Kehtaanko tarjota perunamuussia juhlaillallisella?
Meille tulossa iso porukka syömään, haluaisin tarjota sisäfilettä, pippurikastiketta ja lohkoperunoita. Mutta liha valloittaa koko uunin, joten ei mahdollisuutta paistaa perunoita. Muusi olis helppo, mutta onko arkinen ja nolo lisuke?
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:02"]
Tuunaa sitä jotenkin. Juuressose joillain ihanilla mausteilla?
[/quote]
Eikä sillä, et muusikaan mikään ''nolo'' lisuke ois.
Ethän sä sisäfileelle uunia tarvitse? Paistat, ja folioon vetäytymään. Vai kengänpohjaako meinasit valmistaa?
Montako teitä on ?
Hei, juuressose kuulostaa hyvältä, ei niin arkiselta kuin pelkkä peruna. Kiitos hurjasti vinkistäsi, alan etsimään reseptiä jos et kerran tyrmööää ajatustani muusista :)
Sen lihan täytyy aika kauan levätä ennen tarjoilua kuitenkin, jos esikypsennät perunat niin ne ehtivät ihan hyvin uuniin.
Ei muusissakaan mitään vikaa ole, laitat kauniisti esille vaan. Kutsut sitä perunapyreeksi.
Meitä on 10. Syömme ensin alkuruokia, siksi luulen että liha vetäytyy liian pitkään ja jäähtyy, en halua kovin paljoa kokkailla aterioiden vällissä.
Ajattelin ruskistaa ison fileen kokonaisena ja sitten työntää hetkeksi uuniin. Leikkaan vasta vetäytymisen jälkeen.
Pursotat sen muussin semmosiksi näteiksi nökäreiksi ja käytät vähän uunissa että pintaan tulee väriä, täysin salonkikelpoista.
Mun mielestä perunamuussi on parasta ruokaa mitä voi ollakkaan. Itse ainakin innostuisin jos tulisin vieraille syömään ja saisin perunamuussia. Ikinä ei ole tullut vielä vastaan, mutta herkkua se olisi.
(Koulun perunaliisterimuussi ei kyllä ole hyvää)
T:teini
6, kiitos vinkistäsi, että esikypsentäisin perunat. Eli paistan esim ennen vieraiden saapumista hetken, annan jäähtyä ja paistan sit lihan kypsennyttyä/ vetäytyessä perunat kypsiksi? Voisin testata tuota, kiitokset sinulle :)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:09"]
Pursotat sen muussin semmosiksi näteiksi nökäreiksi ja käytät vähän uunissa että pintaan tulee väriä, täysin salonkikelpoista.
[/quote]
Tämä. Mieluummin kuin juuresmuusia! Peruna on parasta.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:04"]
Kyllä leipä miehen tiellä pitää
[/quote]
Kuha hitto syö mitään leipää jos on parempaakin tarjolla. Se että leipää pitää olla aina tarjolla joka aterialla on vanhusten tapa.
Jep, pursottaisin muusin toki ja tuokin oli hyvä vinkki, että "grillaisi" pursotuksiin nätit pinnat. Kiitos, olette ihania. Muusireseptini on todella hyvänmakuinen, siksi kehtasin ylipäätään harkita sitä.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:09"]Pursotat sen muussin semmosiksi näteiksi nökäreiksi ja käytät vähän uunissa että pintaan tulee väriä, täysin salonkikelpoista.
[/quote]
Duchess potatoes?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Duchess_potatoes
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:10"]6, kiitos vinkistäsi, että esikypsentäisin perunat. Eli paistan esim ennen vieraiden saapumista hetken, annan jäähtyä ja paistan sit lihan kypsennyttyä/ vetäytyessä perunat kypsiksi? Voisin testata tuota, kiitokset sinulle :)
[/quote]
Joo, itse olen tehnyt noin. Liha ulos kun aloitatte alkuruuat ja perunat uuniin. Luha lepää ja perunat kypsyy valmiiksi.
Oi 16, et ehkä arvaakaan miten iloikseksi tulin linkistäsi. Lämpimät kiitokset vaivannäöstä, huomenna testailen noita varmasti! Ap
Tuunaa sitä jotenkin. Juuressose joillain ihanilla mausteilla?