Aikainen murrosikä ja miesten tuijotus (kylpylässä)
Tyttäreni on vasta 11-vuotias, samoin kaverinsa. Oma lapseni on fyysiseltä kehitykseltään ihan pikkutyttö vielä, nipinnapin 140 cm, ei murrosiän merkkejä. Samanikäisellä kaverilla alkoi murrosikä jo 9-vuotiaana, niinpä hänellä on jo pituutta 160 cm ja rinnatkin on. Olen suorastaan järkyttynyt miten noinkin nuorta lasta tuijotetaan ja jopa flirttailaan hänelle. Ei hän kuitenkaan vaikuta millään lailla aikuiselta tai edes 15-16-vuotiaalta ja varmasti käytöksestä huomaa että kyse on täysin lapsesta. Onko miehet tosiaan noin typeriä etteivät tajua tuijottavansa alakouluikäistä tyttöä?
Kommentit (30)
Jos tuo miesten tuijotus on tosiaan yleistä, niin sitten nuo tytöt eivät mitenkään voi tuntemattomien silmissä näyttää 11-vuotiailta. Sairaitakin yksilöitä on, mutta ei niitä mitenkään voi joka kerta sattua montaa samalle reissulle. Voi olla, että itseään lähellä olevat lapset näyttävät omissa silmissä aina viattomilta pikkuisilta, vaikka muiden silmissä he näyttäisivät naisistuvan hurjaa vauhtia. Itse olin juuri 11-vuotias, kun minua ensimmäistä kertaa lähestyi aikuinen mies. Minulla oli 170 cm pituutta, isot tissit, vahva meikki ja aikuisten vaatteet. En todellakaan kuvittele, että mies aavisti ikääni, ja tämä olisi varmasti luikkinut kauhuissaan pakoon, jos olisin kertonut.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:57"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:43"]
Miten se, että 11-vuotiaalla on tissit olisi muka "aikainen murrosikä"?? Minulla oli siinä iässä rinnat ja kuukautisetkin ja tämä tapahtui 70-luvulla, jolloin menkat alkoivat keskimäärin 14-vuotiaana. Silloin se oli aikaista.
Nykyään kuukautiset alkavat keskimäärin 12-vuotiaana. Ja rintojen kasvu alkaa yleensä ennen sitä. Eli eipä ole mikään aikainen murrosikä kyseessä!
[/quote]
On se aikainen jos kasvupyrähdys on jo tapahtunut ja rinnat kasvaneet suunnilleen täyteen kokoonsa. Jos rinnat alkavat vasta kasvaa 11-vuotiaana on ne vuodenkin päästä vielä varsin pienet.
[/quote]
Mites arvon asiantuntija selittää sen, että rintani alkoivat kasvaa ollessani 9-10v ja 11-vuotiaasta yliopistoikään asti rintojeni koko oli 70B.
Mutta kas, sitten eräänä päivänä 10 vuoden jälkeen ne alkoivat jälleen kasvaa ja nyt kokoni on 70D/DD. Ja lihominenkaan ei selitä rintojeni kasvua, koska olen yläasteelta asti ollut "aikuisen mitoissa" ja silloin rintani olivat vielä pienet. En ole myöskään ollut raskaana tai käyttänyt e-pillereitä.
[/quote]
Hormonihäiriöstä taitaa olla kiinni jos tuolla tavalla yhtäkkiä parikymppisenä suurenee kaksi kuppikokoa ilman muuta selittävää syytä. Tajuat varmaan itsekin että tuo ei ole ihan tavallista jos painokaan ei ole noussut.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 14:05"]
Miten se, että 11-vuotiaalla on tissit olisi muka "aikainen murrosikä"?? Minulla oli siinä iässä rinnat ja kuukautisetkin ja tämä tapahtui 70-luvulla, jolloin menkat alkoivat keskimäärin 14-vuotiaana. Silloin se oli aikaista.
Nykyään kuukautiset alkavat keskimäärin 12-vuotiaana. Ja rintojen kasvu alkaa yleensä ennen sitä. Eli eipä ole mikään aikainen murrosikä kyseessä!
[/quote]
On se aikainen jos kasvupyrähdys on jo tapahtunut ja rinnat kasvaneet suunnilleen täyteen kokoonsa. Jos rinnat alkavat vasta kasvaa 11-vuotiaana on ne vuodenkin päästä vielä varsin pienet.
[/quote]
Mites arvon asiantuntija selittää sen, että rintani alkoivat kasvaa ollessani 9-10v ja 11-vuotiaasta yliopistoikään asti rintojeni koko oli 70B.
Mutta kas, sitten eräänä päivänä 10 vuoden jälkeen ne alkoivat jälleen kasvaa ja nyt kokoni on 70D/DD. Ja lihominenkaan ei selitä rintojeni kasvua, koska olen yläasteelta asti ollut "aikuisen mitoissa" ja silloin rintani olivat vielä pienet. En ole myöskään ollut raskaana tai käyttänyt e-pillereitä.
[/quote]
Hormonihäiriöstä taitaa olla kiinni jos tuolla tavalla yhtäkkiä parikymppisenä suurenee kaksi kuppikokoa ilman muuta selittävää syytä. Tajuat varmaan itsekin että tuo ei ole ihan tavallista jos painokaan ei ole noussut.
