Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa kun olen jäänyt elämässäni seksuaalisuudesta ja seksielämästä paitsi

Vierailija
05.02.2022 |

En käy baareissa, en juo alkoholia kovinkaan paljon. Nuoruudessa asuimme syrjäseudulla, jossa tyttöjä oli hyvin hyvin vähän ja lähimpään kaupunkiin 20 km. Luonnollisesti ajokortittomana tuolloin ei "kylillä" käyty tuosta noin vain.
Kun ilmapiiri yms oli mikä oli, niin tietenkin sitten 15-20 vuotiaana pelattiin tietokoneella. Kylässä asui muutama muukin poika. Tyttöjä oli vain pari ja nekin lestadiolaisperheistä.

Eli teininä en päässyt seksin makuun. En päässyt myöhemminkään. Vanhemmat eivät oikein ohjastaneet liikuntaan eikä myöskään pukeutumiseen oikealla tavalla. Teininä olinkin suhtkoht lihavassa kunnossa, kunnes armeijassa laihduin ja hoikistuin aivan merkittävästi. Mutta juna meni jo. Kun teininä oli itsetunto täysin alamaissa, niin enpä ole myöhemminkään uskaltanut lähestyä ketään enkä oikein tiedä edes missä ja miten lähestyä. Katselen tietenkin kauempaa viehättäviä naisia ihaillen. Lähestyä en uskalla.

Nyt 36-vuotiaana olen edelleen täysin vailla minkäänlaisia seksikokemuksia. Akateeminen koulutus, mutta enpä minä yliopistossakaan missään opiskelijabileissä käynyt. Mitä olisin siellä tehnyt?
Aikani kuluu pääosin töissä (etänä), talvella liikuntana punttisali (yksin) ja kesällä vaeltaminen/pyöräily (yksin),

Hankalaa on ja mitä enemmän ikää tulee, sitä vaikeammaksi elämä muuttuu. Joskus on ollut itsetuhoisiakin ajatuksia, mutta yleensä ne ovat hävinneet kun kesä on tullut ja päässyt vaeltamaan kunnolla.
M36

Kommentit (404)

Vierailija
181/404 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja koneella istun kaikki päivät mutta enpä ole vielä keksinyt että sinnekin epätoivoiset naiset kirjoittelee. Oi voi, minä vaan pelailen. 

Ja enhän tietysti 36- vuotiaanakaan voi lähteä minnekään harrastamaan, tai kielikurssille tai muulle kansanopiston kurssille, tai soittoruokalaan. Kun silloin teininä en. Kaikille muille miehille se nainen ilmestyy tyhjästä, vain minulle raukalle ei koska asuin pienenä syrjäseudulla. Töissäkään en käy eikä siellä ole yhtään naista vaikka kävisinkin. 

Miksi pitää olla noin pilkallinen? Itse pystyn hyvin ymmärtämään aloittajan tilanteen. Itsellänikin on ollut suuria vaikeuksia ottaa kontaktia naisiin, varsinkin nuorena olin hyvin hiljainen. Tunnustan, että ensimmäinen seksikokemukseni oli 3-kymppisenä maksullisen kanssa. Suosittelen samaa aloittajallekin, jos asia vaivaa. Eihän se tietenkään korvaa seksiä rakkaussuhteessa, mutta parempi sekin kuin ei mitään. Jostain syystä kuulun miehiin, joita naiset (ainakin ne naiset, joista itse olisin ollut kiinnostunut - enkä etsinyt mitään huippumallia) pitävät mielellään kavereina, mutten kelpaa seurustelukumppaniksi. Olen kuulemma hyvä keskustelija. Eräs nainen, johon tunsin voimakasta fyysistä vetoa, kertoi minun olevan pitkäjänteinen ja syvällinen - paljasti, ettei ole minusta kuitenkaan fyysisesti kiinnostunut. Itsekin olen akateemisesti koulutettu, normaalimittainen ja -painoinen, ulkonäöltäni muutenkin keskiverto.

Ja lisättäköön, että maksullisen palveluiden käyttöön johti se, kun tulin taas torjutuksi naisen (johon olin rakastunut) taholta.

Se on kuitenkin pysyvästi pilannut sut kumppaniehdokkaana. Miestä, joka on kerrankin ostanut seksiä, ei voi vaan kunnioittaa eikä rakastaa. 🤮

Raha on vain yksi vaihdon väline.

"Tänä iltana annan miehelleni seksiä, koska...".

"Mies saa minulta, jos..."

".., sillä parisuhteen myötä olen saanut ..., joka olisi yksin ollessani jäänyt saamatta/tavoittamatta"

Mutta tämä on vain sinun oma mielipiteesi, sillä joku toinen samassa tilanteessa ajattelisi toisin.

Tuo kertoo että sulta puuttuu henkiset ominaisuudet antaa naiselle nautintoa. Mä en koskaan anna miehelleni laskelmoinnin tuloksena. Seksiä on, kun molempia haluttaa samanaikaisesti ja joskus toki mies saa mut siihen vireeseen pienellä viettelyllä.

Eli?

"Ja kaikki eläimet olivat tasa-arvoisia, mutta toiset olivat tasa-arvoisempia kuin toiset"

vaihtokauppa kuin vaihtokauppa

Vierailija
182/404 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paat suihketta kainaloon ja laulat "Mä maalaispoika oon "! Kyllä on morsiamia jonoks.

Voi että kun tämmöinen rempseä nainen haluais lähteä teitä peräkammarin poikia vähän ulkoiluttaa, kyllä olis ukot ihmeissään että miten pidetään hauskaa!

Asenne on hirveän tärkeä juttu. Jos lähtee nyhjöttää baarin nurkkaan olutlasiin liimautuneena niin yksin jää. Täytyy kaivaa semmoinen rento ja rohkea puoli itsestään ja laittaa pilkettä silmäkulmaan. Ja jos sitä ei omasta takaa löydy, niin muutama paukku kyllä avittaa asiassa.

Se vaan, että sellainen päälle liimattu ja opeteltu ” pilke silmäkulmassa” ei hämää ketään. Mitä aidompi olet, sen parempi. Nää iskutekniikat on ihan hanurista, tai yleensä kaikki missä esität jotain mitä et ole. Loppuu se lento lyhyeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/404 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissakin ihmisissä ei vain ole sitä jotakin joka näkyy jo sekuntista ettei sitä ole.

Tarkoittanet varautuneisuutta?

En tiedä onko naisilla tuon suhteen joku ylimääräinen alitajuntainen aisti, mutta voisinpa allekirjoittaa väitteen. Eli jos tulee pakonomainen tarva saada parinmuodostus aikaiseksi ja sellaista ei ole aiemmin ollut, niin ilmeisesti käytöksessä on joku ylimääräinen "päällekäyvä" piirre, joka synnyttää vastemielisen reaktion. Ainakin omien kokemusten perusteella.

Kun yli kolmekymppisenä olin lopulta parisuhteessa, niin niinä kertoina kun esim. baarissa tuli käytyä kaveriporukalla alkoi läheisemmän juttuseuran hakijoita ilmaantumaan. Eikä kyseessä ollut mikään "sormus sormessa"-efekti.

Kun ei ollut mitään tarvetta esittää tai tuoda itseään mitenkään erityisesti esilli. Olla vain omana itsenään.

Se on vain näin parin parisuhteen ja avioliiton jälkeen helppo heitellä näitä kommentteja "Ole vain oma itsesi"

Olen nainen ja kävin naipuolisen opiskelukaverini kanssa aikoinaan ravintoloissa. En ole kaunis kuten kaverini, mutta minua haettiin tanssimaan jatkuvasti. Kaverini tätä ihmetteli, mutta en kertonut asian johtuvan siitä, että hän tiedostamattaan skannasi vakavalla ilmeellä miehiä. Kuka sellaista ihmistä uskaltaa lähestyä? Toisaalta naisena itse tunnistin sen miesten katseen ja olemuksen, jotka ilmaisivat vain yhtä lausetta: saankohan tänään pill? Kuka sellaiseenkaan ketkuun välittää tutustua, jolle nainen on pelkkä esine?

Vierailija
184/404 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis siellä syrjäkylillä asui noin 4 nuorta ja silti siellä oli lukio? Vai miten muuten onnistuit lukion käymään tapaamatta tyttöjä?

Ainakin täälläpäin on lukioita, jotka ovat muutaman kunnan yhteiskäytössä ja osaa sanoa ainakin joitan syrjäkyliä, joista matkaa kyseiselle lukiolle on yli parinkymmenen kilometrin matka. Kyse siis Pirkanmaasta ja autoileville vanhemmille vielä varmaan mukavan matkan päässä Tampereesta, mutta liikuntavälineettömälle (=ei julkisia kulkuneuvoja) nuorelle joltisenkin pahoja tuppukyliä.

Eli mahdollista tuo on varmasti monessa paikkaa Suomessa.

Siis silloinhan siellä lukiossa on useamman pikkukylän nuoria ja varmasti myös tyttöjä.

Vierailija
185/404 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo koskaan tajunnut seksin ostamista. Rakkauttahan ei saa rahalla ja jos ostaa kosketusta, niin kuulostaa aika kliiniseltä ja typerältä. Toki jos on tarpeeksi mielikuvitusta, niin pystyy varmaan kuvittelemaan, että se myyjä ei oksenna sisäisesti kun joutuu koskemaan asiakkaisiinsa. Hyh.

Mielummin siis vaikka 40v neitsyt mies, kun mies joka on koskaan käynyt hu**issa.

Ehkä teoriassa noin.

Käytännössä sinä et tiedä onko mies käynyt maksullisilla vai ei.

Todennäköisesti se maksullisilla käynyt on edes vähän itsevarmempi ja varmaotteisempi, ja omaa paremmat mahkut kuin täyskokematon.

Mutta kuinka maksullisissa käynyt mies kasvattaa tyttärensä? Entä poikansa?

En kyllä naisena koskisi mieheen, joka ostaa naisia, vielä vähemmän hankkisin lapsia sellaisen kanssa. Vaikka mies ei kertoisi, niin kyllä tuollaiset periaatteelliset kysymykset näkyisivät myöhemmin siinä, kuinka kasvattaa lapsiaan.

Vierailija
186/404 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo koskaan tajunnut seksin ostamista. Rakkauttahan ei saa rahalla ja jos ostaa kosketusta, niin kuulostaa aika kliiniseltä ja typerältä. Toki jos on tarpeeksi mielikuvitusta, niin pystyy varmaan kuvittelemaan, että se myyjä ei oksenna sisäisesti kun joutuu koskemaan asiakkaisiinsa. Hyh.

Mielummin siis vaikka 40v neitsyt mies, kun mies joka on koskaan käynyt hu**issa.

Vähän samaan sarjaan menee parisuhdekumppanin vaatimus, että pitäisi esim. äännellä enemmän sängyssä. En minä ainakaan pystyisi tuollaisia vaatimaan ja olisi äärettömän vaivaannuttavaa jos tietäisin, että toinen teeskentelisi. Mutta ilmeisesti joillain miehillä on niin hyvä mielikuvitus että voivat syrjäyttää moiset ajatukset tostavaan ja kuvitella naisen miksi tahansa. Tai ehkei millään muulla heille ole merkitystä kuin sillä omalla himotuksella ja sen tyydyttämisellä.

Vierailija
187/404 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paat suihketta kainaloon ja laulat "Mä maalaispoika oon "! Kyllä on morsiamia jonoks.

Voi että kun tämmöinen rempseä nainen haluais lähteä teitä peräkammarin poikia vähän ulkoiluttaa, kyllä olis ukot ihmeissään että miten pidetään hauskaa!

Asenne on hirveän tärkeä juttu. Jos lähtee nyhjöttää baarin nurkkaan olutlasiin liimautuneena niin yksin jää. Täytyy kaivaa semmoinen rento ja rohkea puoli itsestään ja laittaa pilkettä silmäkulmaan. Ja jos sitä ei omasta takaa löydy, niin muutama paukku kyllä avittaa asiassa.

Se vaan, että sellainen päälle liimattu ja opeteltu ” pilke silmäkulmassa” ei hämää ketään. Mitä aidompi olet, sen parempi. Nää iskutekniikat on ihan hanurista, tai yleensä kaikki missä esität jotain mitä et ole. Loppuu se lento lyhyeen.

Pointti lienee ollut, et kaivaa ihan itsestä sen pilkkeen. Eiköhän jokaisella sellainen rento puolikin löydy kun vähän kaivaa? 

Vierailija
188/404 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissakin ihmisissä ei vain ole sitä jotakin joka näkyy jo sekuntista ettei sitä ole.

Ja yleensä se liittyy ulkonäköön, eikä esimerkiksi varautuneisuuteen kuten joku aiemmin ehdotti. En rehellisesti sanoen usko että yksikään hyvännäköinen mies pääsee +30 vuoden ikään ilman seksikokemuksia, oli ihan millainen persoona tahansa. Hyvännäköiset miehet ovat Suomessa niin harvassa, että näille on aina jonoksi saakka ottajia.

Helposti pääsee, jos miestä kiinnostaa nuoruudessa vaikkapa tietokonepelit enemmän kuin joku baarissa juokseminen ja riiustelu. Myöhäiset herätykset on heillä sitten varsin ikäviä sillä saralla keski-iässä.

Vierailija
189/404 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis oikeasti niin, että maalla "kuuluisi" sekstailla lapsena? Täällä kaupungissa kunnon ihmiset eivät ajattele noin, vaan täällä saa olla neitsyt melko rauhassa parikymppiseksi. Akateemisesti suuntautuneilla ei ole edes aikaa seurustella, koska opiskelut ja harrastukset vievät kaiken ajan. 

Säälittävää jos joku oikeasti ajattelee että elämä on pilalla kun ei saanut teininä seksiä. Absurdia... Oma mies menetti poikuutensa minulle 25-vuotiaana, ja minä menetin neitsyyteni hänelle 23-vuotiaan. Espoossa asutaan.

No tämä! Tuo perspektiiviä tähän seksikeskusteluun. Todellakaan "kaikki" ei harrasta seksiä teininä, vaikka miten olisi reteät puheet. Olen tosi iloinen etten lähtenyt alle kaksikymppisenä säätämään mitään. Siksi seksuaalisuus on säilynyt terveenä ja kauniina asiana elämässäni vielä näin keski-iässäkin.

T. Neitsyytensä kk vajaa 23-vuotiaana menettänyt espoolainen akateeminen

Vierailija
190/404 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

APn jutuista paistaa läpi sellainen muiden syyttely ja selittely ja tekosyiden keksiminen. Se ei vetoa kehenkään, ei nainen halua kuulla valitusta menneistä tekemättömistä asioista.

Ymmärrä: Oma on elämäsi, et voi syyttää ketään muuta mistään, mitä olet jättänyt 18 vuotta täytettyäsi tekemättä. Jos et muuttanut pois syrjäkyliltä silloin, niin muuta nyt. Jos et muuta, oma vika.

Vierailija
191/404 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis siellä syrjäkylillä asui noin 4 nuorta ja silti siellä oli lukio? Vai miten muuten onnistuit lukion käymään tapaamatta tyttöjä?

Ainakin täälläpäin on lukioita, jotka ovat muutaman kunnan yhteiskäytössä ja osaa sanoa ainakin joitan syrjäkyliä, joista matkaa kyseiselle lukiolle on yli parinkymmenen kilometrin matka. Kyse siis Pirkanmaasta ja autoileville vanhemmille vielä varmaan mukavan matkan päässä Tampereesta, mutta liikuntavälineettömälle (=ei julkisia kulkuneuvoja) nuorelle joltisenkin pahoja tuppukyliä.

Eli mahdollista tuo on varmasti monessa paikkaa Suomessa.

Siis silloinhan siellä lukiossa on useamman pikkukylän nuoria ja varmasti myös tyttöjä.

Tottakai näin, mutta ei välttämättä saman pikkukylän tyttöjä, joita iltaisin tapilisi.

Mutta nämä ovat tällasisia hypoteettisia keskusteluja ja eivät enää auta aloittajan tilanteessa: mennyt, mikä mennyt ja siksi historiaa.

Aloittajan nyt vain on lopetettava itsesäälissä kieriskely, otettava itseään niskasta kiinni ja yritettävä, keinolla millä hyvänsä. Tässä ketjussa on esitetty hyviä kuten myös tuomittuja keinoja asian kuntoonsaattamiseksi.

Aloittajan on se omin voimin hoidettava. Me anonyymit auttajat emme siihen voi mitään.

Vierailija
192/404 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit vielä harrastamaan seksiä kyllästymiseen asti joten mitään ei ole menetetty. Parisuhteet muuttuvat yleensä kypsemmiksikin iän myötä. Olet myös säästynyt parisuhteen riidoista ja eroista, nekin muuttuvat kypsemmiksi vanhemmiten.

Ei ole mitään oikeaa tapaa elää, vain erilaisia tapoja

M57

Vierailija
193/404 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yleensä se liittyy ulkonäköön, eikä esimerkiksi varautuneisuuteen kuten joku aiemmin ehdotti. En rehellisesti sanoen usko että yksikään hyvännäköinen mies pääsee +30 vuoden ikään ilman seksikokemuksia, oli ihan millainen persoona tahansa. Hyvännäköiset miehet ovat Suomessa niin harvassa, että näille on aina jonoksi saakka ottajia.

Voi luoja että näissä jaksetaan aina ottaa ulkonäkö esille. Uskokaa että sillä ei ole ollenkaan merkitystä siihen saako naista vai ei. Suomessa ei ole yhtään sen enempää kauniita naisia kuin komeita miehiä, ei todellakaan ole.

Vierailija
194/404 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä lähtökohta ajatella, elämä alkaisi seksi-elämästä. Kyllä se on toisinpäin: elä ensin, ja sitten tulee seksi-elämäkin jossain vaiheessa. 

Vierailija
195/404 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit hienosti elämästäsi! Älä menetä toivoa!! Seksi on asia, jota voit vielä harrastaa ainakin 40 vuotta!!! Itselläni se tilanne, että erosin pari vuotta sitten erittäin pitkästä liitosta. Mieheni oli ekani...tosin olin seurustellut useamman kanssa sitä ennen ja jotain seksuaalista niissäkin suhteissa aina oli, mutta joo...sen ekan kanssa naimisiin. Olin täysin epävarma osaanko muiden kanssa ja haluaako edes kukaan minua!? Tuntui omituisesti, että olisin taas neitsyt?!?! :) Haluaisin vielä parisuhteen, ei ehkä niin, että asuttaisiin samassa osoitteessa, mutta vakituisen miehen kumminkin. Mitään pysyvää ei oo vielä löytynyt, mutta on tässä sen verran kokeiltu jo, että kyllä se onnistuu hyvinkin vielä!! Miksei sinulta kun oot 20 vuotta nuorempi!! Siis ei mihinkään urheiluseuroihin! Höh!! Mikä ehdotus!!  Ensi kesänä festareille, terasseille, tapahtumiin!! Siellä missä ihmisiä liikkuu ja otat sitten vähän rohkaisua! Ei se oo paha!! Eikä se Tinderkään nyt niin huono oo kun aina väitetään!! Se on kuule edessä rakkauden kesä, sinulle! Minulle!! Kaikille!! 

Vierailija
196/404 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainaskaa minä tavismiehenä saa tinderisä mitään osumia.. tavallinen ulkonäkö hieman rupsahtanut alle 40 mies ylipainoa on ja vähän mahaa. Eipä noille glamourmisseille kelpaa.. ja muutenki kaikki sanoo että tinderistä saa seksiseuraa.. en minä ainaskaan saa mitään ja ei tutustu millään naisiin.

Vierailija
197/404 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva vihdoin kesällä löytää edes jonkinlaista läheisyyttä seksiseuraa jopa.. treffejä.. tuntuu että vaikeeta on ollut ja miettiny miksei naisia kiinnosta nykyää mikää.. miksei halua tavata ja yleensä meikäläinen kiinnostuu naisesta ja nainen ei ollenkaa minusta.. en ole todella komea alfa.. ihan perus duunari.. hieman rupsahtanut alle 40 v mies.

Vierailija
198/404 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis oikeasti niin, että maalla "kuuluisi" sekstailla lapsena? Täällä kaupungissa kunnon ihmiset eivät ajattele noin, vaan täällä saa olla neitsyt melko rauhassa parikymppiseksi. Akateemisesti suuntautuneilla ei ole edes aikaa seurustella, koska opiskelut ja harrastukset vievät kaiken ajan. 

Säälittävää jos joku oikeasti ajattelee että elämä on pilalla kun ei saanut teininä seksiä. Absurdia... Oma mies menetti poikuutensa minulle 25-vuotiaana, ja minä menetin neitsyyteni hänelle 23-vuotiaan. Espoossa asutaan.

No tämä! Tuo perspektiiviä tähän seksikeskusteluun. Todellakaan "kaikki" ei harrasta seksiä teininä, vaikka miten olisi reteät puheet. Olen tosi iloinen etten lähtenyt alle kaksikymppisenä säätämään mitään. Siksi seksuaalisuus on säilynyt terveenä ja kauniina asiana elämässäni vielä näin keski-iässäkin.

T. Neitsyytensä kk vajaa 23-vuotiaana menettänyt espoolainen akateeminen

Näinpä. Pikemminkin meillä(kin) päin ajatellaan, että hieman reppanat, epävakaista kotioloista tulevat aloittavat seksin lapsina. Jotain turvaa ja hyväksyntää haetaan seurustelukumppanista?

Hyvästä perheestä tulevilla on yleensä hyvä itsetunto, ei tarvitse "menettää" neitsyyttään tai poikuuttaan kyetäkseen kokemaan itsensä hyväksytyksi. Seksi kuuluu rakkaussuhteeseen, eikä sillä ole muussa mielessä minkään valtakunnan välinearvoa, esim. normaliuden mitta joidenkin silmissä

Vierailija
199/404 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että normaalitki tavalliset naiset on nykyää hirvee vaativia.. miehellä ei saa olla mahaa.. ylipainoa.. matalapalkkaista duunia.. markkina arvo kunnossa.. no eipä sitä kaikilla ole.. no sitten ei naista kiinnosta ollenkaa.. mä en ainaskaa piittaa jos ei hyväksy mua tälläsenä, niin ei oo mun arvoinen.

Vierailija
200/404 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdit vielä harrastamaan seksiä kyllästymiseen asti joten mitään ei ole menetetty. Parisuhteet muuttuvat yleensä kypsemmiksikin iän myötä. Olet myös säästynyt parisuhteen riidoista ja eroista, nekin muuttuvat kypsemmiksi vanhemmiten.

Ei ole mitään oikeaa tapaa elää, vain erilaisia tapoja

M57

Olen hieman eri mieltä, vaikkei se varmaan ap:n tilanteessa auta asiaa.

Nuorena olisi ehkä päästävä kokeilemaan niitä parisuhdekiemuroita, jottei niissä esiintyviin sudenkuoppiin enää vanhemmalla iällä muodostettavissa suhteissa törmäisi.  Jos nyt yleensä ihminen on oppiakseen.

Ja on vanhemmiten vaikeampi totutella siihen, että siinä on toinen rinnalla, kun yksinelämisestä on tullut totuttu tapa ja sopeutunut ja kasvanut siihen.

Mutta nämä ovat yksilökohtaisia asioita.

M55

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi