kKampaajat eivät taaskaan kuuntele asiakasta
Taas kävi näin, että hammasta purren sai kampaajalta lampsia takaisin kotiin. Mikä hemmetti siinä on, että asiakasta ei ikinä kuunnella?!? Sanoin kampaajalle, että haluan polkkatukan ja takaa lyhyen. Näytin monta kuvaa, jossa oli samanlainen leikkaus. Mitä teki kampaaja? Leikkasi kauhean tasapaksun mummopolkkatukan jossa ei ollut mitään mitä olin pyytänyt. Ottiko kampaaja taiteilijan vapauden vai mikä v...u siinä on, että lähin kampaamosta rumempana kuin olin sinne mennyt. Mieheni tokaisi minulle, että olenpas vanhentunut!!!!! Kun huomautin kampaajalle, että nyt ei tullut ihan sitä mitä olin pyytänyt, niin vastauksena oli, että mulla on niin paksu tukka ettei sitä voi tehdä, siis mitä ihmettä?!?!?! Onneksi huomenna on eri lafkan kampaaja, jolle kävin näyttämässä tukkaani ja hän sanoi, ettei oo mikään ongelma tehdä ko.leikausta hiuksiini joista näytin kuvia!!!
Kommentit (26)
Mulla on aika graafinen maku ja tiedän tasan tarkkaan, millaiseksi hiukseni haluan. Ongelma on kuitenkin se, että kampaajat vähän arkailevat toteuttaa näitä visioita, koska jossain kampaajakoulussa on vissiin kielletty tekemästä näin. Aina yritetään tyrkyttää ohennusta paksuun tukkaani, vaikka tykkään siitä tasapaksuna pottakampauksena. Otsatukan haluavat aina leikata reunoista pyöristetyksi, vaikka sen pitää olla viivasuora. Niskasta parin millin pituiseksi ajeltua tosi lyhyttä polkkatukkaa ei meinannut kukaan uskaltaa leikata.
Minulla on kampaampkäynnit vasta edessäpäin, mutta etukäteen jo pelkään mennä. Taidan sittenkin opetella itse. Olen monesti kuullut ja lukenut että 2cm tasoitus tarkoittaa noin 8cm ja kun pyytää 5cm niin lähtee 15-20 cm. En todellakaan ota riskiä että kasvatus alkaa alusta jokun tampion vuoksi. 20 cm on jo 1.5 vuoden kasvatustyö. Ymmärrän todellakin jos se harmittaa. Käsittämätöntä piittaamattomuutta kampaajalta.
Kävin toisella kampaajalla ja hän korjasi mun tukan juuri sellaiseksi kun halusin ja mulla oli kuva, jota olin siis näyttänyt hänelle kun sanoin että tuo toinen kampaaja sanoi ettei sellaista voi leikata mun hiuksiin, ku ovat niin paksut.
Heti kun olin päässyt tältä toiselta kampaajalta niin menin alkuperäiseen kampaamoon takaisin ja onneksi se sama kampaaja oli paikalla ja näytin hänelle että miten mun hiukset oli leikattu toisessa kampaamossa juuri sellaiseksi, kuten kuvassa oli ollut. Sitten tämä kampaaja kehtasi sanoa, että en koskaan ollut käynyt hänen luonaan ja ja olin erehtynyt henkilöstä!!! Syy sitten selvisi, ku omistaja oli paikalla! Ei kehdannut myöntää virhettään hänen kuullen. Tietysti sitten juttelin omistajan kanssa ja hän tarkisti varauskirjasta että kenen luona olin käynyt ja mitä tukalleni oli tehty. Näytin kuvat omasta tukasta ennen leikkausta ja leikkauksen jälkeen. Sitten näytin tukkaani ja kännykässä olevaa kuvaa ja sanoin että tämän mukaan tukkani piti leikata, mutta tulos oli jotain muuta. Omistaja sitten tietysti pahoitteli asiaa ja tarjosi ilmaista hiusten leikkuuta. Sanomattakin selvää, että en tuohon puljuun mene, ku ammattitaidoton kampaaja ei osaa leikata hiuksia haluttuun muotoon. Omistajalle tietysti plussat siitä, että myönsi virheen tapahtuneen ja koitti korvata sitä.
Huono maku jäi.
Ja tämä uusi kampaaja jolla kävin, niin palautti luottamuksen takaisin siihen, että osaaviakin tukkataikureita löytyy
Jos nauriista ei saa mangon näköistä, niin missä vika...
Joskus vuosi sitten menin kampaajalle (googletin hyvämaineisena pidetyn). Sanoin että haluan mun tukasta ohuemman. "Nyt on pelkästään tätä tasapitkää kaikilla" nii-IN, mutta kun en tykkää ylipaksusta tukasta tasapitkänä! Muutenkin oon kuullut, että kun tämä ei ole nyt muotia, niin ei tätä tehä enää.
Mä en käy enää kampaajalla, en ole käynyt moneen vuoteen. Kun vuosia sitten halusin sellaisen rikotun mallin Meg Ryanin tyyliin, lähdin kotiin korkeassa tupeeratussa Margaret Thatcher-tukassa, johon kampaaja suihki vielä lakkaa kypäräksi. Äkkiä kotiin pipo päässä (onneksi oli talvi) ja suihkun alle!