Työttömät töihin! Näin ei voi jatkua!
Olen suorastaan pöyristynyt, kun näin kesäisin näkee työttömiä päivät pitkät maleksimassa kaupungilla. Sen sijaan, että työttömät olisivat ahkerasti etsimässä töitä, näyttää työttömät käyttävän aikaa ja rahaa aivan muuhun.
Työnhaku ei näytä työttömille kelpaavan, mutta aikaa ja rahaa näyttää silti olevan käytettävissä esimerkiksi erilaisiin kesätapahtumiin ja mahdollisesti niiden kalliisiin pääsylippuihin. Eikä kyseessä ole todellakaan mikään yksittäinen kerta, moni työtön näyttää osallistuvan kesän aikana vaikka kuinka moniin tapahtumiin ja käyttää aikaa ja rahaa huvitteluun. Lisäksi työttömät näyttävät olevan mukana kaikissa mahdollisissa ilmaistapahtumissakin. Miksi he eivät ole sitä aikaa käyttämässä hyödyllisemmin, esimerkiksi työhakemusten tekemiseen ja lähettämiseen.
Jos tuollaiseen jää rahaa, niin eiköhän sekin osoita, että työttömien etuudet ovat liian hyvät.
Kommentit (53)
Ei varmaan olennaisesti vaikuta työttömien mahdollisuuteen työllistyä, jos kaiken työn etsimisen ja hakemusten lähettämisen välissä käy joskus virkistäytymässä jossakin.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:38"]
Olen suorastaan pöyristynyt, kun näin kesäisin näkee työttömiä päivät pitkät maleksimassa kaupungilla. Sen sijaan, että työttömät olisivat ahkerasti etsimässä töitä, näyttää työttömät käyttävän aikaa ja rahaa aivan muuhun.
Työnhaku ei näytä työttömille kelpaavan, mutta aikaa ja rahaa näyttää silti olevan käytettävissä esimerkiksi erilaisiin kesätapahtumiin ja mahdollisesti niiden kalliisiin pääsylippuihin. Eikä kyseessä ole todellakaan mikään yksittäinen kerta, moni työtön näyttää osallistuvan kesän aikana vaikka kuinka moniin tapahtumiin ja käyttää aikaa ja rahaa huvitteluun. Lisäksi työttömät näyttävät olevan mukana kaikissa mahdollisissa ilmaistapahtumissakin. Miksi he eivät ole sitä aikaa käyttämässä hyödyllisemmin, esimerkiksi työhakemusten tekemiseen ja lähettämiseen.
Jos tuollaiseen jää rahaa, niin eiköhän sekin osoita, että työttömien etuudet ovat liian hyvät.
[/quote]
Tää on jo niin puhki nussittu provo, että vaikka et mikään järjenjättiläinen olekaan, niin jopa sinun rusina-aivoillasi pitäisi pystyä parempaan.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:41"]Voi jumalauta kun aika monella vuorotyötä tekevällä on niitä vapaapäiviä viikolla! Kun viikonloput painetaan duunia. Idiootti!!!
[/quote]
Ja voi jumalauta kuinka monella on aivot narikassa (ilmeisesti joka päivä), kun näin helppoon lankeevat?
Hitaat!!!
[/quote]
Ei tässä kukaan ole mihinkään langennut. Tää on vakioprovo, joka herättää aina hyvääkin keskustelua.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:46"]
[/quote]Tässä huonohkossa provossa oli yksi mielenkiintoinen asia: mistä tunnistat työttömän?
[/quote]
Lue viesti #9
Oon viikonloppuna laittanu kaikkiin avoinna oleviin sopiviin ja vähän sopimattomampiinkin paikkoihin hakemukset. Jo aiemmin on tullut laitettua avoimet hakemukset lähes kaikkiin firmoihin mitä paikkakunnalta löytyy. Lisäksi hakuvahti ilmoittaa kun tulee uusi työpaikka haettavaksi. Ensi viikkona ei ehkä tule yhtäkään työpaikkaa haettavaksi, pitääkö minun siis istua koko viikko kotona? No, kyllähän sekin minulle passaa oikein hyvin!! :)
Ja rahaa ei kai mene kenelläkään työhakuihin, että ihan tulee itsekin kohta lähdettyä pariksi viikoksi ulkomaille :D eipähän mene rahaa työlounaisiin tms. Pitkät yöunet ja rento elämäntyyli = ei tarvi syödä niin paljoa = rahaa riittää ihan ulkomaanmatkaan asti :)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:41"]
Voi jumalauta kun aika monella vuorotyötä tekevällä on niitä vapaapäiviä viikolla! Kun viikonloput painetaan duunia. Idiootti!!!
