Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloasuja, tunnetko piston sydämmessäsi kun omakotitaloasujat tekevät lumitöitä henkihieverissä?

Hans Grber
06.02.2022 |

Varsinkin näin vasta sataneen suojalumen jälkeen sairaalassa näkyy piikki kun kymmenet sydäninfarktin lumitöissä saaneet potilaat vyöryvät sisään.

"Meilahden sairaalaan tuli Juvosen mukaan tällä viikolla kymmenkunta potilasta hoitoon, joissa esitietona oli, että he olivat tekemässä lumitöitä ja alkoivat rintakivut. Osa on tullut elvyttäen ja osa on tullut ambulanssikyydillä".

Sillä välin kun suuria pihakivetyksiä puhdistetaan lumesta rivi sekä omakotitaloissa niin kerrostaloasuja juo rauhassa aamukahvit ja lukee päivän uutiset.

Mikä on se tunne aamulla kun näet lumen peittämän maan eikä sinun tarvitse lähteä lumitöihin?

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystys jossa itse työskentelen, oli viime yönä ihanan hiljainen. Lallaa laa..

Vierailija
22/142 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumilinko, lumiaura.. eipä paljoa tarvitse itse tehdä. Joko istua möllöttää ja ajaa lumet teiltä tai linkoa näinnäesti vähän ohjailee. Valintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut asua omakotitalossa, vuokralla kerrostalossa on niin helppoa. Mökillä voi pihatöitä tehdä jos sellainen innostus joskus iskee.

Vierailija
24/142 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastavuoroisesti kerrostaloasujat hikoilevat kesäisin koppiasunnoissaan, kun omakotiasujat grillaavat ja juovat bisseä omalla viileällä terassilla. Elämä on valintoja.

Meillä ainaskin on ilmastointilaite ja kämppä on kesäkuumallakin miellyttävän viileä, että lälläslää vaan sinulle.

Ei mulla ole ongelmaa kummankaan asian suhteen. Asun rivitalossa, saan auraushyödyn ja oman pihan hyödyn. Ja myös ilmastointilaite löytyy, jos oikein lämpöseksi ilmat heittäytyy.

Vierailija
25/142 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sen takia asun kerrostalossa ettei tartte tehdä minkään sortin pihatöitä.

Vierailija
26/142 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enkä oleta heidänkään tuntevan pistoa sydämessään kun kesällä saunan jälkeen nauttivat terassilla istuskelusta

Vierailija
27/142 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kinosta.

Järkevä omakotitaloasuja panostaa hyvään lumilinkoon vaikka yhdessä naapurin kanssa.

Täällä pääkaupunkiseudulla voi kestää päiviä ennen kuin muut kuin suurimmat väylät on aurattu, joten kolattu piha ei paljoa helpota tilannetta etenkään jos kulkee jalkaisin.

Vierailija
28/142 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma 8-kymppinen äitini valittaa, kun lunta on niin paljon eikä hän jaksa pitää omakotitalon pihaa puhtaana. Minä kuuntelen myötätuntoisena ja sanon, että on siinä omakotitalossa hommaa. Sitten jatkan tyytyväisenä vapaa-ajan viettoa ja vilkaisen pihalle, jossa kiinteistöhuollon traktori tekee lumityöt.

Eikä tule mieleenkään auttaa jotenkin äitiäsi?

Joo, on tullut ja monesti. Lupasin maksaa paikallisen kyläyhdistyksen tekemään lumityöt, mutta ei kelpaa, kun "ne kuitenkin tekee huonosti". Minusta on sulaa hulluutta asua omakotitalossa, jos itse ei kykene tekemään mitään eikä huoli ulkopuolista apua. Minä en mitään talonmiehen hommia tee.

Vierailija
29/142 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iha paskaa

Vapaa valinta, kummassakin omat hyvät ja huonot puolensa.

Joku jopa tykkää lumitöistä.

Vierailija
30/142 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Enkä oleta heidänkään tuntevan pistoa sydämessään kun kesällä saunan jälkeen nauttivat terassilla istuskelusta

Minulla on iso parveke, jossa voin istuskella kesäisin, joten terassin takia ei tarvitse asua omakotitalossa.

Vierailija
31/142 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneet on kehitetty ihan tuotakin työtä varten.

Vierailija
32/142 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, joudun vastineeksi maksamaan ja elämään villasukat jaloissa klo 22 jälkeen 365pv/v.

Vierailija
33/142 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme maalla ja käymme tekemässä lumityöt kahdelle vanhukselle ja yhdelle muuten vaivaiselle naapurille aina, jos on satanut enemmän. Ihan kolahommana suurin osa.

Vedämme myös ojasta kaikki, ketkä sinne ovat hurauttaneet. Emme kysele, asuuko kuski millaisessa talossa tai mieti miten hänestäkään hyötyisimme.

Mikäli näkisimme kaupungilla liikkuessa ihmisen pulassa, auttaisimme heti. Jotenkin en ymmärrä asennetta, ettei auteta. Se tartutetaan lapsiin ja siitä homma etenee sukupolvelta toiselle. Joskus voikin itse olla se, joka tarvitsee apua.

Vierailija
34/142 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on iso parveke, jossa voin istuskella kesäisin, joten terassin takia ei tarvitse asua omakotitalossa.

Minulla myös mutta ei omaa saunaa.

Vierailija
35/142 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös mutta ei omaa saunaa.

No minulla on se saunakin. Ja saunasssa ikkuna, josta voin katsella puita ja pilviä.

Vierailija
36/142 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloasujille tulisi asettaa lumityövero. Tämä tasoittaa kansalaisia tässä asiassa. 

Oletko kuullut sellaisesta kuin yhtiövastike? Kerrostaloasujat maksavat huoltoyhtiölle lumitöiden tekemisestä.

Vierailija
37/142 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi tuntea?

Näin omakotitalon asukkaana ihmettelen kysymystä, jos en kestä lumen luontia, nurmenleikkuuta... Voisin muuttaa rivitaloon tai kerrostaloon. Toistaiseksi (en koskaan) harkitse muuttoa.

Vierailija
38/142 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa vuokralla, mutta teen lumitöitä silti, koska tässä yhtiössä ei ole huoltoyhtiöt vaan pihatyöt tehdään " talkoilla". Paskat talkoot.

Vierailija
39/142 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotus on se tunne mitä koen nyt katsellessani kerrostaloasuntoni ikkunasta kuinka aura tulee ja kolaa lumet pois. Viisi vuotta lykin lumet itse taloni pihasta ja pitkältä pihatieltä. Valintoja on maailma täynnä. Jos ei ole kykenevä lumitöihin, pitää palkata joku tekemään ne, ostaa traktori, lumilinko tai muuttaa kerrostaloon.

Vierailija
40/142 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset traktorit ja työkoneet voi unohtaa pihalta sillä erinomainen kivetyksemme on tehty 5 eri koon Lakka Roomankivet kivisarjasta enkä halua koneista naarmuja niihin. Lisäksi pitää lapioida tiet puuvajaan, pihasaunaan ja takaportille josta lähtee kunnallinen hiihtolatu. Puhutaan kumminkin 300m2 kolaushommasta niin että se lopputyö on lumen lapioimista korkeaan lumikasaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi