Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti suuttui kun menimme maistraatissa naimisiin!

Vierailija
15.06.2015 |

Menimme vähän aikaa sitten mieheni kanssa naimisiin maistraatissa. Kaikki muut onnitteli, paitsi äitini alkoi huutamaan että maistraatti ei ole "oikea" tapa mennä naimisiin. Emme kuulu kirkkoon, emmekä halunneet juhlia, joten en ymmärrä äitini reaktiota. Olemme 27v ja 25v, joten luulisi että äidillä ei olisi nokankoputtamista asiaan. Nyt mieheni on äitini mielestä yhtä-äkkiä muuttunut kamalaksi kusipääksi, ja väittää että mies on pakottanut minut menemään naimisiin maistraatissa. Mitä?!

Viimeisin viesti jonka saimme äidiltä oli tänä aamuna "oletko varma ettet ole vaan paksuna, kun piti maistraattiin kiirehtiä? Minulta ei saa hoitoapua!"...
Ei, en ole raskaana, enkä omasta halusta tule olemaankaan raskaana. Emme vastanneet enää tuohon viestiin mitään. Mikä äidilleni oikein tuli?
Eihän meidän naimisiin meneminen hänen persettä kuuluisi kutittaa.
N25

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse menin maistraatissa naimisiin, oli äitini sitä mieltä että kyllähän kirkosta nyt ainakin siunaus pitää käydä hakemassa! Emme kumpikaan miehen kanssa kuulu kirkkoon eikä äitini itsekkään ole yhtään uskovainen, joten hieman ihmetytti tämä "vaatimus" :D

Vierailija
22/35 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:42"]Kun itse menin maistraatissa naimisiin, oli äitini sitä mieltä että kyllähän kirkosta nyt ainakin siunaus pitää käydä hakemassa! Emme kumpikaan miehen kanssa kuulu kirkkoon eikä äitini itsekkään ole yhtään uskovainen, joten hieman ihmetytti tämä "vaatimus" :D
[/quote]

:D Omituista.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:38"]Luulen että enemmän on loukkaantunut kun ei kutsuttu paikalle ollenkaan.
[/quote]

En olisi jaksanut kuunnella kommentteja "Kyllä on kamalan näköistä!" Tai "Köyhien paikka tämäkin"...kyllä, äitini on tälläinen.
Ap
[/quote]

Onko äitisi ns. itse rikkautensa ansainnut vai esim. isäsi kautta?

Vierailija
24/35 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:42"]Kun itse menin maistraatissa naimisiin, oli äitini sitä mieltä että kyllähän kirkosta nyt ainakin siunaus pitää käydä hakemassa! Emme kumpikaan miehen kanssa kuulu kirkkoon eikä äitini itsekkään ole yhtään uskovainen, joten hieman ihmetytti tämä "vaatimus" :D
[/quote]

:D Omituista.
Ap
[/quote]

Joo, kyllä äiti lopulta itsekkin ymmärsi miksei kirkosta siunausta haettu ja tuli juhlimaan kanssamme. :)

Vierailija
25/35 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se äiti siintä suuttuu. Tai antakaa olla suutuksissa.

Vierailija
26/35 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla voi olla omia toiveita ja haaveita siitä, miten lasten elämä menee. Heidän pitäisi kuitenkin ymmärtää, että aikuiset lapset tekevät omia valintojaan ja ymmärtää olla arvostelematta, jos valinnat ovat erilaisia kuin heidän toiveensa. Ehkä otat nyt vaan ap vähän etäisyyttä äitisi ja annat myrskyn vesilasissa laantua. 

Vierailija
27/35 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:38"]

Luulen että enemmän on loukkaantunut kun ei kutsuttu paikalle ollenkaan.

[/quote]

Mä luulen kanssa että on loukkaantunut ja äidillä on ehkä ollut omia haaveita ja unelmia mahdollisten häittesi suhteen. Kyllä mä ainakin pahoittaisin mieleni jos joku mun lapsista menisi salaa naimisiin mutta tuskin kuitenkaan noin voimakkaita reaktioita saisin mitä ap:n äiti. Ja ihan sama meneekö maistraatissa vai kirkossa naimisiin.

Vierailija
28/35 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun on kultalusikka suussa syntynyt niin ei tarvitse huomioida edes omaa äitiään pyytämällä tätä näinkin tärkeään toimitukseen :(. Voin sanoa että jos oma lapseni tekisi minulle noin niin olisin aivan pirun surullinen.

Vierailija
29/35 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:38"]Luulen että enemmän on loukkaantunut kun ei kutsuttu paikalle ollenkaan.
[/quote]

En olisi jaksanut kuunnella kommentteja "Kyllä on kamalan näköistä!" Tai "Köyhien paikka tämäkin"...kyllä, äitini on tälläinen.
Ap
[/quote]

[/quote]

Isän kautta.
Ap

Vierailija
30/35 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:50"]Sitä kun on kultalusikka suussa syntynyt niin ei tarvitse huomioida edes omaa äitiään pyytämällä tätä näinkin tärkeään toimitukseen :(. Voin sanoa että jos oma lapseni tekisi minulle noin niin olisin aivan pirun surullinen.
[/quote]

Äitini tässä se hienohelma on. Minua ei kiinnosta raha eikä materia, vaan halusin naimisiin mieheni kanssa.
Ap

Vierailija
31/35 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia uusi äiti... prismassa ainakin aika halvat hinnat:)

Vierailija
32/35 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:35"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:31"]Äidilläsi on voinut olla omia haaveita (toivottavasti ei ainoan) tyttärensä häistä jotka nyt sitten meni mönkään. Kyllä se siitä rauhoittuu. Pettynyt on. Niin minäkin olisin jos ei paikalle pyydetä edes. [/quote] On minulla sisko, johon en pidä pahemmin yhteyttä. On nimittäin yhtä pinnallinen ja itsekeskeinen kuin äitinikin. Minä tulen varakkaasta perheestä, mutta minun ei tarvitse pröystäillä sillä. Siskoni ja äitini taas pröystäilee minkä kerkeää. Ap

[/quote]

Varakkaan perheen prösytäilemätön köyhä?

Vierailija
33/35 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:38"]Luulen että enemmän on loukkaantunut kun ei kutsuttu paikalle ollenkaan.
[/quote]

Ap
[/quote]

[/quote]

Isän kautta.
Ap
[/quote]

Ok, näin arvelinkin. Tsemppiä sinulle, anna pölyn laskeutua ja keskity omaan elämääsi. Ja onnea tuoreelle avioparille :)

Vierailija
34/35 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi on idiootti. Mitäs muita vaihtoehtoja teillä on naimisiin menolle kuin maistraatti? Toki se tuomari tulisi tarvitteassa johonkin juhlapaikkaankin, mutta jos ei halua juhlia.

Vierailija
35/35 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät miun maun mukkaa! Eli jos olisin menossa naimisiin, niin se tapahtuisi samalla tavalla kuin ap:n ja hänen miehensä häät. Kahden todistajan kanssa vain maistraattiin ja se on siinä. Joskus sopivassa tilanteessa saattaisin sitten keitellä pullakahvit läheisille, jos siltä tuntuisi. Voisin myös käydä vihillä esim. kirkkoherranvirastossa tai kirkon sakastissa, edelleen kahden todistajan läsnäollessa, sillä kuulun kyllä kirkkoon enkä suhtaudu mitenkään nurjasti uskontoon. Rikas en ole eikä ole sukukaan, mutta leipää ja lämmintä on riittänyt. Mutta juhlien keskipisteeksi en halua millään hinnalla!

Useissa eurooppalaisissa maissa on muuten siviilivihkimys ainut lainvoimainen vihkiminen. Kirkkohäät osa pitää sitten siihen päälle, joskus jopa kuukausia myöhemmin. Näin tekin mm. hyvä opiskelukaverini. Pari kävi maistraatissa jo syksyllä, että sai sukulaiset rauhoittumaan, kun halusivat muuttaa yhteen (Sveitsi on edelleen aika vanhoillinen maa!), ja kirkkohäät pidettiin sitten seuraavana keväänä. Saksalaisten tuttujen häissä jouduin jopa todistajaksi, kun toinen todistajaksi aiottu olikin alaikäinen. Olihan se aika karu toimitus eikä kestänyt varmaan kymmentäkään minuuttia. Punanenäinen tuomari luki lukunsa, sitten vain nimet kirjoihin ja homma oli siinä. Hääpari ja todistajat kävimme sitten syömässä ja kahvilla. Sen kummempia juhlia ei järjestetty, mutta liitto on kestänyt hyvin.