[/quote]
Itse tiedän/tunnen näistä henkilöistä useamman, joten tiedän heidän olevan 100% varmuudella työttömiä. Joten kyse ei ole mistään vuorotyöläisistä.
[/quote]
Tuttavapiirisi siis koostuu työttömistä luusereista. Mitä tämä kertookaan sinusta...
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:51"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:46"]
[/quote]Tässä huonohkossa provossa oli yksi mielenkiintoinen asia: mistä tunnistat työttömän?
[/quote]
Lue viesti #9
[/quote]Teet siis nämä päätelmäsi jonkun pienen persläven näkökulmasta.
Paiski sä vaan enemmän duunii että mä saan shoppailla ja maleksia enemmän! ;)
Täällä yksi työtön joka ei edes hae töitä. ;) Syksyllä alkaa koulu.
Tämä maa on tuhoontuomittu kaikella verotuksella.
Olen 25v tyttö, työttömänä ollut 6 vuotta,,aivan helvetin vaikeaa elää näin! Olen myös aivan liian väsynyt elämääni näin nuoreksi tytöksi :\ , jospa tutustuisitte paremmin nuorten työttömien taustoihin , syihin ja elämänlaatuun kunnolla, jospa rohkaisisitte ja auttaisitte mielummin kun haukkuisitte ja syyllistäisitte.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:55"]
Täällä yksi työtön joka ei edes hae töitä. ;) Syksyllä alkaa koulu.
[/quote]
Muuten hyvä, mutta kouluhan ton pilasi. Siis siinä tapauksessa, että aiot mennä töihin koulun jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:00"]Olen 25v tyttö, työttömänä ollut 6 vuotta,,aivan helvetin vaikeaa elää näin! Olen myös aivan liian väsynyt elämääni näin nuoreksi tytöksi :\ , jospa tutustuisitte paremmin nuorten työttömien taustoihin , syihin ja elämänlaatuun kunnolla, jospa rohkaisisitte ja auttaisitte mielummin kun haukkuisitte ja syyllistäisitte.
[/quote]
Miksi et ole opiskellut mitään koko kuuden vuoden aikana, jos et nykyisellä koulutuksella (kai sinulla on joku ammatti?) työllisty? Hukkaanheitettyä aikaa... Olisit ehtinyt hankkia jo montakin tutkintoa lorvailun sijaan.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:04"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:00"]Olen 25v tyttö, työttömänä ollut 6 vuotta,,aivan helvetin vaikeaa elää näin! Olen myös aivan liian väsynyt elämääni näin nuoreksi tytöksi :\ , jospa tutustuisitte paremmin nuorten työttömien taustoihin , syihin ja elämänlaatuun kunnolla, jospa rohkaisisitte ja auttaisitte mielummin kun haukkuisitte ja syyllistäisitte. [/quote] Miksi et ole opiskellut mitään koko kuuden vuoden aikana, jos et nykyisellä koulutuksella (kai sinulla on joku ammatti?) työllisty? Hukkaanheitettyä aikaa... Olisit ehtinyt hankkia jo montakin tutkintoa lorvailun sijaan.
[/quote]
Älkää nyt ihan oikeesti ruokkiko trollia enempää. Tällä ressukalla ei ole elämässään mitään, niin sen täytyy päteä tällaisilla säälittävillä trolleilla.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:00"]Olen 25v tyttö, työttömänä ollut 6 vuotta,,aivan helvetin vaikeaa elää näin! Olen myös aivan liian väsynyt elämääni näin nuoreksi tytöksi :\ , jospa tutustuisitte paremmin nuorten työttömien taustoihin , syihin ja elämänlaatuun kunnolla, jospa rohkaisisitte ja auttaisitte mielummin kun haukkuisitte ja syyllistäisitte.
[/quote]
Miksi et ole opiskellut mitään koko kuuden vuoden aikana, jos et nykyisellä koulutuksella (kai sinulla on joku ammatti?) työllisty? Hukkaanheitettyä aikaa... Olisit ehtinyt hankkia jo montakin tutkintoa lorvailun sijaan.
[/quote] Kuka sanoi että olen lorvaillut? Olen mm. Joutunut kokemaan väkivaltaa ja kärsinyt vaikeasta masennuksesta...... Jos se mielestäsi on lorvallua ja hauskanpitoa sossurahoilla niin voi, kyllä minä olisin mielummin nämä 6 vuotta käynyt töissä ja opiskellut jos vain henkistä voimaa olisi riittänyt. Enkä Ole ainut .
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:04"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:00"]Olen 25v tyttö, työttömänä ollut 6 vuotta,,aivan helvetin vaikeaa elää näin! Olen myös aivan liian väsynyt elämääni näin nuoreksi tytöksi :\ , jospa tutustuisitte paremmin nuorten työttömien taustoihin , syihin ja elämänlaatuun kunnolla, jospa rohkaisisitte ja auttaisitte mielummin kun haukkuisitte ja syyllistäisitte. [/quote] Miksi et ole opiskellut mitään koko kuuden vuoden aikana, jos et nykyisellä koulutuksella (kai sinulla on joku ammatti?) työllisty? Hukkaanheitettyä aikaa... Olisit ehtinyt hankkia jo montakin tutkintoa lorvailun sijaan.
[/quote]
Älkää nyt ihan oikeesti ruokkiko trollia enempää. Tällä ressukalla ei ole elämässään mitään, niin sen täytyy päteä tällaisilla säälittävillä trolleilla.
[/quote] juuu ja miksikö luulet minun olevan trolli? Koska kerron totuuden itsestäni?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:00"]Olen 25v tyttö, työttömänä ollut 6 vuotta,,aivan helvetin vaikeaa elää näin! Olen myös aivan liian väsynyt elämääni näin nuoreksi tytöksi :\ , jospa tutustuisitte paremmin nuorten työttömien taustoihin , syihin ja elämänlaatuun kunnolla, jospa rohkaisisitte ja auttaisitte mielummin kun haukkuisitte ja syyllistäisitte.
[/quote]
[/quote] Kuka sanoi että olen lorvaillut? Olen mm. Joutunut kokemaan väkivaltaa ja kärsinyt vaikeasta masennuksesta...... Jos se mielestäsi on lorvallua ja hauskanpitoa sossurahoilla niin voi, kyllä minä olisin mielummin nämä 6 vuotta käynyt töissä ja opiskellut jos vain henkistä voimaa olisi riittänyt. Enkä Ole ainut .
[/quote]
Siinä tapauksessa pahoitteluni! Olet kuitenkin ollut koko tuon ajan työttömän statuksella, vaikka olet ollut työkyvytön? Ei siinäkään mitään järkeä ole.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:21"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 00:00"]Olen 25v tyttö, työttömänä ollut 6 vuotta,,aivan helvetin vaikeaa elää näin! Olen myös aivan liian väsynyt elämääni näin nuoreksi tytöksi :\ , jospa tutustuisitte paremmin nuorten työttömien taustoihin , syihin ja elämänlaatuun kunnolla, jospa rohkaisisitte ja auttaisitte mielummin kun haukkuisitte ja syyllistäisitte.
[/quote]
[/quote]
Siinä tapauksessa pahoitteluni! Olet kuitenkin ollut koko tuon ajan työttömän statuksella, vaikka olet ollut työkyvytön? Ei siinäkään mitään järkeä ole.
[/quote] nog minus ei kauheasti mitkään statukset kiinnosta
Meen töihin heti, kun joku suostuu maksaa mulle palkkaa. :) ajattelin ainakin kaksille festareille mennä kesällä, mutta älä huoli. Sain toisille festareille liput lahjaksi ja toisilla festareilla olen talkoolaisena. Eli ei mennyt verorahojas niihinkään :)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:41"]Voi jumalauta kun aika monella vuorotyötä tekevällä on niitä vapaapäiviä viikolla! Kun viikonloput painetaan duunia. Idiootti!!!
[/quote]
Ja voi jumalauta kuinka monella on aivot narikassa (ilmeisesti joka päivä), kun näin helppoon lankeevat?
Hitaat!!!