Huh huh, viikon reissu takana kahden pienen lapsen kanssa...
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:42"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:41"]
Kuulostaa tosiaan painajaiselta.
Juuri jouduin kieltäytymään kesäreissusa kaverin kanssa, kun tämä toi sivulauseessa esiin, että toki pikku-Jesminella tulee sitten kanssa.
Nope nope nope!
[/quote]
Kuten sanoin: elämäntilanteita ei kannata verrata toisiinsa.
Ap
[/quote]
Minä vertaan juuri nyt omaa elämäntilannettasi sinun elämäntilanteeseesi, ja huomaan pitäväni omastani paljon enemmän. Tämä tuo minulle iloa ja hyvää mieltä. Minusta siis ehdottomasti kannattaa verrata, kunhan kokee itse jäävänsä vertailussa voitolle. Asia on eri, jos tietää toisen elämän olevan paljon paremmalla tolalla. -16
[/quote]
Et ymmärtänyt, mitä tarkoitin, mutta en usko, että edes haluaisit ymmärtää, joten säästän meidät molemmat jättämällä selitykset selittämättä ja toivotan vain hyvää kesää. Ja toivon myös, että jossain vaiheessa kykenet lopettamaan kuvitelmasi siitä, että muut ihmiset kadehtivat sinua.
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:15"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:13"]
Tuliko virhearvio kohteen valinnassa?
[/quote]
Ei tullut, mutta onhan se väsyttävää kuitenkin, kun perusarki pitää siirtää vieraisiin olosuhteisiin, ja kun autoilulomalla ollaan, niin matkan taittamisessa ja paikan vaihtamisessa on omat haasteensa.
Ap
[/quote]
Eikö loman idea ole poiketa perusarjesta?
[/quote]
Kyllä, ja poikkesihan se, mutta ei niitä lapsia voi kuitenkaan jättää syöttämättä, pesemättä ja käyttämättä vessassa. Et kai todella ajattele, että se ei poikennut? Halusit vain kirjoittaa nihkeän kommentin, eikös ;)
Ap
[/quote]
Itsehän sanoit siirtäväsi perusajen vieraisiin olosuhteisiin. Minulla lomailussa on kysy jostakin aivan muusta, mutta kukin lomailee tietenkin kykyjensä ja mieltystensä mukaan. -16
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:50"]
Juuri jouduin kieltäytymään kesäreissusa kaverin kanssa, kun tämä toi sivulauseessa esiin, että toki pikku-Jesminella tulee sitten kanssa.
Nope nope nope!
[/quote]
Ap
[/quote]
Minä vertaan juuri nyt omaa elämäntilannettasi sinun elämäntilanteeseesi, ja huomaan pitäväni omastani paljon enemmän. Tämä tuo minulle iloa ja hyvää mieltä. Minusta siis ehdottomasti kannattaa verrata, kunhan kokee itse jäävänsä vertailussa voitolle. Asia on eri, jos tietää toisen elämän olevan paljon paremmalla tolalla. -16
[/quote]
Et ymmärtänyt, mitä tarkoitin, mutta en usko, että edes haluaisit ymmärtää, joten säästän meidät molemmat jättämällä selitykset selittämättä ja toivotan vain hyvää kesää. Ja toivon myös, että jossain vaiheessa kykenet lopettamaan kuvitelmasi siitä, että muut ihmiset kadehtivat sinua.
Ap
[/quote]
Kummallinen kommentti. Sanot jotakin, mitä et ilmeisesti edes tarkoittanut, ja nyt vedät jostakin jonkinlaisen kateellisuusoletuksen. Voi kai sitä noinkin keskustella... -16
Mun mielestä reissussa on taas paljon ihanampaa kun kotona. Kaikki hyväntuulisia, puhtaat lakanat, hotelliaamiaiset, ei kotitöitä! Ja juu, ollaan oltu pitkillä autoilulomilla esim Tanskassa. Joka yö eri hotellissa. Ihan parasta mmeidän perheen mielestä!
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:53"]
Nope nope nope!
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
Kummallinen kommentti. Sanot jotakin, mitä et ilmeisesti edes tarkoittanut, ja nyt vedät jostakin jonkinlaisen kateellisuusoletuksen. Voi kai sitä noinkin keskustella... -16
[/quote]
Vedin "oletuksen" viestisi viimeisestä lauseesta. Mutta en jaksa näitä vela-jankutuksia, joten mulle riittää keskustelu tästä aiheesta tältä erää. Kuten sanottu, hyvää kesää!
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:54"]
Mun mielestä reissussa on taas paljon ihanampaa kun kotona. Kaikki hyväntuulisia, puhtaat lakanat, hotelliaamiaiset, ei kotitöitä! Ja juu, ollaan oltu pitkillä autoilulomilla esim Tanskassa. Joka yö eri hotellissa. Ihan parasta mmeidän perheen mielestä!
[/quote]
En mä sanonut, että oli kamalaa, sitäkö ihmiset tässä kuvittelee? Oli tosi kivaa, mutta nyt väsyttää. Oli tosin vain yksi yö hotellin lakanoissa ja yksi hotelliaaimiainen.
Ap
No ainahan se on kiva tulla reissusta kotiin ja väsynyt voi olla vaikka ihan miehen kanssa kahdestaan olis ollut reissusta. Aloituksestasi saa vaan sen käsityksen, että ei ollut kiva reissu vaan tosi rankkaa. Meillä kotoa lähteminen ja pakkaaminen on usein kaaottista ja tuskanhiki nousee otsalle, mutta kun saadaan porukka ja tavarat autoon niin kaikki on sujunut hienosti. Ja ollaan opittu selviämään vähillä tavaroilla joten sitten reissun päällä majoittumiset ja lähtemiset on helpompia. Mutta vaatiihan se hyviä hermoja ja joustavuutta reissailla monen lapsen kanssa. Silti ei tulisi mieleenkään kökkiä koko kesää vaan kotona. T:viiden äiti
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:53"]
Nope nope nope!
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
[/quote]
Vedin "oletuksen" viestisi viimeisestä lauseesta. Mutta en jaksa näitä vela-jankutuksia, joten mulle riittää keskustelu tästä aiheesta tältä erää. Kuten sanottu, hyvää kesää!
Ap
[/quote]
Miten sait tuota lauseesta sellaisen käsityksen, että kuvittelen jonkun olevan minulle kateellinen? Siinähän totean, ettei omaa elämäänsä kannata verrata toisen elämään, jos arvelee sen olevan parempaa kuin omansa. Se saattaa nimittäin aiheuttaa pahaa mieltä. Tulkintataitosi ovat hämmentävät. :) -16
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:06"]
No ainahan se on kiva tulla reissusta kotiin ja väsynyt voi olla vaikka ihan miehen kanssa kahdestaan olis ollut reissusta. Aloituksestasi saa vaan sen käsityksen, että ei ollut kiva reissu vaan tosi rankkaa. Meillä kotoa lähteminen ja pakkaaminen on usein kaaottista ja tuskanhiki nousee otsalle, mutta kun saadaan porukka ja tavarat autoon niin kaikki on sujunut hienosti. Ja ollaan opittu selviämään vähillä tavaroilla joten sitten reissun päällä majoittumiset ja lähtemiset on helpompia. Mutta vaatiihan se hyviä hermoja ja joustavuutta reissailla monen lapsen kanssa. Silti ei tulisi mieleenkään kökkiä koko kesää vaan kotona. T:viiden äiti
[/quote]
Pakkaaminen on kyllä pahinta. Kun oltiin lähdössä, tuntui siltä, ettei mitään saada ikinä valmiiksi. Mutta nyt pitää mennä panemaan lapset nukkumaan!
Ap
16:ta on aikaa jankuttaa vauva-palstalla, se viettää täysipainoista ja kadehdittavaa vela-elämää. Not.
Vela-elämä <3 ei pentuja vaan omaa aikaa!
T toinen vela
Säännöllisesti kun käy niin lapset tottuu siihen. Me vietettiin lomat moottoripyöräreissuilla ennen lapsia ja ollaan automatkailtu paljon lasten kanssa ja hauskaa on ollut. Ja opettavaista.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:13"]
16:ta on aikaa jankuttaa vauva-palstalla, se viettää täysipainoista ja kadehdittavaa vela-elämää. Not.
[/quote]Minulla on tosiaan aikaa tehdä kaikenlaista, kun ei tarvitse huolehtia eläteistä. Myös lukea keskustelupalstoja. -16
Hirveä tarve todistella omaa elämänvalintaansa näillä "veloilla". Aika jännä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:45"]Mikä siinä siis oli niin rankkaa? En osaa kuvitella vaikka meillä on 5 poikaa ja nuorimmat nyt 2v ja 6kk. No ehkä meillä on sitten epätavallisen helpot lapset. Mökkireissuja ollaan tehty usein mutta nyt mietitään että lähdettäiskö keski-suomeen autolla.
[/quote]
Mä aina ihmettelen mitä super-ihmisiä ovat vanhemmat, jotka sanovat näin?! Rispekt.
Oltiin 2vrk mökillä. Lapset 5v & 2v. Paikalla 4 aikuista, jotka oli aivan poikki loman jälkeen. Meidän lapset rakastavat uintia = kinutaan rantaan, halutaan juosta laiturille ja hypätä alas/ jatkuvasti uittaa jotain laiturilta jne. Pakko vahtia.
Lomat ovat ihania; ollaan reissattu mannertenkin väliä näiden kanssa, mutta kyllä sitä on itse aika poikki reissujen jälkeen.
Hyvä ap!! Pistit palstan urpointa luuserivelaa 6-0 :)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:45"]
Mikä siinä siis oli niin rankkaa? En osaa kuvitella vaikka meillä on 5 poikaa ja nuorimmat nyt 2v ja 6kk. No ehkä meillä on sitten epätavallisen helpot lapset. Mökkireissuja ollaan tehty usein mutta nyt mietitään että lähdettäiskö keski-suomeen autolla.
[/quote]
Mökkireissu oman porukan kesken on aina monta kertaa helpompaa, kuin lähteä "ihmisten ilmoille" "edustamaan"! Matkakin on yleensä lyhyempi. Mökkivaatteet vaan päälle ja matkaan likaisin hiuksin. Perilläkään ei ole niin tarkkaa, kun kukaan ei ole näkemässä. Vain perusrutiinit lasten kanssa. Päälle voi laittaa mitä vain, kunhan ei tule kylmä. Aurinkorasvaa tietty joutuu mökilläkin levittämään joka päivä enne ulosmenoa. Jos jaksaa mökistä ulos mennä, s ekään ei ole mökillä pakollista! :) Eikä tarvitse stressata lasten riuhumista kyläpaikoissa tai muissa tilanteissa. Mökillä lapset muutoinkin rauhoittuvat oman porukan kesken. Ei suorituspaineita, ei aikatauluja, ei ulkonäkö - eikä pukeutumispaineita. Ei sosiaalisia paineita. Ei voi mitenkään verrqata autoilumatkoja jonnekin muualle!!!!!!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:52"]
Mikä siinä siis oli niin rankkaa? En osaa kuvitella vaikka meillä on 5 poikaa ja nuorimmat nyt 2v ja 6kk. No ehkä meillä on sitten epätavallisen helpot lapset. Mökkireissuja ollaan tehty usein mutta nyt mietitään että lähdettäiskö keski-suomeen autolla.
[/quote]
Mökkireissu oman porukan kesken on aina monta kertaa helpompaa, kuin lähteä "ihmisten ilmoille" "edustamaan"! Matkakin on yleensä lyhyempi. Mökkivaatteet vaan päälle ja matkaan likaisin hiuksin. Perilläkään ei ole niin tarkkaa, kun kukaan ei ole näkemässä. Vain perusrutiinit lasten kanssa. Päälle voi laittaa mitä vain, kunhan ei tule kylmä. Aurinkorasvaa tietty joutuu mökilläkin levittämään joka päivä enne ulosmenoa. Jos jaksaa mökistä ulos mennä, s ekään ei ole mökillä pakollista! :) Eikä tarvitse stressata lasten riuhumista kyläpaikoissa tai muissa tilanteissa. Mökillä lapset muutoinkin rauhoittuvat oman porukan kesken. Ei suorituspaineita, ei aikatauluja, ei ulkonäkö - eikä pukeutumispaineita. Ei sosiaalisia paineita. Ei voi mitenkään verrqata autoilumatkoja jonnekin muualle!!!!!!!!!!!!
[/quote]
Toki jos lapset ovat tietyn ikäisiä ja paikassa on vesistö, voi stressikertoin nousta moninkertaiseksi em. olosuhteissakin , jos ei ole isästiloissa suurta aikaa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:54"]
[/quote]
En mä sanonut, että oli kamalaa, sitäkö ihmiset tässä kuvittelee? Oli tosi kivaa, mutta nyt väsyttää. Oli tosin vain yksi yö hotellin lakanoissa ja yksi hotelliaaimiainen.
Ap
[/quote] Onpa ihmeen nihkeä ketju! Mun piti tulla just kysymään et oliko kivaa. Usein noitten lasten kanssa on ollut sitä hauskempaa mitä väsyneempi lopuksi on. Voi olla että hetki menee tuoölaisista reissuista palautumiseen mutta ne ihan parhautta.
[/quote]
Se, kun muutamana päivänä vauva ei jaksanut matkustaa, se, kun piti välillä vain ajaa ja ajaa, eikä voinut pysähtyä, kun vauva nukkui just sopivasti ja se, kun piti pakata ja purkaa uudestaan ja uudestaan. Olet viiden lapsen äiti, etkä osaa kuvitella, mikä voi olla rankkaa, jos on viikon reissussa ja yöpaikkoja on yhteensä neljä?
Ap