Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te 40+ ikäiset olette löytäneen elämänkumppanin?

Vierailija
06.02.2022 |

Pk-seutu kyseessä. Oma kokemukseni nettitreffeistä on sellainen, että siellä seuraa etsii miehet, jotka eivät erityisemmin halua sitoutua vakaaseen ja vakituiseen parisuhteeseen. Tai jos haluavatkin niin on sellaisia elämänhallinnan ongelmia, että parisuhdetta en voisi edes harkita. Minulla on viisivuotias lapsi enkä halua elämääni miestä joka juo liikaa tai makaa masennuksen vuoksi pääosan vapaa-ajastaan sängyssä. Ravintoloissa en käy itse.

Haluaisin tavallisen miehen, joka ei käytä runsaasti alkoholia, ei ole mitään peliongelmia tai vastaavia, on mukava, rehellinen ja luotettava, ei ole isompia psyykkisiä ongelmia. Tavallisen ihmisen jonka kanssa voisi elää tavallista elämää. Hänen tulee tykätä lapsestani mutta ei tarvitse ryhtyä isäksi tälle enkä tosiaan etsi mitään elättäjää lapselleni vaan ihan itse lapsen elämän kustannan.

Itse olen luotettava, mukava, hauska, korkeasti koulutettu ja välittävä ihminen. Tykkään ulkoilusta, kulttuurista, tieteistä ja sellaisesta, mutta en vaadi että mies jakaisi samat kiinnostuksen kohteet.

Mistä te muut 40+ ikäiset olette löytäneet hyvän elämänkumppanin? Tuntuu että tarjolla olisi lähinnä irtopainoksia tai ongelmia… kai niitä tavallisia hyviä miehiä jossain silti on?

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset oikeasti hyvät miehet ovat naimisissa. Ikävä kyllä sinkkuuntuneet tai ikisinkut ovat sitä ihan syystä.

Vierailija
62/96 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäiset oikeasti hyvät miehet ovat naimisissa. Ikävä kyllä sinkkuuntuneet tai ikisinkut ovat sitä ihan syystä.

Hyväkin mies voi joutua sinkuksi naisen oikkuilun takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväkin mies voi joutua sinkuksi naisen oikkuilun takia.

Poikkeus vahvistaa säännön.

Vierailija
64/96 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on tässä keskustelussa.

Vierailija
65/96 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on kun ei tuollaisia miehiä ole suomessa kuin pari kappaletta.

Vierailija
66/96 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä. Otti jopa lapseni kuin omakseen, vaikka lapsi isäänsäkin kyllä välillä tapaa.

Vierailija
67/96 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä. Otti jopa lapseni kuin omakseen, vaikka lapsi isäänsäkin kyllä välillä tapaa.

Minäkin tunnen tällaisen. Palstatrollit täällä ulisee että lapsi on este mutta ei se oikeasti ole. Moni mies tykkää lapsista.

Vierailija
68/96 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittisovellus happypancake

Vierailija
69/96 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis komea ja älykäs sinkkumies vapaana. Kaikki on kunnossa muuten, mutta en vaan löydä mistään tasapainoista naista. Seurustelusuhteet ovat olleet pitkiä ja naimisissakin olen ehtinyt olla: Lapsiakin on siunaantunut.

Monenlaista on tullut matkan varrella koettua ja paljon kaikenlaista kivaa. Suhteet ovat kaatuneet mikä mihinkin. Vikaa on ollut myös peilissä. Viimeisin pidempi suhde kaatui siihen, että puuttui älyllinen haaste. Joskus taas vaikkapa huonoon seksiin tai siihen, että puuttui se yhteinen "juttu".

Nyt olen ajatunut sellaisiin suhteisiin, joissa ei ole alunperinkään ollut mitään järkeä. Se, että seurustelee "nyt jonkun kanssa" ei ole toivottu olotila. Täällä on varmaan joku sinkkunainen joka kokee samoin..

Vierailija
70/96 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä olis komea ja älykäs sinkkumies vapaana. Kaikki on kunnossa muuten, mutta en vaan löydä mistään tasapainoista naista. Seurustelusuhteet ovat olleet pitkiä ja naimisissakin olen ehtinyt olla: Lapsiakin on siunaantunut.

Monenlaista on tullut matkan varrella koettua ja paljon kaikenlaista kivaa. Suhteet ovat kaatuneet mikä mihinkin. Vikaa on ollut myös peilissä. Viimeisin pidempi suhde kaatui siihen, että puuttui älyllinen haaste. Joskus taas vaikkapa huonoon seksiin tai siihen, että puuttui se yhteinen "juttu".

Nyt olen ajatunut sellaisiin suhteisiin, joissa ei ole alunperinkään ollut mitään järkeä. Se, että seurustelee "nyt jonkun kanssa" ei ole toivottu olotila. Täällä on varmaan joku sinkkunainen joka kokee samoin..

Vaaditko että nainen on kaunis?

Vierailija
71/96 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliset miehet ovat hautautuneet työtaakkansa alle tuossa iässä. Ei ole aikaa etsiä naisia. 

Vierailija
72/96 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit, että "tapasit lapsesi isän". Mitä tapahtui? Oliko mies vain joku projekti lapsen saamiseen? Entä mikä projekti on uudelle miehelle varattuna?

Kuten olet huomannut, 5v. lapsen äidillä on tärkeä ja aikaa vievä kasvatustehtävä, miehet tietävät tämän, ja antavat sinun hoitaa sen.

Vierailija
73/96 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaaditko että nainen on kaunis?

Vaadinko että nainen on kaunis? Hyvä kysymys. En vaadi, mutta mitä mieltä itse olet? Olisiko sellainen suhde silloin toimiva?

Voin kertoa kokemuksesta, että olen seurustellut myös todella mukavan, ei niin kovin kauniin kanssa ja se oli hänelle kurjaa. Naiset ovat usein sellaisia, että he alkoivat hakkailemaan ihan vaan koittaakseen olisiko jotain saumaa. Pahimpia olivat jotkut hänen ystävätterensä, jotka totesivat ihan naamatustenkin, että löydän varmaan parempiakin..

Vierailija
74/96 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyllä 30+ ja aikaa ennen koronaa, mutta ihan baarista löysin. Yleensä olin pyörinyt ison paikkakunnan baareissa, kun viihteelle pääsin lähtemään. Siellä yöelämässä miehet olivat lähinnä seksin perässä ja lapset olivat treffienkin osalta melkoinen jarru. Kerran päädyin pienen paikkakunnan baariin ja sieltä löysin itseäni nuoremman sinkkumiehen, joka kävi harvoin baareissa eikä ollut alko tms ongelmia. Lapset eivät haitanneet, kun ihastui niin palavasti. Tämän miehen kanssa on eletty nyt monia vuosia yhteistä tasapainoista perhe-elämää. Suomessa on tosiaan pohjoisempana tarjontaa enemmän miehistä kuin naisista, joten parisuhderintamalla on naisten markkinat siellä suunnalla :)

Vierailija
75/96 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Tinderistä löytyy. Siellä on 75% miehiä. Pistä itsestäsi riittävästi kuvia, joissa väsyy myös koko vartalo. Varmaan tuossa ikäluokassa aika vasta eronneet ovat niitä helmiä. Hyvät menevät nopeasti. Sitten 40+ miehistä moni ei enää halua sitoutua. Useimmille miehille turn offeja ovat lemmikit, feminismi, sateenkaaret, ihmisoikeusaktivistit, kasvisyönti tai vegaanius, punavihreys, huonot käytöstavat, passiivisuus eli aloitekyvyttömyys, jatkuva myöhästely. Näitäkin miehiä löytyy, mutta vähän. Mieti mitä sinulla on miehelle parisuhteessa annettavana. Miehet arvostavat ulkonäköä, seksiä, hyvää hauskaa sisältöä, sitä että jutut pyörivät jossain muualla kuin oman navan ympärillä, hyvin paistettu pihviä ne.

Vierailija
76/96 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo miehet, joita etsit ovat kaikki parisuhteissa. Ne jotka eivät ole, ovat sitä syystä.

Totuus aika lailla on tää.

Helmiä on, kompromissia täytyy tehdä silti. Itse löysin ravintolasta 44 v iässä nykyisen. Oltu 6v nyt yksissä. Ei olla deekuja tms vaan ihan tavis tyyppejä.

Netistä itsellä ja muilla huonot kokemukset.

Vierailija
77/96 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdalla olet noin 15-25 vuotta myöhässä. Silloin oli kiinnostusta naisia ja parisuhdetta kohtaan. Enää ei niinkään. Elämä on asettunut raiteilleen ja on työ, asunto, harrastukset yms jotka täyttävät elämän ja nainen ja parisuhde ei vain yksinkertaisesti tuo mun elämään tarpeeksi positiivista että olisin valmis luopumaan jostain.

Vierailija
78/96 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kohdalla olet noin 15-25 vuotta myöhässä. Silloin oli kiinnostusta naisia ja parisuhdetta kohtaan. Enää ei niinkään. Elämä on asettunut raiteilleen ja on työ, asunto, harrastukset yms jotka täyttävät elämän ja nainen ja parisuhde ei vain yksinkertaisesti tuo mun elämään tarpeeksi positiivista että olisin valmis luopumaan jostain.

Mistä sun sitten pitäisi luopua, jos olisit parisuhteessa?

Vierailija
79/96 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin 44-vuotiaana netistä, Helsingissä. Tuo on totta, että moni oman ikäluokan mies ei halunnut mitään vakavaa. Itselleni jäi sellainen olo, että moni heistä oli eronnut ja avioliitoissaan traumatisoitunut. Tällainen oli myös nykyinen mieheni. Hän oli kuitenkin niin kunnollinen ja ihana muuten, että päätin olla painostamatta ja vaatimatta mitään mihin hän ei ollut valmis. Kummallakin myös lapset jo isoja ja ajattelin ettei mulla ole mihinkään kiire. Pari vuotta meni, sitten mies alkoi uskoa etten ole samanlainen pirttihirmu kuin eksänsä ja halusikin sitoutua. Nyt ollaan oltu monta vuotta yhdessä. 

Mutta jos on kiire sitoutumaan, niin sitten kyllä hankalampi tilanne. Painostamalla traumatisoituneen saa vain pakenemaan paikalta.

Vierailija
80/96 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderissä olen. Koska minulla on lapsi, pidän sitä plussana, että naisellakin on. Maksan omaa asuntoa pois ja käyn päivätöissä toimistossa. Tällä viikolla olen hoitanut kuntoa kävelyillä, lumitöillä, kolmesti kuntosalilla ja tänään kävin reilun tunnin hiihtolenkillä. Asun lähellä pääkaupunkiseutua ja se sopii minulle, koska viihdyn luonnossa ja sen läheisyydessä, vaikka en ole eräjormailija. Viihdyn kotona kokkaillen ja katson elokuvia sekä sarjoja. Luen myös kirjoja vaihtelevalla aktiivisuudella.

Olen hyväntahtoinen ja katson asioita monesta näkökulmasta ja parisuhteessa mulle on tärkeää me-henki sekä läsnäolo. Toki pidän läheisyydestä ja seksistäkin. En ole 24/7 vieressä nyhjäävä ihminen, mutta en silti anna kumppanin tuntea yksinäisyyttä. Mun mielestä suhteessa on tärkeää kannustaa ja nostaa toista valtataistelun sijaan. Aikuisiällä mulla on ollut 4 parisuhdetta, joista pisin 13 vuotta. Yhteensä suhteissa olen viettänyt 18 vuotta. Kaikkien suhteiden jälkeen olen ollut yksin puolesta vuodesta neljään vuoteen. Yleensä puolesta vuodesta kahteen menee edes etsimättä seuraa.

M44

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä