Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 3kk, mua ahdistaa aivan kamalasti.

Vierailija
15.06.2015 |

Milloin mikäkin. Mä olen suurimman osan päivästä tosi ahdistunut. Eilinen alkoi hyvin, sitten soitti yksi ihminen. En vastannut puhelimeen, mutta alkoi ahdistamaan aivan kamalasti. Sitten mies kasasi Ikean hyllyä ja siihen tuli pieni lommo. Tuon jälkeen olin niin ahdistunut, että oli pakko juoda siideri. Tänään ollut koko päivä huono, tukka huonosti, päässä pyörii miljoona asiaa, jota pitäisi ostaa. Kaduttaa väärän värinen sohva yms. Mikä mulla on?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/16 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babyblues/synnytyksen jälk. masennus. Ota yhteyttä neuvolaan tai perheneuvolaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 21:55"]Babyblues/synnytyksen jälk. masennus. Ota yhteyttä neuvolaan tai perheneuvolaan.
[/quote]

Jep. Yhteya neuvolaan

Vierailija
4/16 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sulla synnytyksen jälkeistä masennusta pukkaamassa?

http://www.aima.fi/masennus.html

Mene lääkäriin.

Vierailija
5/16 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on semmonen neuvolan täti, että en voi puhua sille mitään. Ahdistun niistä käynneistäkin. ap

Vierailija
6/16 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut yhtään omaa aikaa? Valvottaako vauva? Joskus väsyneenä pienetkin asiat tuntuvat isoilta. Voit ottaa yhteyttä neuvolaan ja pyytää keskustelu apua, mutta voit myös itsehoitona tehdä jotain piristävää tai miehen avustuksella nukkua enemmän.

Vierailija
7/16 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans kun vauva oli 3kk, nyt taas oma itteni kun vauva 5kk. Meni ohi muutamassa viikossa. Anna aikaa itselle, hoida vaan vauvaa ja älä murehdi muista asioista. Mutta jos oikein tuntuu hankalalta niin neuvolaan yhteys. Hormonit.

Vierailija
8/16 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama auttoi kun kävin puhumassa. Jälkitarkastuksessa yhtäkkiä rupesin itkemään ja kerroin että ahistaa enkä tiedä miksi

Vierailija
9/16 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 21:58"]

Meillä on semmonen neuvolan täti, että en voi puhua sille mitään. Ahdistun niistä käynneistäkin. ap

[/quote]

Sitten soita perheneuvolaan tai ota yhteys terveyskeskuksen masennushoitajaan. Jos raha ei ole este, voit toki soittaa ajan yksityisellekin.

Vierailija
10/16 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 21:58"]Meillä on semmonen neuvolan täti, että en voi puhua sille mitään. Ahdistun niistä käynneistäkin. ap
[/quote]

Tosi kurja juttu :( kuten tuolla joku aiempi sano, niin perheneuvolaan yhteys.

Vierailija
11/16 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne perheneuvolassa osaa näitä asioita. Minä olin masentunut, en tuntenut minkäänlaisia rakkaudentunteita lapseen. Menin perheneuvolaan, siellä sanottiin, että eihän sitä lasta vielä voikaan rakastaa, kun se vasta kolme kuukautta on siinä ollut. Ei sovittu jatkoja.

Ei mennyt kuin pari päivää, kun rupesin näkemään näkyjä vauvan vahingoittamisesta ja päädyin psykiatrialle, psykiatrin mukaan "lähes sairaalakunnossa".

Neuvolassakin yritin puhua masennuksestani, seurauksena että terkkari rupesi valittamaan omaa masennustaan, joka oli kuulemma myös synnytyksen jälkeinen masennus (nuorin lapsi oli toki jo murkkuikäinen). Valitti sitä masennustaan kerta toisensa jälkeen niin, että lopulta vaihdoin terkkaria. 

Vierailija
12/16 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne voi auttaa siellä neuvolassa?

Vierailija
13/16 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:10"]Miten ne voi auttaa siellä neuvolassa?
[/quote]

Kuunteluapua ja ohjaavat eteenpäin jos tarvis

Vierailija
14/16 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:10"]Ei ne perheneuvolassa osaa näitä asioita. Minä olin masentunut, en tuntenut minkäänlaisia rakkaudentunteita lapseen. Menin perheneuvolaan, siellä sanottiin, että eihän sitä lasta vielä voikaan rakastaa, kun se vasta kolme kuukautta on siinä ollut. Ei sovittu jatkoja.

Ei mennyt kuin pari päivää, kun rupesin näkemään näkyjä vauvan vahingoittamisesta ja päädyin psykiatrialle, psykiatrin mukaan "lähes sairaalakunnossa".

Neuvolassakin yritin puhua masennuksestani, seurauksena että terkkari rupesi valittamaan omaa masennustaan, joka oli kuulemma myös synnytyksen jälkeinen masennus (nuorin lapsi oli toki jo murkkuikäinen). Valitti sitä masennustaan kerta toisensa jälkeen niin, että lopulta vaihdoin terkkaria. 
[/quote]

Ikävää, että sinulla oli noin huono kokemus. Onneksi kaikki neuvolat eivät ole noin huonoja

Vierailija
15/16 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vanhemmuuteen.

Vierailija
16/16 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö Porvoon lakua niin ei ahdista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi