Ei tullut kevättä ja kesää tänä vuonna
Tämmöstä kylmää, pilvistä ja sateista on ollut koko alkuvuosi. En huomannut mitään kevään tuloa ollenkaan visertävine pikkulintuineen ja lämpöisine auringonpaisteisine päivineen ja en tietäisi, että nyt on kohta keskikesä jos ei puissa ja pensaissa olisi noin paljon lehtiä.
Ihan pikkasen alkaa jo käymään mielialan päälle tämmönen harmaus ja ankeus.
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 08:33"]
Missähän ap oli lauantaina?
[/quote]
Ei yksi lievästi lämmin päivä kesää tee
Ihan hyvä vaan. Ei tarvitse paahtua.
Samat fiilikset täällä. Toukokuussa oli kyllä jokunen aurinkoinen päivä. TUULEE, sataa, on pilvistä,... :( Masentavaa. NO, EIPÄHÄN TARTTE OLLA RANTAKUNNOSSA SAATANA.
Aijaa, kyllä Tampereella ainakin on ihan kiva kevät ollut ja linnut laulelleet, ihana viserrys kuuluu nytkin :) Kyllä niitä lämpimiä päiviä ehtii vielä tulla, kesähän vasta alkoi!
Harmittaa kun ei voi käyttää kesämekkoja mutta vielä enemmän pännii se kun olen mukana kesäteatterissa ja kävijät jäävät vähälle tällaisella säällä. Ei kukaan halua tulla hirveässä tuulessa ja sateessa istumaan katoksettomalle katsomolle, mutta jos joku tulee paikalle, meidän tulee esittää se koko kolmituntinen pläjäys, totta kai. Ja se puhuri on raivostuttava kun kukaan ei kuule sanaakaan vaikka puhuja olisi kovaääninen bassomies.
Ei ollut talveakaan. Syksy ympäri vuoden.
Oikeasti on jotenkin ilmeetöntä ja harmaata, olen samaa mieltä. Ei ole mitään iloista kevään tai kesän merkkiä ilmassa.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 08:33"]
Missähän ap oli lauantaina?
[/quote]
Varmaan eri päässä Suomea kuin sinä?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 08:45"]
Oikeasti on jotenkin ilmeetöntä ja harmaata, olen samaa mieltä. Ei ole mitään iloista kevään tai kesän merkkiä ilmassa.
[/quote]
Juuri tätä minäkin ihmettelen. Ei tunnu eikä näytä yhtään kesälle! Voikohan luontokin masentua? Pidän sitä kyllä aika merkillipantavana, että muuttolinnut eivät tulletkaan tänne ollenkaan ja siis hyönteisetkään ensinkään ja niiden perässä tietysti linnut. Jotenkin erikoista. On sitä viileitä keväitä llut ennenkin mutta silti on kuitenkin lintuja tullut. Ja kesälläkin on tuntunut semmoinen kesäinen ilmavirtaus vaikka on ollut viileää.
Yrutän ajatella positiivisesti: vuosi lisäaikaa kesäkuntoon pääsemiseksi. :D Päätin että jos ensi kesä on samanlainen, lähden etelään.
Huomaan että itselöäni vaikuttaa paljon mielialouhin nämä ilmat. Tuntuu masennusta tällaisina päivinä.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 09:01"]Huomaan että itselöäni vaikuttaa paljon mielialouhin nämä ilmat. Tuntuu masennusta tällaisina päivinä.
[/quote]
Ja tekstini vilisee kirjoitusvirheitä juuri samasta syystä.
Kyllä meillä Tampereella ainakin on ollut ihan normaalit kevään ja kesän merkit. Aurinko paistaa jo heti aamusta ja pimennysverhoja tarvitaan jos haluaa nukkua pitkään. Ikkunoista näkyy kaikki lika. Ulkona sataa välllä vettä, välillä paistaa. Piha on vihreänä, voikukat ovat jo kukkineet. Nurmea on pitänyt leikata. Koko viime viikko oli tosi aurinkoista ja pe-la jopa lämmintä. Kesä on ainakin mulla just nyt parhaimmillaan, tänään tosin harmaata, mutta mä oonkin töissä, joten sekään ei haittaa.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 09:01"]
Huomaan että itselöäni vaikuttaa paljon mielialouhin nämä ilmat. Tuntuu masennusta tällaisina päivinä.
[/quote]
Sama homma. Olen ollut koko kevään ihan masentunut ja alamaissa. En jaksa mitään ja kaikki tuntuu turhalle. Laitoin parvekkeelle laatikoittain kukkia ja maton ja kalusteet mutta ihan turhaan. Ei siellä tarkene oleskella.
Muistellaanpa viime kesää. Silloin oli alkukesästä pari lämmintä päivää, sitten melkein kuukausi sateista ja koleaa, juhannuksena lämpömittari nollassa. AP:n tapaisia rukkasten pudottajia riitti. Heinäkuussa sitten pärähti kuukauden hellejakso. Tuli kesä ja liian kuuma. Seksihelteet.
Oletkohan ap masentunut? Minä kyllä huomasin kevään tulon, auringon paisteen, linnun laulun, ihanan kevään/kesän tuoksun. Huomasin kun luonto alkoi vihertää ja koivuihin tuli lehdet.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 08:45"]
Ei ollut talveakaan. Syksy ympäri vuoden.
[/quote]
Missähän asut? Kyllä viime talvi oli ihan ok talvi, lunta ja pakkasta.
Etelässä paistaa aina. Heti sinne kun loma alkaa. Pari viime kesää ollaan oltu pari viikkoa ja oltu terveenäkin koko porukka. Ihminen tarvii D-vitamiinia, luonnon omaa.
Parasta on kuitenkin Suomen suvi, aurinkoiset aamut ja lämpimät illat.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 13:28"]Ihan kunnon talvi oli Jyväskylässä, ei nyt paukkupakkasia, mutta lunta oli kuitenkin reilusti, välillä satoi vettä ja välillä räntää. Viime lauantaina satoi vettä kaatamalla puoli kahdesta eteenpäin. Keskipäivä oli aurinkoinen. Tuulista on ollut koko kevät ja alkukesä, harvoin on tarennut ilman pitkähihaista. Luonto on kaunis ja vihreä, linnut laulaa ja kukat kukkii. - t. jyväskyläläinen
[/quote]
Jyväsjärven luistinrata ei ollut käyttökelpoinen varmaan kertaakaan viikkoa putkeen, että se siitä kunnon talvesta. Minun talveeni ei kuulu jatkuva vesisade ja paljas asfaltti kävelyteillä. Olen kyllä alunperin muualta että ehkä tuollainen on talvi parhaimmillaan alkuperäiselle jyväskyläläiselle.