Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko eläväsi kun viimein pääset eläkkeelle siinä lähemmäs 70 vee?

Vierailija
05.02.2022 |

Huh, muhkea eläke tuli, nyt törsäämään lonkkavikaisena ja alzheimerin ensioireisena 😅

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, etteivät sentään kuolleena pakota eläkkeeseen asti sinnittelemään!

Vierailija
2/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta max hyvää ja tervettä elämää jos onni on myötä. On se vain järkyttävää.

Vierailija
4/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään viimeistään 55-vuotiaana pois työelämästä.

Vierailija
5/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon.  Enää 15 vuotta tuohon.

Olen terve ja hyvinvoiva ihminen, vaikka työskentelen osittain fyysisesti ja osittain myös henkisesti vaativassa työssä.

Vierailija
6/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan saada käsiini syanidi-kapselin. Puraistessani mietin vanhempiani kiitollisena siitä, että heillä oli mahdollisuus nautiskella eläkevuosista.

Vierailija
7/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo ap, kaikilla ei ole eikä tule lonkkavikoja eikä myöskään mitäa Alzheimerin tautia.

Kaikissa eri sukupolvissa on ollut sekä hyvin terveitä että hyvin sairaita eläkeläisiä.

Itse olen optimistinen, ja katson että rankoista työvuosista huolimatta hoitoalalla, minulla tulee olemaan ainakin parikymmentä vuotta edessä erittäin hyvää ja vapauttavaa ja mielenkiintoista elämää, eläkevuosinani.

Olen aina pitänyt huolta peruskunnostani, eikä minulla ole mitään vakavia perussairauksia, kuten diabetesta, tai verenpainetautia eikä korkeaa kolesterolia.

Innolla odotan eläkevuosiania, eikä niihin ole aikaa enää kuin runsas vuosi.

Mieheni on jo eläkkeellä.

Vierailija
8/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna en usko... En tiedä, miksi. On vaan sellainen tunne.

Vierailija
9/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noo ap, kaikilla ei ole eikä tule lonkkavikoja eikä myöskään mitäa Alzheimerin tautia.

Kaikissa eri sukupolvissa on ollut sekä hyvin terveitä että hyvin sairaita eläkeläisiä.

Itse olen optimistinen, ja katson että rankoista työvuosista huolimatta hoitoalalla, minulla tulee olemaan ainakin parikymmentä vuotta edessä erittäin hyvää ja vapauttavaa ja mielenkiintoista elämää, eläkevuosinani.

Olen aina pitänyt huolta peruskunnostani, eikä minulla ole mitään vakavia perussairauksia, kuten diabetesta, tai verenpainetautia eikä korkeaa kolesterolia.

Se, että olet nyt terve ei ole tae mistään. Luulisi hoitoalatyöntekijän ymmärtävän sen.

Vierailija
10/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 2 päivää nykyistä työsopimusta jäljellä. Voi olla, että sen jälkeen en tule enää päivääkään palkkatyötä tekemään. Mutta jotain palkkioperusteista keikkahommaa ehkä tulen vielä tekemään. Sairaseläkkeen voisin ehkä hankkia, niin ei tarvitsisi työkkärin palloteltavana olla.

Eläkettä odotellessa

N52

Vierailija
11/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Äitini on 82v täysin terve ja hyväkuntoinen. Asuu omassa asunnossa ja raskaimpia töitä (lumityöt, ikkunanpesu) lukuun ottamatta tekee kotihommat itse. Käy päivittäin vähintään tunnin kävelylenkillä ja sen lisäksi saattaa vielä käydä hiihtämässä tai uimassa. Isäni oli täysin terve ja hyväkuntoinen 76v kuollessaan. Kuoli onnettomuudessa. 

Näistä lähtökohdista en näe mitään syytä, miksi en voisi uskoa olevani 70-vuotiaana hyväkuntoinen ja kykenevä elämään täyttä elämää. Varsinkin, kun luonnollisestikin pidän itsestäni ja kunnostani huolta jo nyt.  

Vierailija
12/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että elän pitkälle yli 70 vuotta mutta en usko että pääsen koskaan eläkkeelle. Tai omakustanteiselle ehkä, mutta valtiolta lienee rahat loppu 35 vuoden päästä.

Vierailija
13/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Paras elää ekat viisi vuotta, kun saa eläkevakuutuksesta ylimääräistä.

Vierailija
14/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että olet nyt terve ei ole tae mistään. Luulisi hoitoalatyöntekijän ymmärtävän sen.

Näinhän se on. Ei ole mitään takeita siitäkään, että on 70-vuotiaana lonkkavikainen. Ap tuntuu olettavan, että se on jonkinlainen automaatio, vaikka nykyisin se ei edes ole kovin yleistä. Kasikymppisistäkin moni hyvin pirteitä ja skarppeja. 

t. toinen hoitoalan työntekijä

Vierailija
15/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, ja toivottavasti saan tehdä töitä siihen saakka..

Vierailija
16/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suunnitelmissa olla työelämässä enää tuossa iässä. Siksipä teenkin jo nyt asioita sen eteen, että voi ajoissa jäädä pois työelämästä. 

N32

Vierailija
17/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos geeneihin on luottaminen, niin pitkää ikää enteilisi elintavoista riippumatta.

Mulle tosin aivan sama, elän nyt ja huomista ei ole meistä kennellekkään luvattu. Tuttavapiirissä on työikäisiä lähtenyt äkkilähtönä niin on oppinut kyllä arvostamaan elämää, se on tässä ja nyt.

Vierailija
18/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 71v siis saman ikäinen kuin mm.Sikke Sumari. En ole vielä jäänyt kokonaan eläkkeelle vaan jatkan omalla toiminimellä entisen työnantajan hommia tehden. Tänäänkin istuin muutaman tunnin laitossuunnitelmia tehden.

Tämä on hyvää aikaa, koko joulukuun olin Teneriffalla ja tein etätöitä aamupäivisin.

Vierailija
19/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täti on 73 v ja tekee edellee 30-tuntista työviikkoa, joten enköhän minäkin vielä siinä iässä ole työkuntoinen. Äitini on 67v ja viimeistä vuotta töissä, valtiolla kun joutuu 68 v iässä pois töistä.

Vierailija
20/102 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yelliä en aio maksaa missään vaiheessa minimiä enempää. Mieluummin tekee itse pesämunaa rahastosäästämisellä. Jos kuolen ennen eläkettä, jää sentään perilliselle hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi