Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

50€ liian vähän kummilta rippilahjaksi.t.ammattivalittaja

Vierailija
15.06.2015 |

Tuli vähän kritiikkiä siitä kun annettiin vain 50€ rippilahjaksi. 100€ tai enemmänkö nykyään pitäisi antaa?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei saatu kutsua rippijuhliin kun ilmoitin etten rahaa tuo. Rippilapsi olisi ostanut uuden puhelimen. Alustavasti kutsuttiin... Että näin. Varalta ostin 50 € nuorekkaan korun jos vaikka kutsu tulee viime tipassa ja en enää ehdi kaupoille. Ja ei ole edes kummilapsi eikä sukulainen.

Vierailija
22/32 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummi antoi mulle rippiristin. Hän valitsi sen itse, mutta tykkäsin siitä. Kaunis, hopeinen ja hyvin yksinkertainen. Tyylikäs. Mummilta sain tuolloin pitkään himoitsemani mp3-soittimen.:D Hän siis rahoitti sen, äiti kävi ostamassa. Mummi oli ihan ulalla, että miksi minä semmoisen halusin. Rahaa tuli muilta sukulaisilta yhteensä ehkä 100e. Olin ihan taivaissa.^^

Ylppäreissä menin hämilleni, kun sain 80e lahjakortin Iittalaan sedältäni ja tädiltäni, joiden kanssa en edes ole niin läheinen. Se tuntui hirmu paljolta. Mummiltakin sain ihan liian ison summan, 150e. Se tuntui vaan niin ylenpalttiselta. Meillä ei nimittäin kovin varakkaita oltu koskaan kotona.

Pelottaisi saada kutsu häihin, ei mulla työttömänä olisi varaa viedä oikein mitään. Rahaa voisin nipistää just sen 20e.-.-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 09:07"]

Onpas sulla huonosti kasvatettu kummityttö. Ja huonosti kasvatettu sukulainen.

[/quote] Miehen kummityttö. Ihan on isänsä inssi ja äitinsä sh eli ei mitään wt-porukkaa.ap
[/quote]
No mutta eikö juuri sairaanhoitaja ole sitä wt- porukkaa? Siitähän se tuommoinen käytös johtuu.

Vierailija
24/32 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 09:56"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 09:07"] Onpas sulla huonosti kasvatettu kummityttö. Ja huonosti kasvatettu sukulainen. [/quote] Miehen kummityttö. Ihan on isänsä inssi ja äitinsä sh eli ei mitään wt-porukkaa.ap [/quote] No mutta eikö juuri sairaanhoitaja ole sitä wt- porukkaa? Siitähän se tuommoinen käytös johtuu.

[/quote]

No pitikö tuo wt-homma nyt tähänkin keskusteluun vetää?:D Huonosti kasvatettu voi olla ihan minkä perheen kakara tahansa, hyvätuloisen, huonotuloisen.. Yrittäjien, duunareiden, työttömien.

Vierailija
25/32 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä yleensäkään on rippijuhla nykyään? Rahankeräysjuhla? Kerätään rahaa kalliisiin harrastuksiin ja vaatteisiiin kännyköihin. Vertaillaan kuka minkäkin verran toi ja toipa vähän. Siis aivan naurettavaa. Rippipäivänä lahjalla muistaa vanhemmat ja kummi muut tulee vain käsipäivää onnittelemaan.

Vierailija
26/32 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin rippiristin, poika sai ite valita kuvastosta. Sanoin et budjetti on ~70€. Halus pienen tavallisen, maksoi 36€. En laittanut enää rahaa kuoreen kun just oli sen synttäritkin. Onneks mun kummilapsi ei arvota meidän suhdetta paljonko rahaa ja lahjoja saa nyhdettyä, köyhä kun olen ja tietää sen.

Vierailija
27/32 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:10"]

Mä ostin rippiristin, poika sai ite valita kuvastosta. Sanoin et budjetti on ~70€. Halus pienen tavallisen, maksoi 36€. En laittanut enää rahaa kuoreen kun just oli sen synttäritkin. Onneks mun kummilapsi ei arvota meidän suhdetta paljonko rahaa ja lahjoja saa nyhdettyä, köyhä kun olen ja tietää sen.

[/quote]

Ihanalta pojalta kuulostaa.:)

Vierailija
28/32 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina oltu aika huonotuloisia. Mulle on kerrottu, että lapsena olin kaupassa sanonut, että sitten kun meillä on tarpeeksi rahaa voitaisiin ostaa muumikeksejä. Se oli siis se isoin toive silloin.

Elikkä rippijuhlissa en hirveästi edes odotellut mitään, vaikka tiesin sukulaisilla menevän paremmin kuin meillä. Lähimmäiset sukulaiset tiesivät tyylini ja sain kivoja "tori-koruja" yms. Tykkäsin niistä hirveästi. Ne ovat edelleen lempikorujani. Mutta kaikista paras oli vanhempieni lahja. Sain heiltä 50 euron lahjakortin vaatekauppaan. Uusia vaatteita ei meillä kovin usein ostettu, tuo oli jotain upeaa. Varsinkin, kun säästin sen alennusmyynteihin. ;D

Vierailija
29/32 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin antaa varallisuutensa mukaan. Mun mielestä 50E on vähän, mutta jos ei ole antaa enempää, niin sitten ei. Ei kai kukaan lahjansaaja voi määritellä tasan tarkkaan mitä hänelle PITÄÄ antaa? Varsinkin kun kyse on rahasta. Toiselle 50E on todella suuri summa ja toisille taas ei. Vähän suhteellisuuden tajua. 50E on aivan hyvä lahja!

Vierailija
30/32 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:23"]Kukin antaa varallisuutensa mukaan. Mun mielestä 50E on vähän, mutta jos ei ole antaa enempää, niin sitten ei. Ei kai kukaan lahjansaaja voi määritellä tasan tarkkaan mitä hänelle PITÄÄ antaa? Varsinkin kun kyse on rahasta. Toiselle 50E on todella suuri summa ja toisille taas ei. Vähän suhteellisuuden tajua. 50E on aivan hyvä lahja!
[/quote]
50€ vähän? Ai mistä syystä se annetaan rippipäivänä? Niinpä ei mistään syystä. Jotenkin juttu rippipäivän suhteen on Suomessa mennyt vinoon.
Tuttavaperheen poika tuli kännissä kotiin rippipäivää seuraavana perjantaiyönä. Sanoi että kaikki nuoret odottaa kieli pitkällä rippipäivää kun silloin saa hyvin rahaa tupakkaan ja päihteisiin.

Vierailija
31/32 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:23"]Kukin antaa varallisuutensa mukaan. Mun mielestä 50E on vähän, mutta jos ei ole antaa enempää, niin sitten ei. Ei kai kukaan lahjansaaja voi määritellä tasan tarkkaan mitä hänelle PITÄÄ antaa? Varsinkin kun kyse on rahasta. Toiselle 50E on todella suuri summa ja toisille taas ei. Vähän suhteellisuuden tajua. 50E on aivan hyvä lahja! [/quote] 50€ vähän? Ai mistä syystä se annetaan rippipäivänä? Niinpä ei mistään syystä. Jotenkin juttu rippipäivän suhteen on Suomessa mennyt vinoon. Tuttavaperheen poika tuli kännissä kotiin rippipäivää seuraavana perjantaiyönä. Sanoi että kaikki nuoret odottaa kieli pitkällä rippipäivää kun silloin saa hyvin rahaa tupakkaan ja päihteisiin.

[/quote]

Juu, harvemmin rippikoulu merkkaa nuorelle mitään sen kummempaa kuin että tietää saavansa lahjoja. Mä kerroin vanhemmilleni 14-vuotiaana, etten usko Jumalaan, enkä siis halua rippikouluun. Sanoivat, että isoäitini menisi ihan sekaisin, sillä hän on hyvin uskovainen. Ainoa syy miksi menin, oli siis isoäitini. Rippileiri oli yksi koko elämäni kamalimpia kokemuksia, mutta onneksi se on takana päin.

Vierailija
32/32 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalliseksi mennyt tämä maailma, nuoret likat juo viinaa ja raavaat miehet syö salaattia.