Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ansiosidonnaisen voisi poistaa

Vierailija
14.06.2015 |

Jotenkin erikoista, että joku ansaitsisi enemmän tukea vain sillä perusteella, että on joskus saanut isoa palkkaa. Tukihan pitää maksaa välttämättömään, eli ruokaan ja asuntoon. Peruspäivärahaa tarvittaessa täydennettäisiin asumistuella.

Sitten voisi toki olla vapaaehtoisia kokonaan itse kustannettavia työttömyysvakuutuksia.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:35"]

Miten ihmeessä te 500 päivää lomailevat saatte töitä oltuanne puolitoista vuotta poissa työelämästä? Normi-ihmiselle jo parin kuukauden aukko cv:ssä on pitkä miinus työnantajille, joten olisi kiva tietää, että millä meriselityksillä noin pitkä työttömyys sitten selitetään pois?

[/quote]

Minkälainen asennevamma täytyy olla että saa nykyisen tilanteen työttömien syyksi? Joku pari kuukautta menee niin älyttömän nopeasti. Ikään kuin ihmisen elämä olisi jotain suorittamista kehdosta hautaan, ei aikaa levätä. Masentava maailmankuva.

Vierailija
42/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:57"]

Se tulee menemään niin, että tulee joku tietty melko pieni perustulo, ja lisäosa, joka on vastikkeellista. Näin se vain tulee menemään. Minä muistan vielä ajan, kun ansiosidonnaisella ei ollut mitään kestokattoa. 

[/quote]

Itse olisin tyytyväinen vaikka 300e/kk perustuloon, kunhan ei tarvitsisi tehdä yhtään mitään sen eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:11"]

Se tulee menemään niin, että tulee joku tietty melko pieni perustulo, ja lisäosa, joka on vastikkeellista. Näin se vain tulee menemään. Minä muistan vielä ajan, kun ansiosidonnaisella ei ollut mitään kestokattoa. 

[/quote]

Itse olisin tyytyväinen vaikka 300e/kk perustuloon, kunhan ei tarvitsisi tehdä yhtään mitään sen eteen.

[/quote]

olet siili joka on talven horroksessa??? :D

Vierailija
44/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikkien muiden paitsi minun rahat voisi poistaa.

Vierailija
45/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:35"]

Miten ihmeessä te 500 päivää lomailevat saatte töitä oltuanne puolitoista vuotta poissa työelämästä? Normi-ihmiselle jo parin kuukauden aukko cv:ssä on pitkä miinus työnantajille, joten olisi kiva tietää, että millä meriselityksillä noin pitkä työttömyys sitten selitetään pois?

[/quote]

no mun isällä on yritys, luuletko etten saa työtodistusta :)

Vierailija
46/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:11"]

[/quote]

[/quote]

olet siili joka on talven horroksessa??? :D

[/quote]

Kyllä mä voisin asua vaikka kadulla ja syödä linnunsiemeniä, jos ei tarvitsisi ikinä olla missään tekemisissä työkkärin kanssa.

Vierailija
47/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy poistaa ja perustulo tilalle.

Vierailija
48/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on ilmeisesti iloinen veronmaksaja, joka ihan mielellään maksaa korkeampiakin veroja, kun ansiosidonnainen on poistettu ja kaikki työttömät jonottavat sossulta toimeentulotukea. Ja mitä kaikkia kerrannaisvaikutuksia ehdotuksella olisikaan. Tutkipa vähän tarkemmin asioita, ennen kuin päästelet mitä sattuu sammakoita.

Vierailija
49/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:05"]

Mun vaimo tienaa kolme kertaa enemmän tekemättä mitään, kuin minä töissä. 

Ansiosidonnaisesta kyllä nautitaan täysin rinnoin. Muuten en edes kävisi töissä nyt työnteko jopa kannattaa kun tuon pienen lisän talouteemme eli saamme maksettua vuokran palkallani.

[/quote]

vuokra on aika paljon. Kun yhden palkka menee vuokraan voi säästää ruokakuluissa ja ei osta lapsille yhtään karkkia vaan porkkanoita ja aikuisillekin vain yhdet oluet tai kolmet viikonloppuisin niin rahaa jää jopa säästöön. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi