Tänään kaupassa koettua: vessapaperimummo
Olin kassan jonossa odottamassa vuoroani, kun yhtäkkiä minut jonossa ohitti mummo ihan pokkana vessapapereineen :o Kaikki aina valittavat nuorison huonosta käytöksestä, mutta kyllä sitä näköjään mummotkin osaavat
Kommentit (30)
Joskus jotkut mummot antaa ihan paikan jonossa, kun huomaa, että mulla on vain vessapaperit eikä muita ostoksia. Sanoo, että ole hyvä..mene sitä ensin, kun sinulla on noin vähän ostoksia, niin ei tarvii odotella. Ja hymyilee. Minä kiitän.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 06:05"]
Joskus jotkut mummot antaa ihan paikan jonossa, kun huomaa, että mulla on vain vessapaperit eikä muita ostoksia. Sanoo, että ole hyvä..mene sitä ensin, kun sinulla on noin vähän ostoksia, niin ei tarvii odotella. Ja hymyilee. Minä kiitän.
[/quote]
Mulle on tosi usein antanut vanhukset myös paikan jonossa kun on ollut vain muutama ostos. Koskaan ei tällaista ystävällisyyden elettä ole tullut miltään muulta ikäryhmältä. Tottakai vanhuksista löytyy ääliöitä, mutta niin myös muista ihmisryhmistä. Olen monella paikkakunnalla Suomessa asunut ja kulkenut nini junilla kuin busseilla, kaupoissa jne. eikä silmääni ole pistänyt että vanhukset olisivat mitenkään törkeimpiä. Jos jokin ihmisryhmä olisi pakko mainita niin jotkut teinit ja lapset, jotka möykkäävät, tönivät ja mulkkaavat ilkeästi. Toisaalta on myös olemassa paljon fiksuja ja kohteliaita teinejä, jotka esim. pitävät vanhuksille ovia tai auttavat kassien kantamisessa ym. mitä ei monet aikuiset tee.
Ei, kyllä pahin ihmisryhmän kaupan kassalla on 30-45v naiset jotka ruuhka-aikaan änkeävät tärkeän näköisenä hakemaan jotain valmislattea. Etuilevat ja kyttäävät kaikkia nenänvarttaan pitkin, koska kuvittelevat olevansa jotenkin hienompia ihmisiä vain sen takia koska ovat naisia ja oletettavasti käyvät töissä. Osansa mulkkauksista saavat niin puliukot, vanhukset, lapset kuin nuoretkin. Ja auta armias jos tällaisella tantalla on vielä lapset mukana niin sittenhän se kuvittelee olevansa koko maailman napa. Lapset saavat tehdä mitä tahansa ja jonossakin pitäisi päästää ensin. Huhhuh.
Oliko mummulla jääny vessapaperi roikkumaan housuista?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:45"]Ehkä sillä oli kiire?
[/quote]
Ai minne muka? Vessaanko?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:48"]Kai sanoit jotain?
[/quote]
En viitsinyt, mulkaisin kyllä paheksuvasti mutta tiedä sitten huomasiko se sitä
Voi kuule, menenpä joskus seurakunnan myyjäisiin joulun alla tai vappuna. KErran olen erehtynyt käymään molemmissa, ei enää ikinä! Mummoilla on terävät kyynärpäät, jos ne haluaa sen viimeisen simapullon tai viimeiset piparit.
Näitä on hämmästyttävän paljon. Tuntuu etteivät edes huomas toisia ihmisiä.
Mummot on pahimpia, vaativat kyllä muilta hyviä käytöstapoja, mutta kuvittelevat että heidän ei tarvi käytöstapoja noudattaa. Saa ohittaa kassajonossa, saa jäädä käytäville tientukkeeksi jne. Eikä niille saa huomatuttaa, ei, koska he ovat iäkkäitä ja heillä on oikeus.
Joskus tekis mieli ottaa kärryjen kanssa vauhtia ja pistää mummoa ja pappaa lakoon kuin keiloja. Siis kun ne porukalla on keskellä kaupan käytävää juttelemassa, eivätkä tee elettäkään väistääkseen.
Juuri oli juttua ranskalaisista jotka ei jonota koskaan. Suomalainen lapsi ei päässyt liukumäkeen kun kaikki ohitti.
Joo ja ihan pahin on joutua maalaisravintolaan sekahaku-tansseissa naistenhaun aikana meneen vessaan. Ne mummot todella yrittää tappaa sen nuoren naisen joka törkeästi yrittää heidän veteraanipappa-apajilleen vaikka neitoraukka
paska puntissa pyrkii huussiin vaan. ..
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:57"]
Juuri oli juttua ranskalaisista jotka ei jonota koskaan. Suomalainen lapsi ei päässyt liukumäkeen kun kaikki ohitti.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Kaikkialla muualla lapset osaavat käyttäytyä.
Tämä oli sitten jotain sarkasmia tai ironiaa tai jotain sinne päin. Kerran oli kotimaisessa ravintolassa ranskaa puhuva perhe ja se penska oli muuten tosi kärsimätön. Kulki ympäriinsä ja kysyi koko ajan milloin ruoka tulee (osaan rasnkan alkeita hitusen). Eikä vanhemmat välittäneet oikein mitään. Meni kyllä ohi aiheen, mutta piti saada kertoa.
Housuun oli tulossa ja vessapaperit oli kaupassa. Ajaijaijai
Tasan kaksi kertaa on joku etuillut minua törkeästi jonossa. Toinen oli suomalaismummo ja toinen venäläinen pariskunta. Mummolle huomautin kohteliaasti etuilusta, jolloin hän alkoi valehtelemaan minulle ja myyjälle päin naamaa "mitä? en kyllä etuillut, minä olin tässä ensin".. :) Venäläispariskunnan tapauksessa huomautin myyjälle etuilusta ja myyjä ei suostunut pariskuntaa palvelemaan vaan pyysi siirtymään takaisin jonon perälle. Venakot siirtyivät kokonaan toiselle kassalle, ja arvaatte varmaan mihin kohtaan jonoa?
Ihan vasta läksytin mummoa kun kassalla tökki selkään kun oli niin kiire ohi.Kysyin että hautaanko on kiire.Sainpa vielä siinä ääneen sanottua kovaan ääneen sanottua että ei mitään käytöstapoja ja "siinä mummo maanantaina kaljaa vaan ostaa".Ei edes silmiin kehdannut enää katsoa,siitäpähän sai.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:57"]
[/quote]
Ranskalaiset on noinkin kohteliaampaa kuin ryssät, jotka etuilee aina, myös lapsina. Pariisissakin kauppojen kassoilla jos joku etuili, niin itänaapurista (meidän) tulluthan se oli.