Mistä te 40+ ikäiset olette löytäneen elämänkumppanin?
Pk-seutu kyseessä. Oma kokemukseni nettitreffeistä on sellainen, että siellä seuraa etsii miehet, jotka eivät erityisemmin halua sitoutua vakaaseen ja vakituiseen parisuhteeseen. Tai jos haluavatkin niin on sellaisia elämänhallinnan ongelmia, että parisuhdetta en voisi edes harkita. Minulla on viisivuotias lapsi enkä halua elämääni miestä joka juo liikaa tai makaa masennuksen vuoksi pääosan vapaa-ajastaan sängyssä. Ravintoloissa en käy itse.
Haluaisin tavallisen miehen, joka ei käytä runsaasti alkoholia, ei ole mitään peliongelmia tai vastaavia, on mukava, rehellinen ja luotettava, ei ole isompia psyykkisiä ongelmia. Tavallisen ihmisen jonka kanssa voisi elää tavallista elämää. Hänen tulee tykätä lapsestani mutta ei tarvitse ryhtyä isäksi tälle enkä tosiaan etsi mitään elättäjää lapselleni vaan ihan itse lapsen elämän kustannan.
Itse olen luotettava, mukava, hauska, korkeasti koulutettu ja välittävä ihminen. Tykkään ulkoilusta, kulttuurista, tieteistä ja sellaisesta, mutta en vaadi että mies jakaisi samat kiinnostuksen kohteet.
Mistä te muut 40+ ikäiset olette löytäneet hyvän elämänkumppanin? Tuntuu että tarjolla olisi lähinnä irtopainoksia tai ongelmia… kai niitä tavallisia hyviä miehiä jossain silti on?
Kommentit (96)
Lomby kirjoitti:
Esim Tinderistä löytyy. Siellä on 75% miehiä. Pistä itsestäsi riittävästi kuvia, joissa väsyy myös koko vartalo. Varmaan tuossa ikäluokassa aika vasta eronneet ovat niitä helmiä. Hyvät menevät nopeasti. Sitten 40+ miehistä moni ei enää halua sitoutua. Useimmille miehille turn offeja ovat lemmikit, feminismi, sateenkaaret, ihmisoikeusaktivistit, kasvisyönti tai vegaanius, punavihreys, huonot käytöstavat, passiivisuus eli aloitekyvyttömyys, jatkuva myöhästely. Näitäkin miehiä löytyy, mutta vähän. Mieti mitä sinulla on miehelle parisuhteessa annettavana. Miehet arvostavat ulkonäköä, seksiä, hyvää hauskaa sisältöä, sitä että jutut pyörivät jossain muualla kuin oman navan ympärillä, hyvin paistettu pihviä ne.
Kuvaamasi tindermies ei taida olla sellainen jota ap etsii.
Joskus kannattaa mikettiä niitä omiakin ongelmia, nekin kun on esteenä parisuhteelle.
40+ ei tarvitse enää mitään elämänkumppania. Aika perheen perustamiselle meni jo aikoja sitten
Vierailija kirjoitti:
Nuo miehet, joita etsit ovat kaikki parisuhteissa. Ne jotka eivät ole, ovat sitä syystä.
Toimii myös toisinpäin. Mä löysin erittäin hienon naisen eroni jälkeen (25v avioliitto). Ei pettämistä tms. Suosittelen nettideittejä ja varmasti löytyy hyvä kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kohdalla olet noin 15-25 vuotta myöhässä. Silloin oli kiinnostusta naisia ja parisuhdetta kohtaan. Enää ei niinkään. Elämä on asettunut raiteilleen ja on työ, asunto, harrastukset yms jotka täyttävät elämän ja nainen ja parisuhde ei vain yksinkertaisesti tuo mun elämään tarpeeksi positiivista että olisin valmis luopumaan jostain.
On ihan tavallista käydä töissä, harrastaa, asua asunnossa jne luettemasi asiat vaikka olisikin parisuhteessa.
Hän sanoikin, että ne asiat ON TÄYTTÄNEET ELÄMÄN, johon ai sitten enää nainen ja parisuhde sovi.
M45 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kohdalla olet noin 15-25 vuotta myöhässä. Silloin oli kiinnostusta naisia ja parisuhdetta kohtaan. Enää ei niinkään. Elämä on asettunut raiteilleen ja on työ, asunto, harrastukset yms jotka täyttävät elämän ja nainen ja parisuhde ei vain yksinkertaisesti tuo mun elämään tarpeeksi positiivista että olisin valmis luopumaan jostain.
On ihan tavallista käydä töissä, harrastaa, asua asunnossa jne luettemasi asiat vaikka olisikin parisuhteessa.
Hän sanoikin, että ne asiat ON TÄYTTÄNEET ELÄMÄN, johon ai sitten enää nainen ja parisuhde sovi.
Asunto täyttää elämän, juupajuu. Eikä kukaan ole 24/7 töissä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kannattaa mikettiä niitä omiakin ongelmia, nekin kun on esteenä parisuhteelle.
Toki näin mutta miten se liittyy tähän aloitukseen?
Vierailija kirjoitti:
M45 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen rintsikkaprojekti saa olla kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
40+ ei tarvitse enää mitään elämänkumppania. Aika perheen perustamiselle meni jo aikoja sitten
Elämänkumppani hankitaankin elämää varten, ei perheen perustamista varten. Elämää on reilu puolet vielä nelikymppisellä jäljellä.
Kollega. Tunsimme toisemme jo pitemmältä ajalta. Molemmille oli tullut tahoillaan ero, muutaman vuosi erojen välissä. Vapaana alkaa katselemaan toisella tavalla ympärilleen ja huomattiin, että kiinnostusta on molemmin puolin.
Vierailija kirjoitti:
M45 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lukihäiriötä vai etkö vaan ymmärrä? Siinä oli myös mainittu harrastukset ja yms tarkoittaa "ynnä muuta sellaista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki näin mutta miten se liittyy tähän aloitukseen?
Että se voi olla sen kumppanin löytämisen este.
Jännä että moni täällä takertuu lapseen ja siihen mitä Ap:lla on annettavaa parisuhteeseen.
Jos haussa on normaali parisuhde niin kai se on ennenkaikkea kumppanuutta ja sitä että halutaan viettää aikaa yhdessä, tehdä asioita yhdessä? Ei sen monimutkaisempaa. Lapsikaan ei ole enää vauva eikä edes taapero, mikä ongelma tässä niin monelle on?
Vierailija kirjoitti:
Kollega. Tunsimme toisemme jo pitemmältä ajalta. Molemmille oli tullut tahoillaan ero, muutaman vuosi erojen välissä. Vapaana alkaa katselemaan toisella tavalla ympärilleen ja huomattiin, että kiinnostusta on molemmin puolin.
Kuulostipas tämä kivalta!
Vierailija kirjoitti:
Onhan sitä nyt muutakin elämää kuin perheenperustaminen. Nelikymppisen pitäisi olla loppuelämä yksin?