Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut ihmiseen, joka elää elämänsä työttömänä pummina?

Vierailija
14.06.2015 |

Halveksitko?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:39"] Mä en taas ymmärrä miksi joku tuhlaa ainoan elämänsä töissä. [/quote] Mä en taas ymmärrä miksi tuollaisille yhteiskunta maksaa yhtikäs mitään. Tuhlatkoon sen ainokaisen elämänsä ihan vapaasti muttei todellakaan minun kustantamanani. Ei kiinnosta roskaväen puuhat sen enempää kunhan yhteiskunnan rahahanat on varmasti väännetty  TÄYSIN kiinni. Goodbye "hyvinvointiyhteiskunta". :) [/quote] Siinä vaiheessa ryöstän sut ja raiskaan sun perheen. [/quote] No jopas. Hui kun pelottaa. [/quote] Helppo se on täälä huudella.Kyllä sitten alkaa pelottamaan kun on pistooli ohimolla ja kyrpä perseessä. [/quote] Tuntemani sossuloiset on kaukana siitä ihmistyypistä, joka tekisi mitään tuollaista. Helppo on netissä uhota ;) Mistä sä sen aseen saisit hiiri, jos ei ole munaa edes työhön, saati kouluun?

[/quote]

Venäjän mafialta.

Vierailija
42/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siihen sanoisi, yhteiskunnassa tulee aina olemaan työttömiä vähemmän tai enemmän, että toisaalta ihan sama onko ihmiset sitä tahtomattaan vai halusta. Jääpähän paremmat mahdollisuudet työllistyä niillä jotka työtä haluavat tehdä. Ei se elintaso mitenkään kadehdittava ole työttömänä, eikä se paperien pyörittely hauskaa ole, meinasi mennä siihen järki jo lomautettuna. Joten jos oikeasti haluaa elää kädestä suuhun ilman mitään extraa kera paperibyrokratian niin siitä vaan. On se hyvä, että jotkut uhrautuvat olemaan työttömiä niin ei meidän muiden tarvitse olla sitä. Ongelma kun kuitenkaan ei ole se, että töitä olisi enemmän kuin tekijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töitä ei ole, niin se on ihan hyväksyttävää elää valtion tuella. Itsehän me olemme demokraattisen oikeusvaltion halunneet. Se tarkoittaa myös sitä, että kaikille mahdollistetaan edes jonkinlainen toimeentulo. Kun töitä ei olen niin kansaa ei haluta tappaa nälkäkuolemaan, joten tarjolla on työttömyysturva ja muut sosiaalituet.  Työttömyys on nyky Suomessa ihanteellinen olotila ja ilman töitä eläminen tulee helpottumaan kaavailtujen säästöjen ansiosta.Kun virkamiehiä irtisanotaan, niin ei ole enää resursseja valvoa työttömien tekemisiä eikä kukaan tule enää patistelemaan erilaisille kursseille tai työkokeiluihin, joista ei hyödy kukaan. Työttömiä tulee olemaan aina, olipa taloustilanne millainen tahansa ja demokraattinen valtio joutuu työttömistä myös huolehtimaan. 

Vierailija
44/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:28"]

otsikossa kysyttiin omaa suhtautumista ja minä kerroin omat kokemukseni.

[/quote]

Joo, kerroit nimenomaan omasta suhtautumisestasi, joka on edelleenkin "ne on vähä niinku tyhmiä ku ne ei käy töissä".

Tosin älykkyydeltään heikoimmat ovat perinteisesti niitä jotka eivät ymmärrä / uskalla vastustaa valtaeliittiä ja yhteiskuntarakenteita. Jos on tarkoituksella tapatyötön hippi, tuskimpa kyse on heikosta ÄO:sta.

[/quote]

Suhtautuminen syntyy kokemuksista, tunnut ymmärtävän tahallaan väärin sanomiseni (+ lainailet viesteistäni itsellesi sopivia kohtia niin, että niistä saa hieman väärän kuvan).

Olisi mielenkiintoista tietää mihin perustat jälkimmäiset lauseesi.

http://www.hs.fi/raha/a1402027902041

Vierailija
45/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:20"]

Suhtautuminen syntyy kokemuksista,

[/quote]

Joo, kuten siitä, että sä koet työttömien pummien olevan tyhmiä koska eivät käy töissä.

Vierailija
46/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas fiksu viestiketju tämä..

Itse olen työttömänä tällä hetkellä ja tähän on lukuisia. Kovasti kyllä pyrin pääsemään töihin, yrityksen puutteesta ei voi moittia kun sitä p-askaa on tosiaan niskaan tullut enemmän kun usealle matti meikäläiselle. 

Mutta jos tiedän että joku ihminen ihan tietoisesti vain haluaa olla työttömänä eikä yritä mitään, niin ehkä en hirveästi sellasta arvosta. Varsinkin jos siinä vaiheessa semmonen ihminen valittaa rahan puutetta ja on kaikkea ilmaseksi vailla ja se elämänasenne on semmonen että paskat muista.  

Itsekkkin olen ollut pitkäaikais työtön ja ymmärrän sen miten se vaikuttaa mielialaan ja itsetuntoon, helposti jää sinne kotiin. 

Mutta minusta aika kylmää suorilta käsin joku tuomita sosiaalipummiksi jos ei toisen asioita yhtään sen enempää tiedä!