[/quote]
En ole tämän kirjoittanut, mutta mun kavereilla aika monilla on tissit kasvaneet lukioiän jälkeen. Vielä lukiossa olivat erittäin pienirintaisia ja nyt heillä voi jo sanoa olevan tissit :D Tuskinpa he kaikki mitään silareita ovat hankkineet...
Eikä mullakaan ole ollut mitään "tissien kasvupyrähdystä", ne alkoivat kasvaa joskus vitosluokalla ja vielä ysillä jouduin ostamaan suurempaa kokoa kun edelliset rintsikat jäivät pieneksi.
Eli ehkä ihmiset ovat yksilöitä, joku kehittyy vuodessa pikkutytöstä isorintaiseksi naiseksi, jotkut kasvavat hitaammin.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:40"] [quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:33"] Mies kun näkee tissit, niin kaikki muu unohtuu. [/quote] Mä en ole ikinä ymmärtänyt mikä saatana niissä tisseissä on niin ihmeellistä. Useimmille miehille jää ilmeisesti joku äidinnussija-vaihe päälle. [/quote] Tissit ovat kuumia. Ei se silti oikeuta minua tuijottamaan muita saati koskettelemaan. Käytöstavat kun voi meiltä miehiltäkin löytyä, tiesitkös sitä? [/quote] aurinkolasit on tärkeä kesämiehen varuste
[/quote]
Totta, välillä saa kyllä hävetä itseään, jos unohtuu, että päässä ovat aurinkolasien sijaan silmälasit... Ne kun eivät piilota vilkuilua ;D
[/quote]
Eivätkä piilota aurinkolasitkaan.
Ei se noin mee.Suurin osa miehistä on fiksuja.Sirren on tissejä tuijottavat ressukat jotka luulee ettei muillakaan miehillä oo elämää.
No en rupea vänkäämään siitä, mikä on normaali ja mikä aikainen murrosikä, koska se ei varmaan ollut aloituksen pointti.
Mutta on kyllä vielä kolmekymppisenä elävässä muistissa, miten ällöttävältä tuntui aikuisten miesten huomio, kun minulla oli 12-13-vuotiaana C-kupin rinnat. Samoihin aikoihin lakkasin käymästä uimassa, koska tuntui niin kiusalliselta. Pukeuduin lapsekkaasti ja silti tuli about kaksvitosia miehiä ahdistelemaan. Keski-ikäisten ja vanhempien miesten ahdistelusta ei ole muistikuvia, onneksi, mutta kyllä se nuortenkin miesten harjoittamana tuntui oksettavalta. Tämä oli siis 90-luvulla.
Mutta sitten keksin oivan keinon :) Leikkautin lyhyen poikatukan. Siitä lähtien minua luultiin jatkuvasti pojaksi, vaikka minulla oli selkeästi tissit. Ei käy järkeen, mutta sainpa olla rauhassa.
Kolmen tytön äitinä on kyllä aika masentavaa ajatella, että omat lapseni joutuvat pervojen äijien kuolattavaksi. Vanhin on 12 ja rinnat ovat jo kehittymässä kovaa kyytiä. Tyttö on kuitenkin ajatuksiltaan ja käytökseltään vielä täysin lapsi eikä ole toivottavasti itse vielä huomannut, kuinka joidenkin miesten katse suuntautuu hänen kehoonsa.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 14:05"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En ole tämän kirjoittanut, mutta mun kavereilla aika monilla on tissit kasvaneet lukioiän jälkeen. Vielä lukiossa olivat erittäin pienirintaisia ja nyt heillä voi jo sanoa olevan tissit :D Tuskinpa he kaikki mitään silareita ovat hankkineet...
Eikä mullakaan ole ollut mitään "tissien kasvupyrähdystä", ne alkoivat kasvaa joskus vitosluokalla ja vielä ysillä jouduin ostamaan suurempaa kokoa kun edelliset rintsikat jäivät pieneksi.
Eli ehkä ihmiset ovat yksilöitä, joku kehittyy vuodessa pikkutytöstä isorintaiseksi naiseksi, jotkut kasvavat hitaammin.
[/quote]
Joo, mutta yleensä samalla myös paino (rasvaprosentti) nousee, teinitähän on monesti ihan riukuja aj sitten parikymppisenä alkaa kertyä painoa. Se että rinnat suurenee huoamttavasti ilman mitään painonmuutosta on aika outoa.
Voi minäkin muistan miten noloa ja pelottavaa oli se kun rinnat kasvoivat ja miehet (tai no, poikiahan ne oikeastaan oli, jälkikäteen ajateltuna) alkoivat tuijotella. Käytin löysiä vaatteita ja kävelin kyyryssä, yritin viimeiseen asti piilotella murrosiän merkkejä. Se on rankkaa se vaihe kun on fyysisesti nuori ja henkisesti vielä lapsi.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:53"]
[/quote]
Yrittää häivyttää sen, että omalla samanikäisellä tytöllä on kehitys myöhässä? Tosiaan kuulostaa siltä että ap:n tyttärellä olisi lääkärikäynnin paikka, kyllä tuossa iässä yleensä pitäisi olla jo selkeitä murrosiän merkkejä kuten rinnat kasvamassa, kasvupyrähdys käynnissä ja karvatkin tulossa.
[/quote]
"Tytöillä murrosikä alkaa keskimäärin 9–12 -vuotiaana, pojilla pari vuotta myöhemmin."
Jos tytöllä alkaa 9-vuotiaana, kyllä se on aikainen ihan niin kuin ap kirjoitti, kysehän ei ollut ENNENaikaisesta, joka on eri asia.