Ihmisten pesutavat
Aivan ihmeellisiä on tullut nähtyä, sellaista ihme huiskimista ja käsillä nopeasti paikkojen pesua...ei varmana tule puhdasta noin. Ja shampoota ei kunnolla huuhdella ja hierota päänahkaan. Hoitoaineki huuhdellaan heti pois hiuksista ilman vaikutusaikaa?mikä itu siinä on? Pesusieniki on varmaan monelle outo kapistus...
Kommentit (307)
Siinä vaiheessa voi alkaa vähäsen kiinnostamaan hygienia, jos kumppani, kaveri tai itse haisee tms ja toiset huomauttaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa voi alkaa vähäsen kiinnostamaan hygienia, jos kumppani, kaveri tai itse haisee tms ja toiset huomauttaa siitä.
Niinpä.
Ihmettelen kovasti kun monet ei pese käsiään hädän jälkeen, on tullut nähtyä yleisissä vessoissa. Toinen on tullut todistettua että mennään saunomaan ilman että käydään pesulla.. Öö?
Vierailija kirjoitti:
minun mielestä hygienia-asiat ei ole vain oma asia.
No ei se ole. Esim. Työelämässä monessa ammatissa vaaditaan siistiä olemista, puhtautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se ole. Esim. Työelämässä monessa ammatissa vaaditaan siistiä olemista, puhtautta.
*Siis olemusta
Kyl mie ottaisin puheeksi esim. Kumppanille hygienian hoitamisesta, jos haisisi pahalle, ei kävisi suihkussa päiviin, viikkoihin jne.
Mikä juju on mennä saunaan ilman peseytymistä? Osaako joku kertoa??
Vierailija kirjoitti:
Mikä juju on mennä saunaan ilman peseytymistä? Osaako joku kertoa??
En tiedä. Laiskuutta? Välinpitämättömyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Kyl mie ottaisin puheeksi esim. Kumppanille hygienian hoitamisesta, jos haisisi pahalle, ei kävisi suihkussa päiviin, viikkoihin jne.
Hygienian hoidolla huomioidaan muita ja miusta kanssa on aiheellista ottaa puheeksi läheisen kanssa asiasta, jos on selvää tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole vain oma asia.
Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun olen vuosien mittaan monelle lapselle tai aikuiselle sanonut saippuaisesta selästä tai päästä pesun jälkeen, hämmentyneinä ovat menneet pesemään uudestaan. Eli jotkut pesee oikeasti hutaisten itsensä.
Hanki oma elämä, sitten ei tarvi ihmisten pesutapoja ihmettellä. Jikaisella on nääs omat syyt olla käyttämätä pesusientä tai shampoota. Mutta käytä sinä ihmessä edelleenkin. Minua ei kiinnostaa pätkäkään sinin pesutapaat. Jatkossa voit ihan vapaasti olla tunkeuttumata toisteen elämään. Hanki sellainen itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Hanki oma elämä, sitten ei tarvi ihmisten pesutapoja ihmettellä. Jikaisella on nääs omat syyt olla käyttämätä pesusientä tai shampoota. Mutta käytä sinä ihmessä edelleenkin. Minua ei kiinnostaa pätkäkään sinin pesutapaat. Jatkossa voit ihan vapaasti olla tunkeuttumata toisteen elämään. Hanki sellainen itsellesi.
Okei 😆 opettele kirjoittamaan, voisit keskittyä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuolla "paikkojen pesulla käsin" viitataan alapään pesemiseen niin ihmettelen kyllä, millä ihmeellä se sitten pitäisi pestä. Ei kai kukaan sitä nyt sienelläkään hankaa. Tai jos hankaa, niin miksi ihmeessä? Naisen alapää on kuin silmä, se kyllä hoitaa puhdistuksensa pääosin itse. Ei sinne normaalisti mitään saippuoita ja sieniä tarvitse tunkea.
Sillä "paikkojen pesemistä käsin" tarkoitetaan ihan koko kehon pesemistä yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun olen vuosien mittaan monelle lapselle tai aikuiselle sanonut saippuaisesta selästä tai päästä pesun jälkeen, hämmentyneinä ovat menneet pesemään uudestaan. Eli jotkut pesee oikeasti hutaisten itsensä.
Itse olen olen monelle kaverille sanonut, että kasvojenpesun jäljiltä kasvoissasi näkyy selvästi sitä pesuainetta, niin on oltu ihan ihmeissään ja menty pesemään kasvot uudestaan. Kaikki ei pese siis kunnolla ihoaan oikeasti eikä välttämättä sitä itse huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vamppu?
Svamp, på svenska. Sukua en tiedä, kai en.