Miksi tuloeroja muka pitäisi tasata?
En tajua mitä toi Paavo Anarkistimäki aina jaksaa jauhaa tosta samasta asiasta.
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 11:01"]
Pitäisi avata oma osasto noille wannabee porhoille kun alkaa olla noita harhaisia jo noin paljon liikkeellä. Life stinks elokuvassa puliukot riitelee "minä olen rikkaampi" "Ei, minäpäs" eikä kummallakaan ole rahaa.
[/quote]
Näen sieluni silmin lauman näitä vaatimassa toisiltaan ilmaisia töitä ja palveluita koska ovat rikkaampia. Huutelemassa toisilleen eikö teillä ole parempaakaan tekemistä. Ja olette vasuripunakki suvakkeja jne...hahahah mitä oikean elämän komiikkaa.
[/quote]
Oma mielenterveys osasto voisiko joku "suvakki" aloittaa keräyksen. Ongelmahan on juuri se että liika raha ja ahneus kihahtaa kusenlailla päähän. Eikä nähdä oikeaa taloutta oman ahneutensa läpi. Tuo Life stinks on kyllä hyvä pätkä.
Lapsiköyhyys on Suomessa kasvussa
Minä olen rikkaampi tehkää kuten minä sanon koska olen rikkaampi.
No niin, nyt on Danske Bank myös sitä mieltä, että leikkaukset tulevat jarruttamaan Suomen talouskasvua
Avatkaapa historiankirjanne ja lukekaa suurista vallankumouksista. Mitä yhteistä niillä onkaan?
Ehkä se jonkun aikaa riittää, että köyhimmälläkin kansanosalla on kaikki välttämätön. Toisaalta he eivät kuitenkaan ole niin huonossa asemassa kuin suurten nälkävuosien absoluuttisesti köyhät, joilla ei todellakaan ollut mitään mahdollisuutta parantaa omaa tilannettaan.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 07:29"]Avatkaapa historiankirjanne ja lukekaa suurista vallankumouksista. Mitä yhteistä niillä onkaan?
Ehkä se jonkun aikaa riittää, että köyhimmälläkin kansanosalla on kaikki välttämätön. Toisaalta he eivät kuitenkaan ole niin huonossa asemassa kuin suurten nälkävuosien absoluuttisesti köyhät, joilla ei todellakaan ollut mitään mahdollisuutta parantaa omaa tilannettaan.
[/quote]
Avaapa Suomen historiasta kertova kirja niin opit miten punikeille tulee käymään jos taas toiste alkavat kapinoimaan.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 07:45"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 07:29"]Avatkaapa historiankirjanne ja lukekaa suurista vallankumouksista. Mitä yhteistä niillä onkaan? Ehkä se jonkun aikaa riittää, että köyhimmälläkin kansanosalla on kaikki välttämätön. Toisaalta he eivät kuitenkaan ole niin huonossa asemassa kuin suurten nälkävuosien absoluuttisesti köyhät, joilla ei todellakaan ollut mitään mahdollisuutta parantaa omaa tilannettaan. [/quote] Avaapa Suomen historiasta kertova kirja niin opit miten punikeille tulee käymään jos taas toiste alkavat kapinoimaan.
[/quote]Kyllä kapinoinnissa kärsivät muutkin kuin punikit, jos satut tarkasti sitä historian kirjaa lukemaan.
Jos siinä niin käy, voihan sitä alkaa työttömäksi. Itse asiassa työttömyydellä voi pärjätä paremmin kun jossain paskaduunissa. Ja nyt on kyse ihmisluonnosta: eli kuinka moni tekisi töitä 8h. päivässä + matkat jos työttömyys olisi ainakin melkein yhtä palkitsevaa. En usko että kovin moni. Antaa ahkerien pitää ansaitut rahansa.
Kun aina sanotaan, että huipputuloisten veroprosentti on suhteellisen pieni, niin voisko joku kertoa, mikä se oikeasti on?
Meinaan vaan kun Suomessa aina jaagataan sitäkin, että pääomatuloveroprosentti on pieni, ja kuitenkin se on huomattavasti korkeampi kuin keskivertopalkansaajan.
Ei niitä pidäkään. Vasemmistolaisuus on sairasta.
Luulet vissiin jääväsi sille rikastuvalle puolelle. :D
Kannattaa tuloeroja jossain määrin tasata. Sitä voi ajatella vaikka sijoituksena siihen asiaan, etteivät köyhät ala rikostelemaan tai väkivaltaisesti kaappaamaan valtaa.
Ite oon tässä kovasti miettinyt (erityisesti tätä palstaa, iltapäivälehtien kommenttiosioita ym. lukiessani), että jos maksan 2000-3000 euroa kuukaudessa veroja, niinkuin nyt teen, miten kenelläkään pienituloisella on varaa valittaa, meuhkata ja riehua siitä, kuinka suurituloiset eivät osallistu talkoisiin? Samaa "köyhät kyykkyyn" -mantraa sitä vaan kuulee edelleen. Tämän lisäksi lahjoitan rahaa hyväntekeväisyyteen (mm. kehitysvammaisille). Teen aivan helvetisti töitä, ja tein myös aivan helvetisti töitä yliopistossa ja sitä ennen päästäkseni opiskelemaan haluamaani alaa. Miksi olen syyllinen? :D
Ja joo, tiedän etten näillä tuloilla ole edes suurituloinen.
kyllähän se tyhmempikin vannapii rikas ymmärtää että yhteiskunnassa säilyy rauha kun tuloerot ovat kohtuulliset.
Platon jo aikoinaan tiesi että rikkain saa olla neljä kertaa rikkaampi kuin köyhin eikö se ole ihan kohtuullista.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:52"]
kyllähän se tyhmempikin vannapii rikas ymmärtää että yhteiskunnassa säilyy rauha kun tuloerot ovat kohtuulliset.
Platon jo aikoinaan tiesi että rikkain saa olla neljä kertaa rikkaampi kuin köyhin eikö se ole ihan kohtuullista.
[/quote]Ei ole.
Ite oon tässä kovasti miettinyt (erityisesti tätä palstaa, iltapäivälehtien kommenttiosioita ym. lukiessani), että jos maksan 2000-3000 euroa kuukaudessa veroja, niinkuin nyt teen, miten kenelläkään pienituloisella on varaa valittaa, meuhkata ja riehua siitä, kuinka suurituloiset eivät osallistu talkoisiin? Samaa "köyhät kyykkyyn" -mantraa sitä vaan kuulee edelleen. Tämän lisäksi lahjoitan rahaa hyväntekeväisyyteen (mm. kehitysvammaisille). Teen aivan helvetisti töitä, ja tein myös aivan helvetisti töitä yliopistossa ja sitä ennen päästäkseni opiskelemaan haluamaani alaa. Miksi olen syyllinen? :D
[/quote]
Et ole pahis, vaan hyvis =)
[/quote]
Joo ja porukalta tuntuu kovasti unohtuvan se, että juurihan niitä tuloeroja tasattiin edellisen hallituksen toimesta mm. solidaarisuusverolla. Mutta kun mikään ei riitä, aina vaan tasattava tuloeroja entisestään. Mikähän ois riittävästi?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:11"]
[/quote]
Joo ja porukalta tuntuu kovasti unohtuvan se, että juurihan niitä tuloeroja tasattiin edellisen hallituksen toimesta mm. solidaarisuusverolla. Mutta kun mikään ei riitä, aina vaan tasattava tuloeroja entisestään. Mikähän ois riittävästi?
[/quote]
Riittävä ois se kun verotettais sen omaisuuden perusteella, eikä pelkkien tulojen perusteella. Rikkaat aina kiertää veroja ja hommaa omaisuutta, pitäen tulot matalalla.
Kotimaa 16.6.2015 klo 10:00| päivitetty 16.6.2015 klo 11:21
Työllä pärjääminen on myytti – Suomessa on puoli miljoonaa työssäkäyvää köyhää
http://yle.fi/uutiset/tyolla_parjaaminen_on_myytti__suomessa_on_puoli_miljoonaa_tyossakayvaa_koyhaa/8078329?ref=leiki-uu