Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä, miksi se laihuus on niin tärkeää

Vierailija
06.02.2022 |

Ihan sama ihminen mä olen nyt pulskana kuin hoikkana. Valis

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän laihuus ole tärkeää. Normaalipainoon pyrkimiseenhän kannustetaan.

Ja miksi, koska merkittävä ylipaino useimmille tulee myöhemmin elämässä aiheuttamaan vakaviakin sairauksia. Ei myöskään löydä kaupasta sopivia vaatteita.

Vierailija
2/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi, koska merkittävä ylipaino useimmille tulee myöhemmin elämässä aiheuttamaan vakaviakin sairauksia. Ei myöskään löydä kaupasta sopivia vaatteita.

No mun sairauteni eivät ole painosta riippuvaisia. Niitä mulla oli hoikkanakin ja jotain vaatteita aina löytyy. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaalipainon rajoissa pysyminen on tärkeää jo terveydenkin kannalta. 

Myös oman mielenterveyden. Nuoreta tätä terveyspuolta asiasta ei tule huomanneeksi.

Itse olen saanut laihduttamalla ja ruokavaliohoidolla kakkostyypin diabeteksen hallintaan niin ettei lääkitystä ole tarvinnut enää vuosiin. 

Painoni ON silti vielä sairaalloisen ylipainon puolella, mutta enää ei haittaa liikkumista. 

Laihdutusprojekti mulla päästä normaalipainoon ennen eläkeikää, johonka ei  niin pitkä matka enää ole

Vierailija
4/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko se geeneistä lähtevä biologinen pysyvä perusasetus vai "kulttuurin meihin iskostama satunnainen ja muuttuva normi", niin tällä hetkellä juuri kukaan ei näe tursuavia mahamakkaroita vetovoimatekijänä toisessa ihmisessä.

Eli laihuus on tärkeää, jos haluat olla enemmistön silmissä fyysisesti viehättävä ja vetovoimainen. Itselleni elämä on opettanut, että myös ne "tärkeintä on sisin" -tyypit ottavat sen hyvän sisimmän kauniissa paketissa mieluiten. Terveydentilaan laihuus - lievä ylipaino ei ole juuri merkitystä.

Vierailija
5/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös oman mielenterveyden. Nuoreta tätä terveyspuolta asiasta ei tule huomanneeksi.

Itse olen saanut laihduttamalla ja ruokavaliohoidolla kakkostyypin diabeteksen hallintaan niin ettei lääkitystä ole tarvinnut enää vuosiin. 

Painoni ON silti vielä sairaalloisen ylipainon puolella, mutta enää ei haittaa liikkumista. 

Laihdutusprojekti mulla päästä normaalipainoon ennen eläkeikää, johonka ei  niin pitkä matka enää ole

Mä en ole enää nuori, kohta viisikymppinen. Ap

Vierailija
6/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo tavoitepaino ihan lääkärin terveydellisistä syistä asettama? Minulle ainakaan ei edes suositeltu niin suurta painonpudotusta.

Vierailija
7/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihminen, jolle vain sisin merkitsee toisessa ihmisessä valittaa ja vinkuu ulkonäkökeskeisestä kulttuurista. Eikö se riitä, että saa elää ja olla tekemisissä niin itselle sopivien "sisinten" kanssa. Kai niitäkin riittää?

Vierailija
8/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama onko se geeneistä lähtevä biologinen pysyvä perusasetus vai "kulttuurin meihin iskostama satunnainen ja muuttuva normi", niin tällä hetkellä juuri kukaan ei näe tursuavia mahamakkaroita vetovoimatekijänä toisessa ihmisessä.

Eli laihuus on tärkeää, jos haluat olla enemmistön silmissä fyysisesti viehättävä ja vetovoimainen. Itselleni elämä on opettanut, että myös ne "tärkeintä on sisin" -tyypit ottavat sen hyvän sisimmän kauniissa paketissa mieluiten. Terveydentilaan laihuus - lievä ylipaino ei ole juuri merkitystä.

Ehkä, jos voi valita, että haluaa kaiken, ihmisen pitää olla kaikkea.

Mutta muista, että meillä ei-täydellisilläkin ihmisillä on ihan ihmisarvo.

Vierailija
9/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesustelua väittää, että huoli lähimmäisestä ajaisia ihmisiä haukkumaan läskejä.

Vierailija
10/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut luulevat että kyse on pelkästä ulkonäöstä eikä verorahoilla hoidetuista sairauksista.

Vierailija
11/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan? Kevyestipä puhut seitsemän miljardin ihmisen suulla.

Vierailija
12/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on epäesteettistä, kun läskit ähkii ja lyllertää menemään.

+ vievät liikaa tilaa joka paikassa.

Ja tulevat veronmaksajille kalliiksi.

Ihan turha kitistä, että jokainen muka "itse" kantaisi kilonsa; paskapuhetta.

Vierailija
13/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut luulevat että kyse on pelkästä ulkonäöstä eikä verorahoilla hoidetuista sairauksista.

Jotkut väittävät, että kyse on verorahoilla hoidetuista sairauksista kessu huulissa ja keppana kourassa. Tiesitkö muuten, että normaalipainoisilla on määrällisesti enemmän metabolisia sairauksia kuin lihavilla?

Vierailija
14/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vaan on epäesteettistä, kun läskit ähkii ja lyllertää menemään.

+ vievät liikaa tilaa joka paikassa.

Ja tulevat veronmaksajille kalliiksi.

Ihan turha kitistä, että jokainen muka "itse" kantaisi kilonsa; paskapuhetta.

En muista, että olisin koskaan nähnyt läskin ähkivän missään. Sekoitatko todellisuuden johonkin komedialeffoihin?

Vierailija
15/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole tärkeää laihuus, vaan pysyä normaalipainoisena tai ei ainakaan liikaa ylipainoa. Suvussa on ollut aivoinfarkteja ylipainoisilla työikäisillä, verenpainetauteja, diabetesta yms. Itsellä kolesteroli koholla jo nyt, vaikka en ole ylipainoinen, mutta aika rajalla. Verenpainekin on ollut vuosikaudet matala, mutta nyt se on vaan yhtäkkiä noussut sen terveen rajan yläpuolelle, lievästi vielä, mutta muutaman kilon laihdutuskuurin sen takia aloitin. Haluan olla terve ja normaalipainoisena pysyy terveempänä, se ei tietenkään takaa ettei voi sairastua, mutta ylipaino lisää erilaisia riskejä. 

Vierailija
16/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että normaalipaino/lievä ylipaino on parempi tavoite elämässä kuin laihuus, jos on paino-ongelmia. Kaikista ei vaan koskaan tule laihoja, miksi suotta tuhlata elämäänsä johonkin minkä saavuttaminen ja ylläpitäminen olisi hirveän hankalaa?

Olin nuorena ja parikymppisenä lievästi ylipainoinen ja näytin hyvältä ainakin nyt kun kuvista katsoo. 24-vuotiaasta 29 lihosin 15 kiloa joista haluan päästä eroon.

Olen itse ylipainoinen, ja haaveillut koko elämäni hoikasta rungosta. Olin lapsesta asti pullea, joten en edes tiedä miltä tuntuisi olla laiha. Sovin kuitenkin itseni kanssa pari vuotta sitten, että normaali/lievä ylipaino riittää. Siihen tähtäämistä jatkan heti kun lapseni on syntynyt, nyt raskaana en halua laihduttaa.

Vierailija
17/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus aiheuttaa todella monenlaisia terveysongelmia, aina syövästä diabetekseen sekä tuki- ja liikuntaelimiin. Kyllä todellakin oman terveyden takia kannattaa miettiä sitä painoaan.

Vierailija
18/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyden näkökulmasta normaalipainossa pysyminen on tärkeää, ei laihuus. 175cm pitkä nainen on vielä 80-85kg painoisena suht normaalipainoinen eli ei tarvitse olla tikkulaiha todellakaan.

Vierailija
19/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus aiheuttaa todella monenlaisia terveysongelmia, aina syövästä diabetekseen sekä tuki- ja liikuntaelimiin. Kyllä todellakin oman terveyden takia kannattaa miettiä sitä painoaan.

Eipä muuten aiheuta. Niillä saattaa olla korrelaatio, mutta ei kausaatiota. Ja 30 prosenttia sairaanloisesti ylipainoisistakin on täysin terveitä.

Vierailija
20/70 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ruoan mättääminen on niin tärkeää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi