakin minä koen että on. Liikaa vaahtoamista, oletuksia, ennakkoluuloja, perehtymättömyytta yms. On minulla vastaus tuohon ap:n otsikon kysymykseenkin, mutta kun avaus on niin niukka ja osoitettu ateisteille, niin pidän sen omana tietonani ... :)
4