Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fiksuruoka ja Matsmart lihottaa hirveästi

Vierailija
06.02.2022 |

Löysin netin halparuokakaupat reilu vuosi sitten ja innostuin heti kovasti. Kukapa pienituloinen yh ei tahtoisi säästää ruokakuluissa? Säästöinto meni ehkä hieman överiksi, kun kaapit on sen jälkeen pursunnut herkkuja ja koko perhe on lihonnut niin että sen huomaa jopa kasvupyrähdyksen keskellä olevasta teinipojasta, joka on innokas urheilija. Suurin osa noiden kauppojen tarjouksista on epäterveellisiä ja muuta ravintoarvoiltaan ala-arvoista paskaa, mutta niitä tulee ostettua kun kerran halvalla saa. Onko meidän perhe ainoa jolle on käynyt näin vai onko muut huomannut samaa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottaako joku aseella uhaten ostamaan sitä epäterveellistä ruokaa?

Vierailija
2/27 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen ostaa roskaa, koska sitä saa halvalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle (yksin asuva opiskelija) on käynyt samoin eli kiloja on kertynyt vähän kuin huomaamatta. Tänäänkin tuli lisättyä tilaukseen jättiboxi tutti frutti karkkeja, vaikken erityisemmkn edes pidä niistä. Mutta kun boxin sai päivän diilinä alle eurolla niin pakkohan siihen oli sortua.... Tulee sitten naposteltua enemmän kun karkit ei ole niin hyviä että tepsisi kunnolla makean himoon. Vai riittäisikö itsekuri tällä kertaa siihen että annan ison boxin jollekin lahjaksi?

Vierailija
4/27 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka tahtoo syödä halvalla. Ja jos roska on halpaa....... päättele loput itse.

Vierailija
5/27 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä noita on hehkutettu sen verran, että ajattelin kokeilla. En kuitenkaan tilannut mitään, kun tarjolla oli lähinnä keksejä, karkkeja ja energiajuomaa.

Vierailija
6/27 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeuksia löytää tilattavaa että saisi ilmaisen kuljetuksen. Terveellisiä etsin.

Myöskään räygäävää budbeebnääggeriä en enää halua taloani kiertelemään.

Vierailija
7/27 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ravintoarvottoman mätön ostaminen ole säästöä, vaikka sen saisi halvalla. Eli lopettaisin tilaukset.

Vierailija
8/27 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä noita on hehkutettu sen verran, että ajattelin kokeilla. En kuitenkaan tilannut mitään, kun tarjolla oli lähinnä keksejä, karkkeja ja energiajuomaa.

Olet oikeassa. Herkkujahan noista tulee tilattua ja melkein aina niin paljon, että ilmaisen toimituksen raja ylittyy. Ei sovi ihmisille jotka arvostaa terveyttään.

Vierailija
9/27 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan sieltä reissuun säilykkeitä (tomaattimurskaa, kikherneitä, papuja, viimeksi savukirjolohta) ja, mausteita, soijaa ja gluteenittomia pastoja. Ei ole pakko ostaa herkkuja, edes halvalla.

Vierailija
10/27 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kaupasta pakastevihanneksia ja perunaa. On aina halpaa eikä liho. Ei siinä mitään säästä että tilaa halpaa roskaruokaa kokoajan :D

Vierailija
11/27 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka tahtoo syödä halvalla. Ja jos roska on halpaa....... päättele loput itse.

Halvemmalla syö kun ostaa kaupasta normaalia ruokaa ja tekee itse, eihän noista matsmarteista edes saa paljon mitään kunnon ruokaa.

Vierailija
12/27 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvemmalla syö kun ostaa kaupasta normaalia ruokaa ja tekee itse, eihän noista matsmarteista edes saa paljon mitään kunnon ruokaa.

Pätee useimpiin. Tilanne voi olla eri jossain landella, jossa ainoa kauppa on kallis Alepa. Mutta itse isossa kaupungissa asuvana saan kunnon ruokaa paljon halvemmalla, kun käyn Prismassa, Lidlissä ja etnisessä kaupassa ja hyödynnän tarjouksia.

Vierailija
13/27 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin sieltä yhteen aikaan kaikki meidän perheen maidot. Murot tilataan sieltä aina, ja olen tilannut sieltä myös tamponeja ja siteitä. En koskaan tee tilausta niin, etteikö tilaus sisältäisi suurimmaksi osaksi tarpeellisia asioita. Viimeksi tuli tilattua ilmaisen kotiin kuljetuksen saamiseksi pari suklaa rasiaa ja muutama karkkipussi. Muuten kaikki tilatut tuotteet oli kaikkea tarpeellista mitä oltaisiin ostettu ruokakaupastakin. Mutta totta, helposti tulisi ostettua vain herkkuja, ja joskus harmittaa että löytää jotain terveellistä tai hyödyllistä ostettavaa vain parilla kympillä. Jää tilaus sitten tekemättä, ja meni aikaa hukkaan.

Vierailija
14/27 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä halvempaa on, kun ei osta! Hintoja kannattaa myös tarkkailla, usein on tavallisen kaupan tarjouksessa halvempaa kuin Fiksuruuassa tai Matsmartissa, eikä tartte ostaa päiväysvanhoja tuotteita. Tilaan molemmista tuotteita, joita ostaisin myös normaalihinnalla, ja vain silloin, kun hinnanalennus on huomattava, enkä osta superhalpoja tuotteita vain sen takia, että kun halvalla saa. Ihan sama juttu ruokakauppojen punaisten lappujen tuotteissakin, ostetaan vain, jos samaa tuotetta ostettaisiin normaalihinnallakin. Tietty kannattaa ostaa sitten tarjouksesta, kun mahdollista! Pesuaineet, suihkushampoot yms.on toki säilyviä, voi ostaa varastoon, mutta viittä kiloa majoneesia ei, vaikka halvalla saisi.

Vierailija
15/27 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tilataan sieltä mutta valitaan sen mukaan mikä on terveellistä ja mitä muutenkin ostettaisiin, ei ainoastaan halpaa. Joskus ostetaan joku herkku mukaan, vaikka suklaarasia jaettavaksi. Tykkään kun tulee kokeiltua uusia tuotteita, muuten ostaa helposti aina samaa.

T. Hoikka ja urheilullinen perhe.

Vierailija
16/27 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan löytänyt sieltä mitään järkevää sellaiseen hitaan että kannattaisi tilata.  Ei mitään järkeä tilata tuolta kun lidln tuotteet yksittäin kappalehinnalta halvempia kuin tuolta lavan ostaessa....

En halua ruokkia rykmenttiä tai ostaa 6 vuoden tomaattimurskia kerralla.

Vierailija
17/27 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa tulee säästölle hintaa pidemmällä aikavälillä.  

Vierailija
18/27 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuolta mitään sellaisia "herkkuja" ostanut, mitä en normaalikaupastakaan ostaisi. Ei ostoskoriin mikään tuote itsekseen hyppää, ja olen niitä sentin tuotteitakin jättänyt ottamatta, kun niitä ei meillä syödä. Tai joku kahvi oli vissiin sentin tuotteena, ei meillä juoda kahvia. Ei niitä halpojakaan ole pakko ostaa. Eli maraboun tietyt suklaat, miehelle snickersiä niitä isoja laatikoita (vuosi sitten ostettu, ja nyt alkaa olla tyhjä) ja joskus jotain pringlesejä kun ovat tosi halvalla.

Sen sijaan joskus testaan jotain (vaikka nyt sitten jotain maustekastikkeita), jota en normaalihinnalla viitsi ostaa kaupasta.

Matsmartista en ole ostanut mitään, koska siellä on kallista, valikoima on juurikin jotain energiajuoma/proteiinipatukka/karamelli-osastoa. Tai en ole ainakaan itse huomannut mitään huippuedullisia järkeviä ostettavia sieltä.

Fiksuruuasta ostan perusaineksia tai säilykkeitä, esimerkiksi papusäilykkeitä ja kuivattuja papuja, riisiä, pastaa. Iso säkki kuskusta jne. Ostan myös niitä täydennystuotteita, soijarouhetta/soijasuikaleita. Eli aineksia, joita meillä käytetään usein ja joita kuluu paljon. Ja jos nyt jotain meidän ruokavalioon kuuluvaa on halvalla, niin tottakai ostan.

On hutiostoksiakin tullut tehtyä, ostin 10kg bulguria ja viiden kilon jälkeen todettiin, että eiköhän se riitä - siihen mennessä olimme syöneet bulguria vain satunnaisesti, mutta kun sitä alkoi olla joka toinen viikko, niin kyllästyttiin. Ei mikään iso vanhinko ollut, kun oli jotain 60snt/kilo, loput syötin linnuille, närhet tykkäsivät. Ja tavallaan turhia ostoksia ovat olleet tietyt hillot ja säilykkeet, joita olisin voinut tehdä itsekin, mutta törkyhalvalla hinnalla sain hyviä, tarpeisiini juuri sopivia lasipurkkeja ison läjän! SIsältö oli vain bonusta.

Määrällisesti varmaan eniten on ostettu koiran erilaisia puruluita ja herkkuja, ne ovat normaalisti kaupassa aivan hirveän hintaisia, joten jos niitä löytyy halvalla, niin ostan. Koira kiittää.

Kävin katsomassa, ja ainoa mikä vähän houkutteli tällä kerralla oli tattari, mutta siinäkin hinta oli liian korkea.

Vierailija
19/27 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden -30% vastaa Liitin normaalihintaa priimasta.

Joskus olen tehnyt löytöjä 50-100 prosentin tuotteista.

Mutta varokaa molempia, vetäytyvät kaikesta vastuusta, pienelläpainetun mukaan teettekin kauppaa ulkomaalaisen kränäkelmi klarnan kanssa. Lähes mahdoton saada rajhoja takaisin.

Myös budbeen n-kuskit ovat toivottomia, eivät löydä ja pitävät paketteja potkupalloinaan.

Vierailija
20/27 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden -30% vastaa Liitin normaalihintaa priimasta.

Joskus olen tehnyt löytöjä 50-100 prosentin tuotteista.

Mutta varokaa molempia, vetäytyvät kaikesta vastuusta, pienelläpainetun mukaan teettekin kauppaa ulkomaalaisen kränäkelmi klarnan kanssa. Lähes mahdoton saada rajhoja takaisin.

Myös budbeen n-kuskit ovat toivottomia, eivät löydä ja pitävät paketteja potkupalloinaan.

Klarna on ongelma. Vasta ruotsin kuluttajaviranomaisen kautta sain rahat takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän