Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä ansiosidonnaisen voisi poistaa

Vierailija
14.06.2015 |

Jotenkin erikoista, että joku ansaitsisi enemmän tukea vain sillä perusteella, että on joskus saanut isoa palkkaa. Tukihan pitää maksaa välttämättömään, eli ruokaan ja asuntoon. Peruspäivärahaa tarvittaessa täydennettäisiin asumistuella.

Sitten voisi toki olla vapaaehtoisia kokonaan itse kustannettavia työttömyysvakuutuksia.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:53"]

Jotenkin erikoista, että joku ansaitsisi enemmän tukea vain sillä perusteella, että on joskus saanut isoa palkkaa. Tukihan pitää maksaa välttämättömään, eli ruokaan ja asuntoon. Peruspäivärahaa tarvittaessa täydennettäisiin asumistuella.

Sitten voisi toki olla vapaaehtoisia kokonaan itse kustannettavia työttömyysvakuutuksia.

[/quote]

Samalla voitaisiin poistaa työttömyysvakuutusmaksu, jota maksan nyt noin 500 e/kk.

Vierailija
2/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niin tulee vielä käymään, samalla kun ammattiliitot ajetaan alas. Se vain ei tapahdu kerralla. Ansiosidonnaisen kestoahan jo vähän lyhennettiin niiltä, joilla ei ole pitkää työsuhdetta. Eikä työllistämistuella saa pääsääntöisesti enää kuin oikeasti pitkäaikaistyöttömiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistetaan vaan ansiosidonnainen, sossun luukulla on aina tilaa!

Vierailija
4/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee menemään niin, että tulee joku tietty melko pieni perustulo, ja lisäosa, joka on vastikkeellista. Näin se vain tulee menemään. Minä muistan vielä ajan, kun ansiosidonnaisella ei ollut mitään kestokattoa. 

Vierailija
5/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta en halua myöskään enää maksaa työttömyysvakuutusmaksua, joten poistetaan sekin? =)

Vierailija
6/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan syssyyn voisi poistaa kansanedustajien sopeutumiseläkkeen. Se on harvinaisen irvokas systeemi.

Vierailija
7/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se voidaan toki poistaa kun se ei enää kosketa minua.

Tai ehkei se ole viisasta kuitenkaan

Vierailija
8/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepäs vasta olisikin, kun poistettaisiin ansiosidonnainen kertarysäyksellä :) Pelotevaikutus lisäisi tehoja työpaikoilla niin, että muunlaista kilpailukykyloikkaa ei enää tarvittaisikaan. Talous lähtisi nousuun ja kohisten.

Vierailija
9/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:54"]

[/quote]

Samalla voitaisiin poistaa työttömyysvakuutusmaksu, jota maksan nyt noin 500 e/kk.

[/quote]

Kuukausitulosi ovat siis noin 77000 euroa ?

Vierailija
10/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne jotka nauttii ansiosidonnaista, ovat myöskin maksaneet aika paljon liiton maksuja joka palkasta.

Voithan ottaa vakuutuksenkin jota maksat ITSE, ja nautit sitten niistä rahoista, pitäisikö sekin poistaa?

Minun puolesta koko sossu voitaisiin poistaa, tulkaa loiset omillanne toimeen.

Vierailija
11/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:02"]

Kyllä ne jotka nauttii ansiosidonnaista, ovat myöskin maksaneet aika paljon liiton maksuja joka palkasta.

Voithan ottaa vakuutuksenkin jota maksat ITSE, ja nautit sitten niistä rahoista, pitäisikö sekin poistaa?

[/quote]

Liiton maksuilla ei ole mitään tekemistä ansiosidonnaisen kanssa. Liiton maksu menee Hakaniemen veroparatiisiin ja liiton pomojen muhkeisiin palkkoihin. Ansiosidonnaisen rahoittaa pääosin valtio, eli me kaikki veronmaksajat. Kassoista tulee alle 5 % ansiosidonnaisen rahoituksesta, eikä kassa ole liitto.

Vierailija
12/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei liiton maksut kata ansiosidonnaista. Kannattaisi perehtyä perusasioihin.

Vierailija
13/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei ole temppu eikä mikään, tosin prosessissa voi rikkaat öykkärit kärsiä.

Vierailija
14/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku parin kuukauden jakso voisi olla, että ehtii hoitaa lainoihin uudet maksuehdot yms, jos potkut on tullut ihan yllättäen. mutta 500 päivää on ihan älytön...

Vierailija
15/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:54"]

[/quote]

[/quote]

Kuukausitulosi ovat siis noin 77000 euroa ?

[/quote]

Tai sitten olen työnantaja, joka maksaa työttömyysvakuutusmaksuja.

Vierailija
16/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän kaikille työttömille täytyisi maksaa sama raha joten luulisi sitä voivan antaa muutaman kympin enemmän kaikille sen sijaan , että joku seiskasta erotettu paparazzi saa 3000 kuukaudessa ansiosidonnaista kymmenen vuotta :D

Vierailija
17/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:11"]Joku parin kuukauden jakso voisi olla, että ehtii hoitaa lainoihin uudet maksuehdot yms, jos potkut on tullut ihan yllättäen. mutta 500 päivää on ihan älytön...
[/quote]
Sanoo sellainen, joka ei ole jäänyt pitkän työuran jälkeen työttömäksi. Odotapa kun vanhenet viisikymppiseksi ja saat kenkää... Sillä se on väistämätöntä.

Vierailija
18/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaisen keston lyhentäminen kolahtaa kipeimmin niille seuduille jossa työpaikkoja ei ole tarjolla runsaasti. Tällaisten paikkakuntien talous tulee näivettymään muutaman vuoden aikataululla pahoin. Kiitos siis siitäkin, Persut, Kepu ja Kokoomus. Miten te kehtaatte?

Vierailija
19/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:17"]

Ansiosidonnaisen keston lyhentäminen kolahtaa kipeimmin niille seuduille jossa työpaikkoja ei ole tarjolla runsaasti. Tällaisten paikkakuntien talous tulee näivettymään muutaman vuoden aikataululla pahoin. Kiitos siis siitäkin, Persut, Kepu ja Kokoomus. Miten te kehtaatte?

[/quote]

eli haluat , että pienipalkkaiset naiset osallistyvat ansiosidonnaisen maksuun?

Vierailija
20/49 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:17"]

[/quote]

eli haluat , että pienipalkkaiset naiset osallistyvat ansiosidonnaisen maksuun?

[/quote]

No mikseivät osallistuisi, kuten tähänkin asti? Omalla prosentuaalisella osuudellaan. Ihan kuten pienipalkkaiset miehetkin ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme