Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kKampaajat eivät taaskaan kuuntele asiakasta

Vierailija
15.06.2015 |

Taas kävi näin, että hammasta purren sai kampaajalta lampsia takaisin kotiin. Mikä hemmetti siinä on, että asiakasta ei ikinä kuunnella?!? Sanoin kampaajalle, että haluan polkkatukan ja takaa lyhyen. Näytin monta kuvaa, jossa oli samanlainen leikkaus. Mitä teki kampaaja? Leikkasi kauhean tasapaksun mummopolkkatukan jossa ei ollut mitään mitä olin pyytänyt. Ottiko kampaaja taiteilijan vapauden vai mikä v...u siinä on, että lähin kampaamosta rumempana kuin olin sinne mennyt. Mieheni tokaisi minulle, että olenpas vanhentunut!!!!! Kun huomautin kampaajalle, että nyt ei tullut ihan sitä mitä olin pyytänyt, niin vastauksena oli, että mulla on niin paksu tukka ettei sitä voi tehdä, siis mitä ihmettä?!?!?! Onneksi huomenna on eri lafkan kampaaja, jolle kävin näyttämässä tukkaani ja hän sanoi, ettei oo mikään ongelma tehdä ko.leikausta hiuksiini joista näytin kuvia!!!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä :( Tästä syystä en enää vaivaudu kampaajalle ollenkaan, joka kerta käy samoin. Ihan sama mitä pyytää, lopputulos on ana jotain ihan muuta. Pidän siis tukkani pitkänä ja tasaan itse latvoja.

Vierailija
2/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

I see makepeace

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä touhua minustakin. Itse leikautin pitkät kutrini lyhyeksi ja tulos oli jotain aivan muuta. Lähdin kyyneleet silmissäni pois kampaajalta ja kampaaja vielä kehui, että hyvä tuli! :(

Vierailija
4/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiän tunteen... no mä pyysin omaan melkein lähes mustaan tukkaani nougat raitoja! Sain pissankeltaisia sekä harmaamsävyisiä. Kyllä harmitti ja v-tutti!

Vierailija
5/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta!

Vierailija
6/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:56"]

Tiiän tunteen... no mä pyysin omaan melkein lähes mustaan tukkaani nougat raitoja! Sain pissankeltaisia sekä harmaamsävyisiä. Kyllä harmitti ja v-tutti!

[/quote]

Ainakin jos on ollut värjätty se musta niin siitä on valitettavasti lähes mahdoton saada hyvänvärisiä, ainakaan pysyvästi. Vaalentamallahan niistä tulee sellaiset pissankeltaiset tai oranssihtavat, ja sitten yleensä siihen laitetaan päälle pesupaikalla laitettava kevytsävy, joka kuitenkin usein haalistuu muutamassa pesussa ja sitten jäljellä on pissankeltainen. 

Vierailija
7/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla kampaajista vaan ei ole oikein silmää värien ja leikkausten sopivuudesta asiakkaalle, jolloin lopputulos usein ei ole kummoinen. Teknisen hiusten käsittelytaidon puutteita harvemmin Suomessa näkee ainakaan kovin räikeinä tapauksina. 

Mutta sitten kun löytää sellaisen kampaajan jonka kanssa synkkaa tyylin suhteen ja joka tuntuu osaavan oma-aloitteisestikin säätää hiusmalleja niin että tasapainottaa omia kasvonpiirteitä, niin kannattaa pitää kiinni! Itse löysin monien monien vuosien jälkeen vasta Helsinkiin muuton jälkeen sellaisen. Kävin alkuun epävarmuuttani kalliissa ja trendikkäissä paikoissa, ajatellen että sieltä saa varmasti hyvät hiukset. Mutta ei, aina oli jotenkin outoa, aika klassiseen tyyliini usein liian rajua tai trendikästä, tai sitten kampaaja oli diiva jota ei huvittanut kuunnella mielipiteitäni koska hänellä on niin paljon kisavoittoja ulkomailtakin ja diplomeita joten hän tietää. Lopulta kiireessä käväisin lähiostarin kampaajalla, ja sieltäpä löytyi nuori kampaaja joka osasi heti ehdottaa minulle täydellisen mallin ja leikata juuri sopivan lyhyen mallin. Harmi kyllä, viime keväänä hän muutti seudulta pois, ja täytyisi taas etsiä uusi hyvä kampaaja :(

Vierailija
8/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen kampaaja saa siitä sun tukasta kuvien kaltaisen, niin lampsit sitten sieltä suoraan sinne aiempaan kampaamoon kuvien kanssa, lyöt kuvat tiskiin ja pyydät puolet rahoista takaisin.

Vierailija
9/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:56"]

[/quote]

Ainakin jos on ollut värjätty se musta niin siitä on valitettavasti lähes mahdoton saada hyvänvärisiä, ainakaan pysyvästi. Vaalentamallahan niistä tulee sellaiset pissankeltaiset tai oranssihtavat, ja sitten yleensä siihen laitetaan päälle pesupaikalla laitettava kevytsävy, joka kuitenkin usein haalistuu muutamassa pesussa ja sitten jäljellä on pissankeltainen. 
[/quote]

Kirjoitin mielestäni _omaan
_ lähes mustaan tukkaan.

Vierailija
10/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi leikata sellaista mitä ei osaa? Näytä vaikka kaikki mallikuvat mitä löytyy mutta ei se muuta sitä asiaa ettei ne osaa 

Vierailija
11/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tai suomalaisen kampaajan luo ei kande mennä. Tää on niin tosiasia 

Vierailija
12/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että suurin osa kampaajista on kampaajia vain sen takia, kun kouluun on helppo päästä ja kun moni kaverikin valikoi sen alan.
Mä olen koko ikäni kiertänyt kampaajia ja 3 teini-ikäistä lastani. Aina kun löytänyt jonkun kivan kampaajan, niin hän jäänyt äitiyslomalle, eläkkeelle tai muuten vain hävinnyt.
Tuhansia euroja mennyt kankkulan kaivoon kampaajien toimesta eikä sitä häpeää ja itkua voi mitata rahassa mitä ovat aiheuttaneet.
Nyt vuoden verran ollaan käyty yhdessä isommassa puljussa ja joka kerta oltu tyytyväisiä. Jokaisella oma vakkarikampaaja ja mulla kassalla hymy naamalla, vaikka köyhdyn joka kerta yli satasen, paitsi parturipalveluissa. Todella ihanaa, kun kampaajat osaavat oikeasti katsoa mikä väri ja kampaus sopii kenellekin ja sanovat suoraan, jos meidän ideat eivät ole hyviä.

Vierailija
13/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tosi outoa että ihmiset niin valittaa kampaajien työn jäljestä. Itse olen aina olut tyytyväinen mutta olenkin käyttänyt kampaamoja joita tutut ja kaverit ovat suositelleet. Tai siis ehkä se juuri on syynä, käydää eri paikoissa joka kerta. Vaikka luulisi että kaikki kampaajat olisivat ihan yhtä ammattitaitoisia.

Vierailija
14/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:14"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:56"]

[/quote]

[/quote]

Jos asia on näin, niin silloinhan kampaajan pitäisi sanoa siitä asiakkaalle. Vain huono tai tietämätön kampaaja jättää sanomatta, jos tietää tuloksen olevan sellainen mitä ei ole toivottu.

Vierailija
15/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan vaan makueroja.. Mä haluan pitää hiukset vaaleana ja aina lähden kampaajalta tummien hiuksien kanssa. Jos kamoaajan mieleatä mulle ei sovi vaalea niin ei voi mitään. Mulla on maantienharmaa pohja ja aina vaan raidoitetaan vaalealla, yleisilme on vaalea. Taas lähdin kampaajalta tummien raitojen kanssa, joita piti laittaa vain muutama sinne tänne ja loput taas vaalea. Joka kerta sama juttu.

Vierailija
16/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:13"]

Onkohan vaan makueroja.. Mä haluan pitää hiukset vaaleana ja aina lähden kampaajalta tummien hiuksien kanssa. Jos kamoaajan mieleatä mulle ei sovi vaalea niin ei voi mitään. Mulla on maantienharmaa pohja ja aina vaan raidoitetaan vaalealla, yleisilme on vaalea. Taas lähdin kampaajalta tummien raitojen kanssa, joita piti laittaa vain muutama sinne tänne ja loput taas vaalea. Joka kerta sama juttu.

[/quote] 

Mutta käykää suomessa ulkolaisen luona niin hiukset on just sellaisia mitä haluatte. 

Vierailija
17/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:13"]

[/quote] 

Mutta käykää suomessa ulkolaisen luona niin hiukset on just sellaisia mitä haluatte. 

[/quote]Ja sinä olet mamu?

Vierailija
18/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä veit asian eteenpäin? Otit kuvat lopputuloksesta ja kopiot näyttämistäsi kuvista?

Lopetin muuten itse kokonaan kampaajalla käymisen 2 v sitten. Teen kaiken itse, katson youtubesta ohjeet. Naurattaa aina, kun mietin jotain vaikeampaa värjäystä ja kaverit suosittelevat menemään kampaajalle. Hiusten malli on sellainen, että itse on helppo leikata.

Vierailija
19/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kyllästyin siihen että ei tukka näyttänyt leikkuun jälkeen miltään ja olin vähintään 25e köyhempi.Nyt olen melkein 5 vuotta itse leikannut(netistä katson ohjeita yms,tilasin sen yhden apuvälineen mikäniniolikaan).Moni luullut että käyn kampaajalla,enpä paljasta!Värin käyn kampaajalla laittamassa kun löytyi luottokampaaja.

Vierailija
20/26 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:10"]

Musta on tosi outoa että ihmiset niin valittaa kampaajien työn jäljestä. Itse olen aina olut tyytyväinen mutta olenkin käyttänyt kampaamoja joita tutut ja kaverit ovat suositelleet. Tai siis ehkä se juuri on syynä, käydää eri paikoissa joka kerta. Vaikka luulisi että kaikki kampaajat olisivat ihan yhtä ammattitaitoisia.

[/quote]

Tai sitten tykkäät hiusmalleista ja/tai väreistä jotka on aika perus ja siksi jokainen suomalainen kampaaja melkein osaa ne toteuttaa? Esim. jos ei värjää ja haluaa tasapitkän polkkatukan tai pitkään tukkaan latvojen tasausta ja välillä otsiksen, niin eiköhän nuo yleensä onnistu. Vähän erikoisempien kanssa tuleekin sitten ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme