Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät töihin! Näin ei voi jatkua!

Vierailija
14.06.2015 |

Olen suorastaan pöyristynyt, kun näin kesäisin näkee työttömiä päivät pitkät maleksimassa kaupungilla. Sen sijaan, että työttömät olisivat ahkerasti etsimässä töitä, näyttää työttömät käyttävän aikaa ja rahaa aivan muuhun.

Työnhaku ei näytä työttömille kelpaavan, mutta aikaa ja rahaa näyttää silti olevan käytettävissä esimerkiksi erilaisiin kesätapahtumiin ja mahdollisesti niiden kalliisiin pääsylippuihin. Eikä kyseessä ole todellakaan mikään yksittäinen kerta, moni työtön näyttää osallistuvan kesän aikana vaikka kuinka moniin tapahtumiin ja käyttää aikaa ja rahaa huvitteluun. Lisäksi työttömät näyttävät olevan mukana kaikissa mahdollisissa ilmaistapahtumissakin. Miksi he eivät ole sitä aikaa käyttämässä hyödyllisemmin, esimerkiksi työhakemusten tekemiseen ja lähettämiseen.

Jos tuollaiseen jää rahaa, niin eiköhän sekin osoita, että työttömien etuudet ovat liian hyvät.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:20"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:04"] [quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:00"]Olen 25v tyttö, työttömänä ollut 6 vuotta,,aivan helvetin vaikeaa elää näin! Olen myös aivan liian väsynyt elämääni näin nuoreksi tytöksi :\ , jospa tutustuisitte paremmin nuorten työttömien taustoihin , syihin ja elämänlaatuun kunnolla, jospa rohkaisisitte ja auttaisitte mielummin kun haukkuisitte ja syyllistäisitte. [/quote] Miksi et ole opiskellut mitään koko kuuden vuoden aikana, jos et nykyisellä koulutuksella (kai sinulla on joku ammatti?) työllisty? Hukkaanheitettyä aikaa... Olisit ehtinyt hankkia jo montakin tutkintoa lorvailun sijaan. [/quote] Älkää nyt ihan oikeesti ruokkiko trollia enempää. Tällä ressukalla ei ole elämässään mitään, niin sen täytyy päteä tällaisilla säälittävillä trolleilla. [/quote] juuu ja miksikö luulet minun olevan trolli? Koska kerron totuuden itsestäni?

[/quote]

Siis mit vit???? Oletko  sä toi 25v, vai mitä vinettoo tää nyt tarkoitti? Minähän puhuin siis tästä idioottireppana ap:sta, joka tätä 25v tyttöäkin tylytti. Se ressukka ainoastaan trollaa, kun se on katkera elämänsä tyhjyydestä ja oksentaa sitä katkeruuttaan toisten niskaan trollaamalla täällä ja varmaan muuallakin. Eli tämä vinkki oli 25v tytölle ja kaikille muillekin, että trollia on aivan turha ruokkia, intoutuu vaan lisää ja faktat menee täysin kuuroille korville.

Vierailija
42/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn teko ompi elämän tarkoitus!!1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:00"]Olen 25v tyttö, työttömänä ollut 6 vuotta,,aivan helvetin vaikeaa elää näin! Olen myös aivan liian väsynyt elämääni näin nuoreksi tytöksi :\ , jospa tutustuisitte paremmin nuorten työttömien taustoihin , syihin ja elämänlaatuun kunnolla, jospa rohkaisisitte ja auttaisitte mielummin kun haukkuisitte ja syyllistäisitte. [/quote] Miksi et ole opiskellut mitään koko kuuden vuoden aikana, jos et nykyisellä koulutuksella (kai sinulla on joku ammatti?) työllisty? Hukkaanheitettyä aikaa... Olisit ehtinyt hankkia jo montakin tutkintoa lorvailun sijaan.

[/quote]

Tutkinnot ompi elämän suola!!1

Vierailija
44/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:28"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:04"] [quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:00"]Olen 25v tyttö, työttömänä ollut 6 vuotta,,aivan helvetin vaikeaa elää näin! Olen myös aivan liian väsynyt elämääni näin nuoreksi tytöksi :\ , jospa tutustuisitte paremmin nuorten työttömien taustoihin , syihin ja elämänlaatuun kunnolla, jospa rohkaisisitte ja auttaisitte mielummin kun haukkuisitte ja syyllistäisitte. [/quote] Miksi et ole opiskellut mitään koko kuuden vuoden aikana, jos et nykyisellä koulutuksella (kai sinulla on joku ammatti?) työllisty? Hukkaanheitettyä aikaa... Olisit ehtinyt hankkia jo montakin tutkintoa lorvailun sijaan. [/quote] Älkää nyt ihan oikeesti ruokkiko trollia enempää. Tällä ressukalla ei ole elämässään mitään, niin sen täytyy päteä tällaisilla säälittävillä trolleilla. [/quote] juuu ja miksikö luulet minun olevan trolli? Koska kerron totuuden itsestäni?

[/quote]

Siis mit vit???? Oletko  sä toi 25v, vai mitä vinettoo tää nyt tarkoitti? Minähän puhuin siis tästä idioottireppana ap:sta, joka tätä 25v tyttöäkin tylytti. Se ressukka ainoastaan trollaa, kun se on katkera elämänsä tyhjyydestä ja oksentaa sitä katkeruuttaan toisten niskaan trollaamalla täällä ja varmaan muuallakin. Eli tämä vinkki oli 25v tytölle ja kaikille muillekin, että trollia on aivan turha ruokkia, intoutuu vaan lisää ja faktat menee täysin kuuroille korville.

[/quote]

Työttömyys ja työkyvyttömyys ovat eri asioita. Työkyvyttömiä en syyllistä siitä, että he eivät ole töissä. Mutta työkykyisten työttömien joutenoloa on vaikea ymmärtää. Tässä maassa olisi ihmisille paljon töitä tarjolla, pitää vain olla sen verran kanttia, että ottaa sen työn vastaan, vaikka se ei omaa ammattikuvaa täysin vastaisikaan. Kaikki työ on arvokasta. T: ap.

Vierailija
45/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:40"]

Maksa palkkani niin tulen sulle heti töihin. PS. Miksi maleksit päivät kaupungilla tarkkailemassa muita ihmisiä?

[/quote]

En maleksi, mutta kyllä tuon helposti huomaa esimerkiksi matkalla töihin/töistä ja vapaa-ajalla. Siinä sitä ajattelee, että toiset puurtavat tämän maan eteen ja toiset vain viettävät vapaalla.
[/quote]
Niin saisinko tulla nyt sulle töihin?
[/quote]

Mäkin haluan tulla! Palkka täysin neuvoteltavissa, en vaadi paljoa ja teen mitä vaan hommaa johon taidot ja terveys riittää!! :)

Vierailija
46/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä riittää kaikille! T. Kolme äässiä

Vierailija
47/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:20"]

[/quote]

[/quote]
Minä häntä "tylytin", en ole ap. Oikeastaan vain ihmettelin miten noin nuori on voinut olla työtön noin pitkään opiskelematta tai tekemättä mitään. No hän kertoi olevansa väkivallan uhri ja masentunut. Minusta työkyvyttömien ei pitäisi olla työttömän statuksella ollenkaan, vaan yhteiskunnan pitäisi tukea heitä ja aittaa pääsemään jaloilleen. Itse pidän tuota heitteillejättönä. Nuori ihminen voisi kuntoutua, jos yhteiskunta kantaisi vastuunsa. Tulee muuten todella kalliiksi.

Vierailija
48/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tosi huonosti töitä tarjolla, ellei lasketa näitä puhelinmyyntejä ym. "nollatyöpaikkoja", joilla ei käytännössä voi elättää itseään.

Vierailija
49/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:38"]

Olen suorastaan pöyristynyt, kun näin kesäisin näkee työttömiä päivät pitkät maleksimassa kaupungilla. Sen sijaan, että työttömät olisivat ahkerasti etsimässä töitä, näyttää työttömät käyttävän aikaa ja rahaa aivan muuhun.

Työnhaku ei näytä työttömille kelpaavan, mutta aikaa ja rahaa näyttää silti olevan käytettävissä esimerkiksi erilaisiin kesätapahtumiin ja mahdollisesti niiden kalliisiin pääsylippuihin. Eikä kyseessä ole todellakaan mikään yksittäinen kerta, moni työtön näyttää osallistuvan kesän aikana vaikka kuinka moniin tapahtumiin ja käyttää aikaa ja rahaa huvitteluun. Lisäksi työttömät näyttävät olevan mukana kaikissa mahdollisissa ilmaistapahtumissakin. Miksi he eivät ole sitä aikaa käyttämässä hyödyllisemmin, esimerkiksi työhakemusten tekemiseen ja lähettämiseen.

Jos tuollaiseen jää rahaa, niin eiköhän sekin osoita, että työttömien etuudet ovat liian hyvät.

[/quote]Tässä huonohkossa provossa oli yksi mielenkiintoinen asia: mistä tunnistat työttömän?
[/quote]
Jos se tunnistaakin niissä itsensä, eli on itsekin työtön? Jäit kiinni, ap!

Vierailija
50/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tunnet sä työttömän, onko oikea sulle hän?, anna mollin se selvittää, kuka firmaasi jää.

Vierailija
51/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:49"]Mistä tunnet sä työttömän, onko oikea sulle hän?, anna mollin se selvittää, kuka firmaasi jää.
[/quote]
:D

Vierailija
52/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:33"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:28"]

[/quote]

[/quote]

Työttömyys ja työkyvyttömyys ovat eri asioita. Työkyvyttömiä en syyllistä siitä, että he eivät ole töissä. Mutta työkykyisten työttömien joutenoloa on vaikea ymmärtää. Tässä maassa olisi ihmisille paljon töitä tarjolla, pitää vain olla sen verran kanttia, että ottaa sen työn vastaan, vaikka se ei omaa ammattikuvaa täysin vastaisikaan. Kaikki työ on arvokasta. T: ap.
[/quote]
Pitkäaikaistyöttömistä suurin osa on työkyvyttömiä joko kokonaan tai osittain. Aika harva on työtön tahallisesti. Ja tasan ei ole 500 000 vapaata työpaikkaa. Niihinkin hakevat ne terveet työttömät. Voisitko ottaa selvää asioista ennen kuin alat päteä?

Vierailija
53/53 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:33"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Pitkäaikaistyöttömistä suurin osa on työkyvyttömiä joko kokonaan tai osittain. Aika harva on työtön tahallisesti. Ja tasan ei ole 500 000 vapaata työpaikkaa. Niihinkin hakevat ne terveet työttömät. Voisitko ottaa selvää asioista ennen kuin alat päteä?
[/quote]
Pitkäaikaistyöttömäksi lasketaan yli vuoden työttömänä olleet. Sattumalta tunnen aika monia, jotka ovat itseni kanssa samassa tilanteessa eli olleet työttömänä yli vuoden, mutta kukaan tuntemistani ei todellakaan ole työkyvytön tai syrjäytynyt. Lähes jokainen hakee töitä kokoajan, mutta vain harvat pääsevät edes haastatteluun, kun jokaiseen paikkaan on satoja hakijoita. En usko väitteeseesi, että suurin osa pitkäaikaistyöttömistä on työkyvyttömiä. Ei pidä paikkaansa. Suurin osa on työkykyisiä, mutta työpaikkoja vain on minimaalisesti hakijoihin nähden. Itse työskentelin 15 vuotta firmassa, jonka henkilökunta on puolitettu muutamassa vuodessa ja tappiota tekevät edelleen. Konkurssia kohti. Oli varmaan kymmenet yt:t ennenkuin itseni vuoro lähteä tuli.