Vierailija
47/65 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sellaiset valittavat ja odottavat että elämä antaa kaiken hopeatarjottimella eivätkä tee mitään järkevää. Muutoin ymmärtäisin, koska työelämässä ei ole kehumista.

Vierailija
48/65 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä suomalaiset katsovat ihmisarvoa ulkoisista seikoista. Jos ei käy töissä, niin menettää ihmisyytensä,muuttuu siis täysin kelvottomaksi olemaan ihminen. Miksi lukuisat suomalaiset ovat näin pinnallisia ja määrittävät ihmisen arvon sellaisilla asioilla, millä ei loppupeleissä ole mitään tekemistä ihmisyyden kanssa?

Vierailija
49/65 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla euroopassa ei ole näin työstä riippuvaa asennetta. Muualla on rennompaa.

Vierailija
50/65 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi olenkin työttömänä syrjäytynyt kotiin neljän seinän sisään en käy missään enkä tapaa ketään ettei tarvitsisi kohdata tätä heidän halveksuntaansa, sinnittelen hengissä kuitenkin ja elättelen toiveita että vielä pääsisin mukaan työelämään ts. elämään, päivä kerralaan mennään kuinka kauan jaksan, ei tuota eutanasiaakaan ole vielä tarjolla, kohta epäilemättä kaltaisilleni epäonnistuneille yksilöille

Vierailija
51/65 |
18.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ap et tiedä työttömyyden taustoja, joten turha polkea ihmisiä ja nostaa itseään jalustalle. Työtön on yhtä arvokas ihminen kuin työssäkäyvä. Harvalla työttömyys on oma valinta. Usein se on yhteiskunta, joka syrjäyttää elämästä kun ei kelpaa mihinkään palkalliseen työhön. Ei ole helppo ja kadehdittava osa!

Vierailija
52/65 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihailen sellaista työttömyyttä, kun ollaan jo maksettu joku pieni kämppä jossain vaikka keskellä erämaata ja ollaan rohkeasti lähdetty oravanpyörästä ja kaikesta muusta hälinästä elämään omaa elämää vaatimattomast luonnosta nauttien. Ei semmoista kadehdI, vaan ihailen rohkeutta.

Vierailija
53/65 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En - en myöskään mieti töissäni happamana, että tässä minä raadan, että pummit saa loisia. Työnteko sopii minulle, loisiminen toisille. 

Vierailija
54/65 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksin. Ovat mulle oksettavia loisia.

Vierailija
55/65 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko kylmä asenne täällä monella. Yhteiskunnalla on velvollisuus huolehtia jokaisesta yksilöstään. Muutenhan emme olisi eläimiä kummempia ja jos tukia ei olisi niin rikollisuus kasvaisi räjähdysmäisesti, sitäkö haluatte?

Vierailija
56/65 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä av-mammat halveksivat työttömiä. Itse ovat ensin ehkä opiskelleet yhteiskunnan piikkiin ja sitten tehtailleet lapsia ja loisineet erilaisia tukia nostellen kotona ja miesten siivellä eläen. Jos ikää on korkeintaan 35 niin ei siinä ajassa kovin pitkää veronmaksajauraa näillä eväillä ole saavutettu.

Vierailija
57/65 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki elämä on samanarvoista, elämällä on itseisarvo joka on riippumaton ulkoisista tekijöistä.

Vierailija
58/65 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko kylmä asenne täällä monella. Yhteiskunnalla on velvollisuus huolehtia jokaisesta yksilöstään. Muutenhan emme olisi eläimiä kummempia ja jos tukia ei olisi niin rikollisuus kasvaisi räjähdysmäisesti, sitäkö haluatte?

Ei ole mitään velvollisuutta. Jos yrittää, eikä vain onnistu, silloin huolehdimme. Passiivinen luuseri kuuluu kaatopaikalle.

Vierailija
59/65 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tähän liittyy useampi eri näkökulma. Lähtökohtaisesti en arvosta sitä, että joku on pitkään työttömänä niin, ettei aio edes työllistyä JOS siis nostetaan yhteiskunnan tukia. Eli muiden siivellä elelyä en arvosta.

Mutta sellaista "työttömyyttä" taas arvostan, jossa tehdään hiukan vähemmän töitä ja eletään niukasti, kuitenkin niin, että oma elämä on omin avuin maksettu. Tähän pyrin itsekin: teen vain sen verran töitä, että saan elämäni "rahoitettua". Tavallista runsaammalla vapaa-ajalla toteutan unelmiani: harrastan taiteita ja matkustan (budjettityyliin, tietysti).  :) 

Jos perustulo joskus tulee, niin sehän mutkistaa näitä asioita hieman. 

Vierailija
60/65 |
19.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukien on tarkoitus auttaa niitä, jotka apua tarvitsevat= köyhät lapset, vanhukset ja sairaat/vammautuneet. Ei pummeja ja vätyksiä, jotka haluavat maleksia kotonaan. Minulle tuollaiset pummit eivät ole juuri niitä eläimiäkään arvokkaampia. Jokainen tuollainen työikäinen aikuinen, mukasairas tai muuten vain pummi, pitäisi pakottaa töihin. Vaikka sitten tienvarsia siivoamaan. Tai sitten olkoot ilman rahaa.  

Seuraavaksi alkaa sitten se itkeminen, miten "minulla on ahdistus, masennus, skitsofrenia, agorafobia, pellepelko ja kipeä polvi ja marsullakin on bipolaarinen mielialahäriö..."lässyn lässyn lää. Eikun töihin! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi