Ikää 25 ja elämä pilalla
Pienestä pitäen elämässä ollut ihan riittävästi vaikeuksia. Kuitenkin olen aina jaksanut pyrkiä eteenpäin kun olen tiennyt, että voin omilla teoillani muuttaa tulevaa paremmaksi. Nyt vuosien taistelun jälkeen asiat viimeinkin hyvin, on unelmieni opiskelupaikka yliopistolla, kiva asunto ja tulevaisuus näytti muutenkin hyvältä.
Vuosi sitten asiat oli poikkeuksellisen hyvin, ja tapasin kivan tytön. Noh, tutustuttiin rauhassa ja viimein oli aika lähentyä. Ja kuinkas kävikään, tyttöystäväehdokas numero kaksi onnistui sitten tartuttamaan ilmeisesti huuliherpeksensä (josta ei tiennyt) alapäähäni heti ensimmäisellä seksikerralla. Mahtavaa. Suhdekin kariutui pian tämän jälkeen.
Epämääräisen oireilun ja oireiden vähyyden takia asia tuli oikeasti ilmi vasta viikko sitten. Varmaa diagnoosiakaan ei vielä ole, mutta oikein mikään muu kuin herpes ei selitä oireilua, vaikka taudinkuva onkin epätyypillinen. Toivottavasti huomenna saisi varmistuksen asiaan.
Kuluva viikko on ollut aivan täyttä helvettiä. Pari päivää mennyt itkiessä, muuten ollut niin paha olo, ettei ole pystynyt edes itkemään. Kaikki tulevaisuuden haaveet parisuhteesta, perheestä ym. suoraan viemäristä alas. En tiedä miten tulen jaksamaan loppuelämän ilman toisen ihmisen kosketusta. En tiedä miten jaksan edes huomisen päivän. En edes tiennyt, että ihmisen voi rikkoa näin. Ulospääsyä tilanteesta ei ole, tauti on ja pysyy loppuelämän ajan. Tuntuu helvetin epäreilulta että tämä iski juuri minulle, jolla kumppaneita ollut peräti kaksi kappaletta ja aina ollut tarkka suojauksen suhteen. Tiedän, etten ole ainoa samassa tilanteessa, mutta kohtalotovereiden ja kumppanin löytäminen tuntuu olevan täysin mahdotonta.
M25
Kommentit (21)
Käsitinkö oikein, ihan tavallinen huuliherpes mutta peniksessä, ei edes oikea sukupuolitauti. Et tiedä vielä miten se sulla tulee oireilemaan, voihan se olla sellainen että yksi rakko joskus harvoin. Joka tapauksessa jos sulla se on siellä alapäässä, niin parempihan sun on kuin sellaisen (ihan taviksen) jolla herpes on huulessa, missä se näkyy ja tarttuu suudellessa. Jos et halua tartuttaa ketään, niin käytä kondomia. Tsemppiä
Huuliherpes genitaalialueella ei ole sama kuin herpes (sukupuolitauti).
Onpa ihmiset epäempaattisia vastauksista päätellen. Olisko sitten parempi, kun ei ollenkaan piittais sukupuolitaudeista ja höhöttelisi, et "joku herpes vaan!". Toki elämän pilalle meno kuulostaa dramaattiselta, mut siltä se voi ensialkuun ja -järkytykseen tuntua. Eikö vastuullinen ihminen reagoi juuri näin? Harmittaahan se varmasti ihan vietävästi, että käy huonosti, vaikka on ollut varovainen ja tulevaisuudessa voi tulla paineita, kun reiluinta on kertoa ko. taudista seksikumppaneille - oli riski sitten estolääkityksen kanssa pieni tai ei. Kun ei varmasti halua tautia levittääkään.
No ziiz ou mai gaad. Sehän on vaan herpes! Et sä kuolemassa oo.
Ap. Onko sinulta otettu veren vasta-ainetesti? Sillähän se selviää kannatko virusta/viruksia vai et.
Oletko varma ettet ole itse ollut oireeton kantaja esim.vuodikausia?
Kannattaisiko hakeutua hoitoon? Tai yrittää muistaa ottaa ne lääkkeet.
Tapasit jonkun kivan tytön ja panet silti toista? Ja on sulla taas 1st world problems.
Siis mikä sulla on jos ei herpes? Onko kyse vain siitä että olet joutunut pettymään?
Mitä hittoa, yhdestä herpeksestä noin iso poru? Mulla on ollut se 20 vuotta eikä ole mitään elämää haitannut. Naimisiin on menty ja 2 lastakin saatu jne...
Siis herpeksen takia elämä pilalla?
Oireinen vaihe voi olla niin huomaamaton, ettei itsekään huomaa, mutta tartuttaa. (Sanoi ihotautilääkäri mulle)
.
Estotabletit käyttöön. Voi silti tulla, mutta luulen, että tarttuu silloin heikommin? Ja tulee huomattavasti harvemmin.
.
Mieheni on käytyänyt 5 vuotta huuliherpekseensä. Saa reseptillä tosin vain.
Aika moni pelkää tartuntaa ja se karsii.
Ymmärrän, että nyt tuntuu pahalta, mutta ei maailma tähän kaadu. Herpes taitaa olla hyvinkin yleinen vaiva. Kaverillani on se, mutta se ei estänyt perheen perustamista. Sai jopa 3 lasta.
Parasta olisi, jos löytäisit jonkun, jolla on sama vaiva. Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty. Eihän sitä treffipalstalle voi laittaa hakukriteeriksi. Toisaalta on niitäkin, joita herpes ei haittaa.
Mutta rehellinen kannattaa olla. Se on tärkeä ominaisuus parisuhdetta etsiessä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 22:43"]Mitä hittoa, yhdestä herpeksestä noin iso poru? Mulla on ollut se 20 vuotta eikä ole mitään elämää haitannut. Naimisiin on menty ja 2 lastakin saatu jne...
[/quote]
Niin, mitäs nyt yhdestä pysyvästä sukupuolitaudista? Hohhoh, eiköhän toi aika shokki ole. Ja vaikuttaa elämään, kun on aina riski tartuttaa uudet seksikumppanit (kortsu ei suojaa tältä täysin). Kyllähän tuonkin kanssa oppii elämään, kunhan saa lääkityksen kuntoon... Mutta kyllä mustakin olis kamalaa, jos olisi tauti, joka saattaa oireilla säännöllisesti ja pitää kertoa "tautisuudestaan" kaikille kumppaniehdokkaille, hävetti tai ei.
3: Luetun ymmärtäminen? Tuo mainitsemani kiva tyttö on tasan sama henkilö kuin tyttöystäväehdokas numero kaksi. Eli en siis todellakaan säädä monen ihmisen kanssa.
4: Mulla nimenomaan on mitä todennäköisemmin herpes, koska oikein muuta selittävää vaihtoehtoa ei ole. Alussa oireet vain olivat hyvin lievät ja rakkuloitakaan ei missään vaiheessa tullut, niin kahdenkin lääkärikäynnin jälkeen vain todettiin että ei olisi herpes.
Mutta anteeksi vaan avautumiseni. Näköjään valitan turhasta.
Minä sain herpeksen ihan ekalta kumppanilta enkä ole kyllä jäänyt asiaa sen kummallisemmin suremaan. Se on vain herpes eikä vaikkapa hiv.
Voi jestas, mies 25v, ja noin naurettava! Joo, se saattaa olla, että vaimo jää saamatta, mutta ei suinkaan herpeksesi takia, vaan tyhmyytesi. Mä luulin, että sulla on oikeasti asiat huonosti!
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 23:11"]Ap. Onko sinulta otettu veren vasta-ainetesti? Sillähän se selviää kannatko virusta/viruksia vai et.
Oletko varma ettet ole itse ollut oireeton kantaja esim.vuodikausia?
[/quote]
Tämä. Hyvin suurella osalla on oireeton herpes tai papillooma. Joku vaaraton papillooma tyyliin 80 % jengistä jopa. On vain paska nakki, jos tuleekin ne oireet.