Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko eläväsi kun viimein pääset eläkkeelle siinä lähemmäs 70 vee?

Vierailija
05.02.2022 |

Huh, muhkea eläke tuli, nyt törsäämään lonkkavikaisena ja alzheimerin ensioireisena 😅

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Hyvä)Terveys on lahja, ei voi tietää mikä päivä sitä lahjaa ei enää ole, vrt. Michael Schumacher ja kaatuminen tai yllättävä löydös mammografiassa...

Vierailija
22/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap teini vai miksi hän luulee, että 70v on automaattisesti muistisairas vanhus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mahdollisesti. Suku on pitkäikäistä, isovanhemmat elivät 80-94 vuotiaiksi. Isoisovanhemmissa moni 90-100 vuotiaaksikin.

Mutta mulle on toisaalta jo nuorena tullut monia, vaikkain lieviä mutta elinikäsiä sairauksia, joten ehkä geenit ei ihan mun puolellani ole.  Ehkä sitä kuitenki 70 vuotiaaksi sentään sinnittelee. Olen kyllä jo aloittanut säästämisen muutama vuosi sitten eläkettäkin ajatellen  :D tavotteena on  eläkkeelle jääminen omien varojen turvin joskus 60 vuotiaana. Tämä saattaa ihan onnistuakin, kun todennäköisesti tulen perimäänkin varoja hyvin. Tosin mistäpä voi ennustaa mitään noin kauas!

N30

Vierailija
24/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa ne kuolleena töissä pitävät, joten kyllä uskon eläväni, jos pääsen eläkkeelle 70-vuotiaana. 

Vierailija
25/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(Hyvä)Terveys on lahja, ei voi tietää mikä päivä sitä lahjaa ei enää ole, vrt. Michael Schumacher ja kaatuminen tai yllättävä löydös mammografiassa...

Siksi onkin huvittavaa että jotkut vertaavat itseään omiin vanhempiinsa. Jokaisella on omat sairautensa, kaikki ei ole perinnöllistä, ei myöskään elinikä.

Vierailija
26/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyörätuolissa about 5 vuoden päästä ja hengiltä alle 30v päästä. Mikäli ei tule jotain ihmehoitoa jolla porskuttaa. Nyt ikää 32 ja eläkeikä muistaakseni 68v. Lähelle pääsen jos käy hyvä tuuri. Nyt ei tunnu siltä kun normaalin kuumetaudin jälkiseurauksena MS veti pahenemiskauden eikä taas jalat tottele eikä hienokoordinaatiosta ole jälkeäkään 😑 Ei auta kun odottaa koska loppuu vai loppuuko.

Vierailija
27/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 70v ole vanha. Onhan Danny 80v ja ihan hyvässä kunnossa, Pirkko Mannola laulaa ja näyttelee täysillä, vaikka täyttää tänä vuonna 84 vuotta. Sumarin sisaruksistakin toinen täytti 70 viime vuonna, nuorempi muutaman vuoden päästä. Ei puhettakaan eläkepäivistä.

Vierailija
28/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eläke alkaa heti 50+, kun tulee vikat yt:t tai vastaava työsuhteen päättyminen.

Sellaiseksi on maa mennyt.

Vierailija
29/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 70v ole vanha. Onhan Danny 80v ja ihan hyvässä kunnossa, Pirkko Mannola laulaa ja näyttelee täysillä, vaikka täyttää tänä vuonna 84 vuotta. Sumarin sisaruksistakin toinen täytti 70 viime vuonna, nuorempi muutaman vuoden päästä. Ei puhettakaan eläkepäivistä.

Miksi mun äiti kuoli 64-vuotiaana? Ei sairauksia, mutta sairauskohtaus iski. Niin, elämä on.

Vierailija
30/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Minusta tuntuu, että minulla on nyt vain enää pari vuotta jäljellä tätä elämää.

N30

Vierailija
31/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi onkin huvittavaa että jotkut vertaavat itseään omiin vanhempiinsa. Jokaisella on omat sairautensa, kaikki ei ole perinnöllistä, ei myöskään elinikä.

Yhtä huvittavaa on olettaa, että 70v on lonkkavikainen ja muistisairas. Sekään kun ei ole mikään automaattinen asia. Lisäksi: kysymys kuului USKOTKO eläväsi. Uskomiseen ei tarvita mitään tieteellistä näyttöä. Ja kyllä se jotain suuntaa antaa, onko omassa suvussa pitkäikäisiä vai viisissäkymmenissä kuolleita. Ei se ihan sattumankauppaa ole kuka lähtee nuorena ja kuka ei. Geeneillä on yllättävän suuri vaikutus asioihin. 

Vierailija
32/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäikäisestä suvusta ja elän terveellisesti, joten on hyvät mahdollisuudet elää vaikka 100-vuotiaaksi. En tosin luota että 30 vuoden päästä on enää nykyisen kaltaista eläkejärjestelmää, joten sijoitan eläkepäiviä varten.

Vierailija
33/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten elinikä pitenee koko ajan, joten samalla kasvaa myös todennäköisyys minunkin elää 70-vuotiaana. Onnettomuuksia yms. toki sattuu, mutta ne eivät poista tilastollista faktaa, että ihmiset keskimäärin elävät pidempää kuin vaikkapa 100 vuotta sitten. 

Vierailija
34/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump täyttää tänä vuonna 76 vuotta ja suunnittelee paluuta presidentiksi kolmen vuoden päästä, silloin hän on 79v. Putinin 70-vuotisjuhlia vietetään muutaman kuukauden kuluttua. Nuori mies vielä!

Vierailija
35/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noo ap, kaikilla ei ole eikä tule lonkkavikoja eikä myöskään mitäa Alzheimerin tautia.

Kaikissa eri sukupolvissa on ollut sekä hyvin terveitä että hyvin sairaita eläkeläisiä.

Itse olen optimistinen, ja katson että rankoista työvuosista huolimatta hoitoalalla, minulla tulee olemaan ainakin parikymmentä vuotta edessä erittäin hyvää ja vapauttavaa ja mielenkiintoista elämää, eläkevuosinani.

Olen aina pitänyt huolta peruskunnostani, eikä minulla ole mitään vakavia perussairauksia, kuten diabetesta, tai verenpainetautia eikä korkeaa kolesterolia.

Innolla odotan eläkevuosiania, eikä niihin ole aikaa enää kuin runsas vuosi.

Mieheni on jo eläkkeellä.

Se, että olet nyt terve ei ole tae mistään. Luulisi hoitoalatyöntekijän ymmärtävän sen.

Näinhän se on. Ei ole mitään takeita siitäkään, että on 70-vuotiaana lonkkavikainen. Ap tuntuu olettavan, että se on jonkinlainen automaatio, vaikka nykyisin se ei edes ole kovin yleistä. Kasikymppisistäkin moni hyvin pirteitä ja skarppeja. 

t. toinen hoitoalan työntekijä

En edes ajattele, että 80v olisi mikään erityisen vanha. Iäkäs kyllä, mutta kotihoidon asiakkaissakin harva on noin nuoria. 

Ja lonkkavioista niin luulisi hoitajien ymmärtävän mistä esim. kulumissa on kyse. Monella iäkkäällä on vuosia tai kymmeniä vuosia sitten leikattu lonkka tai esim. polvet. Ei ne rajoita mitenkään elämää. Ei noita 90v edes lonkkaleikata paitsi korjata kaatumisen jälkeen yms. Jos 70v on lonkkavikainen, kuten sanoit, se on leikkaus ja muutaman kuukauden kuntoutus ja ihminen on ennallaan, pitkä elämä edessä siinä missä kenellä tahansa muullakin.

Vierailija
36/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eläke alkaa heti 50+, kun tulee vikat yt:t tai vastaava työsuhteen päättyminen.

Sellaiseksi on maa mennyt.

Minun kohdalla tämä jo toteutui, nyt vajaa 6-kymppisenä 1,5 v työttömänä ja ei ole pelkoa että kukaan enää huolii töihin vaikka on ns. työvoimapula, antaa vaan olla minun puolesta.

Vierailija
37/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä huvittavaa on olettaa, että 70v on lonkkavikainen ja muistisairas. Sekään kun ei ole mikään automaattinen asia. Lisäksi: kysymys kuului USKOTKO eläväsi. Uskomiseen ei tarvita mitään tieteellistä näyttöä. Ja kyllä se jotain suuntaa antaa, onko omassa suvussa pitkäikäisiä vai viisissäkymmenissä kuolleita. Ei se ihan sattumankauppaa ole kuka lähtee nuorena ja kuka ei. Geeneillä on yllättävän suuri vaikutus asioihin. 

Kyllä on sattumankauppaa. Juuri sitä se on. Uskominen on uskomista, tieteellinen ei liity siihen millään tapaa. Niin kuin uskovaiset uskovat.

Vierailija
38/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noo ap, kaikilla ei ole eikä tule lonkkavikoja eikä myöskään mitäa Alzheimerin tautia.

Kaikissa eri sukupolvissa on ollut sekä hyvin terveitä että hyvin sairaita eläkeläisiä.

Itse olen optimistinen, ja katson että rankoista työvuosista huolimatta hoitoalalla, minulla tulee olemaan ainakin parikymmentä vuotta edessä erittäin hyvää ja vapauttavaa ja mielenkiintoista elämää, eläkevuosinani.

Olen aina pitänyt huolta peruskunnostani, eikä minulla ole mitään vakavia perussairauksia, kuten diabetesta, tai verenpainetautia eikä korkeaa kolesterolia.

Innolla odotan eläkevuosiania, eikä niihin ole aikaa enää kuin runsas vuosi.

Mieheni on jo eläkkeellä.

Se, että olet nyt terve ei ole tae mistään. Luulisi hoitoalatyöntekijän ymmärtävän sen.

Näinhän se on. Ei ole mitään takeita siitäkään, että on 70-vuotiaana lonkkavikainen. Ap tuntuu olettavan, että se on jonkinlainen automaatio, vaikka nykyisin se ei edes ole kovin yleistä. Kasikymppisistäkin moni hyvin pirteitä ja skarppeja. 

t. toinen hoitoalan työntekijä

En edes ajattele, että 80v olisi mikään erityisen vanha. Iäkäs kyllä, mutta kotihoidon asiakkaissakin harva on noin nuoria. 

Ja lonkkavioista niin luulisi hoitajien ymmärtävän mistä esim. kulumissa on kyse. Monella iäkkäällä on vuosia tai kymmeniä vuosia sitten leikattu lonkka tai esim. polvet. Ei ne rajoita mitenkään elämää. Ei noita 90v edes lonkkaleikata paitsi korjata kaatumisen jälkeen yms. Jos 70v on lonkkavikainen, kuten sanoit, se on leikkaus ja muutaman kuukauden kuntoutus ja ihminen on ennallaan, pitkä elämä edessä siinä missä kenellä tahansa muullakin.

Lähde tälle väitteelle, kiitos. Tarkkoja lukuja niin voidaan katsoa, onko se lonkkavikaisuus niin yleistä kuin sinä luulet. 

Vierailija
39/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna tulee 10 vuotta eläkkeellä täyteen. Jäin tk eläkkeelle 33 vuotiaana. Nyt vasta alan sopeutua ajatukseen.

Vierailija
40/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on sattumankauppaa. Juuri sitä se on. Uskominen on uskomista, tieteellinen ei liity siihen millään tapaa. Niin kuin uskovaiset uskovat.

No shit Sherlock! Seuraavaksi voitkin lukea ketjun otsikon. Auttaa hahmottamaan, mistä tässä ketjussa puhutaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi