Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut ihmiseen, joka elää elämänsä työttömänä pummina?

Vierailija
14.06.2015 |

Halveksitko?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:06"]

Siinä vaiheessa ryöstän sut ja raiskaan sun perheen. [/quote] No jopas. Hui kun pelottaa.

[/quote]

"mä oon niin niinku vähä vitun kova alfauros. Mua ei tollattet pelota"

Vierailija
22/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksi. Elintaso yhteiskunnan tuilla ei ole kaksinen. Ei todellakaan kadehtimisen arvoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:39"]

Mä en taas ymmärrä miksi joku tuhlaa ainoan elämänsä töissä.

[/quote]

Mä en taas ymmärrä miksi tuollaisille yhteiskunta maksaa yhtikäs mitään. Tuhlatkoon sen ainokaisen elämänsä ihan vapaasti muttei todellakaan minun kustantamanani. Ei kiinnosta roskaväen puuhat sen enempää kunhan yhteiskunnan rahahanat on varmasti väännetty  TÄYSIN kiinni.

Goodbye "hyvinvointiyhteiskunta". :)
[/quote]
Siinä vaiheessa ryöstän sut ja raiskaan sun perheen.
[/quote]
No jopas. Hui kun pelottaa.
[/quote]
Helppo se on täälä huudella.Kyllä sitten alkaa pelottamaan kun on pistooli ohimolla ja kyrpä perseessä.

Vierailija
24/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:39"] Mä en taas ymmärrä miksi joku tuhlaa ainoan elämänsä töissä. [/quote] Mä en taas ymmärrä miksi tuollaisille yhteiskunta maksaa yhtikäs mitään. Tuhlatkoon sen ainokaisen elämänsä ihan vapaasti muttei todellakaan minun kustantamanani. Ei kiinnosta roskaväen puuhat sen enempää kunhan yhteiskunnan rahahanat on varmasti väännetty  TÄYSIN kiinni. Goodbye "hyvinvointiyhteiskunta". :) [/quote] Siinä vaiheessa ryöstän sut ja raiskaan sun perheen.

[/quote]

Ja TAAS sinä uhoat jotain isolla suullasi mitä kroppa ei kykene lunastamaan. Niin nähty juttu, kulta pieni... älä viitsi enää.

Olen asunut maissa joissa ei sosiaalitukia ole ja turvallista on ollut.

Poliisi hoitaa kaltaisesi roskaväen vankilaan kunnon ihmisten tieltä.

Sinua ei pelätä, älä luulekaan.
[/quote]
Sinä et ole sieltä keravalta poistunutkaan.

Vierailija
25/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:59"]

Pari tällaista tyyppiä löytyy tuttavapiiristä ja keskustelemalla kyllä huomaa, etteivät kyseessä ole mitkään järjenjättiläiset.

[/quote]

Tämä on kyllä huvittavin piirre näiden työnsankarien julistuksissa.

"niitten on vähä niinku pakko olla tyhmiä kun ei ne meijän tapaan suastu mihin tahan paskaan rahan takia".

[/quote]

Pointti oli lähinnä siinä, että harva pummi vaikuttaa oikeasti olevan älykäs ja järkevä ihminen. Ei sillä että kaikki työssäkäyvätkään loistaisivat älyllään, mutta kyllä elämäntapatyöttömät tuntuvat pääsääntöisesti hieman yksinkertaisemmilta ihmisiltä. Tämä varmaan osaltaan selittää myös sitä, miksi töihin ei päästä tai miksi töitä ei osata hakea.

Vierailija
26/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:12"]

Pointti oli lähinnä siinä, että harva pummi vaikuttaa oikeasti olevan älykäs ja järkevä ihminen. Ei sillä että kaikki työssäkäyvätkään loistaisivat älyllään, mutta kyllä elämäntapatyöttömät tuntuvat pääsääntöisesti hieman yksinkertaisemmilta ihmisiltä. Tämä varmaan osaltaan selittää myös sitä, miksi töihin ei päästä tai miksi töitä ei osata hakea.

[/quote]

Aha. Varmaan se paskaduuni on hiukan helpompaa kun joka päivä sen nimissä uskottelee olevansa "niitä pummeja" niin paljon älykkäämpi.

Vierailija
27/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas kaikki vitun väsyneet kokkarit kokoontuu ja potee ylemmyydentuntoa kun ovat ihan bilderberg-mafian orjina. Vittu mitä paskaa.

Vierailija
28/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on vaan niin reppanoita ja naisilla useimmiten on ne lapset minkä vuoksi ei kannata mennä töihin. 

Vierailija
29/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaatii älykkyyttä, että pystyy elämään pummina niin, että työkkäri ei esim. pakota 9 euron töihin, kursseille tai palkkatuettuihin töihin.

Vierailija
30/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsotaan asiaa kapitalistisesta vinkkelistä, suuri osa eri töistä ei käytännössä tuota rahaa työnantajalle kuin välillisesti. Jos taas katsotaan työnantajaa, onko hän "töissä". Jos on niin missä? Ja kuka maksaa palkan?

Eli käytännössä tällainen logiikkahan on selvästi sitä että työntekijät jotka eivät älyä hommata parempaa työtä tai lähteä pyörittämään omaa firmaan, yrittävät halveerata niitä jotka tekevät juurikin sitä mitä tälläistä ap-kommenttia heittävät haluasivat tehdä mutta eivät rahkeet riitä kun tietävät että on kuitenkin helpompi jäädä nyhjäämään sinne nykyiselle työpaikalle kun se on se turvallinen vaihtoehto.

Tilastollinen fakta: Menee keskimäärin 5 vuotta saada yritys kannattavaksi jos yleensä sitä saa ollenkaan. Kun firman perustaa, alkaa laskut juosta ja kaikenlaista huijaria yrittää myydä ties mitä riistohinnoilla (no, Elisa siis ainakin) ja kaikki maksaa enemmän kuin kuluttajille ja mitään tukia ei tule jne.

Toisinsanoen, kun systeemi on mikä on, aloittelevan yrittäjän kannattaa jäädä sinne kotiin nyhjäämään vaikka sossutuilla kunnes on excelissä yms selvitelty että tulevan firman finanssipuolessa on järkeä. Missään nimessä millekään viralliselle taholle ei tule ilmottaa että on mitään aikeita perustaa firmaa. Tämähän fakta on jo TV:n asiaohjelmissa toistettu sataan kertaan tarinoiden muodossa jossa sinisilmäiset lähti perustamaan firmaa hyvässä uskossa. Ja firmaa ei kannata siis perustaa ennenkun on kohtuullinen odotus että se voisi tuottaa muutakin kuin konkurssin. Siis suomessa ainakin. Ulkomailla taas maailma ei lopu yhteen konkurssiin toisin kuin täällä. Täällä maailma kuulemma loppuu jo siihen että ilmoittaa että alkaa yrittäjäksi, joten sitä en tee ennen kuin on ainakin 200% todennäköisyys että firmasta tulee kannattava. Ja sitten kun on 200% kannatava firma niin häivyn täältä kun pääomaverot on liian korkeat. Korkeammat kuin Singaporessa ja paratiisisaarilla. Kapitalistin #1 tehtävä kun haalia rahaa nopeammin kuin muut kapitalistit. Kun ei parempaakaan tekemistä ole ja täysihoito loistopuitteissa ja kalliissa ravinteleissa maksaa... Tulen toimeen riittävästi ehkä jos tulot on noin 1000e/päivä. Nyt on tulot vielä negatiiviset.. Tai siis ne kyllä ovat aina negatiiviset, koska Hollywood Accounting ja Big Four kirjanpitokonnat fiksaa niin että homma on laillista.

Kun loppupeleissä kaikki kuitenkin voidaan automatisoida ja vihreät/vasemmisto ym haluaa lisää maahanmuuttajia vaikkei niille töitä olekkaan, kaikista järkevintä on jäädä kotiin ja alkaa sijoittajaksi. Tajusin tämän jo ennen kuin koulu loppui joten jäin suoraan koulusta työttömäksi. Olen laskenut että jos sijoittaa kaikki sossu/työmarkkina tuet järkevästi, on 50 vuoden päästä enemmän tuloja kuin työssäkäyvällä joka ei sijoittanut. Esimerkkiä antoivat vanhempani jotka kävivät 45 vuotta töissä ja ovat nyt persaukisia eläkeläisiä, ei edes varaa asua kaupungin (hki) vuokrakämpissä. Itse päätin että alan miljonääriksi (noh ei siitä kyllä oikeasti vielä mitään ole tullut, koska hävisin kaikki rahat pörssissä ja voin sen todistaa jos verottaja kysyy, mutta nyt 5 vuotta pörssiä opiskelleena alan olla hajulla - osta osinkoja maksavia firmoja kuukauden välein välittämättä siitä mitä rikoksia ihmisyyttä vastaan ne isot firmat tekevät, rikoksiahan niiden täytyy tehdä että niillä on varaa maksaa sijoittajille) ja kun en tunne ketään joka olisi töissä rikastunut ei vaikuttanut kovin loogiselta lähteä töihin missään vaiheessa. Eihän Bill Gateskaan rikastunut kouluja käymällä ja töitä tekemällä. Ja olen suomen Bill Gates jos kavereilta kysytään. No jos niitä olisi siis. Mielikuvituskavereilta tarkoitin.

Kaikki sijoitukset tulee tehdä "asset protection trust" kautta veroparatiisissa. Tällä tavalla mikään valtio ei pääse varoihin käsiksi eikä velkojat, sillä velkaa kyllä tarvitaan kun tehdään miljoonia.

Hki keskustan kalliimmilla paikoilla on kaikenlaista isoa kirjanpito ym firmaa, heiltä voi kysyä neuvoja kuinka temput tehrään ja kommarit jätetään nuolemaan näppejä. Sitten kun on miljoonia tuloja voi ostaa valtion velkakirjoja ja kiristää poliitikkoja että lopetetaan velkakirjojen ostot jos eivät aja työntekijöiden hyvinvointia nolliin ja palkat miinusmerkille kun työt on kuulemma vain mukana päiväkerho aikuisille, eiköhän ne maksa siitä ilosta että pääsee töihin!

Vierailija
31/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:15"]

Täällä taas kaikki vitun väsyneet kokkarit kokoontuu ja potee ylemmyydentuntoa kun ovat ihan bilderberg-mafian orjina. Vittu mitä paskaa.

[/quote]

Kokoomuslaisethan ovat juuri niitä pahimpia lampaita, koska se on niin helppoa. Ei tarvitse kuin laittaa puku / jakkupuku päälle, esittää niin ylevää ja katsella kaikki muita ihmisiä nokanvartta pitkin. Lisäksi mistään ei tarvitse ymmärtää yhtään mitään, sillä isojen korporaatioiden johtajilta tulee tarkat toimintaohjeet.

Vierailija
32/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:12"]

[/quote]

Aha. Varmaan se paskaduuni on hiukan helpompaa kun joka päivä sen nimissä uskottelee olevansa "niitä pummeja" niin paljon älykkäämpi.

[/quote]

:D otsikossa kysyttiin omaa suhtautumista ja minä kerroin omat kokemukseni. Edellisessä viestissäni mainitsin myös, ettei työssäkäynti ole yhtä kuin älykkyys. Pahoittelen jos meni tunteisiin, ehkäpä juuri sinä olet sellainen fiksu ja filmaattinen elämäntapatyötön. Sellaisia en vain ole itse ikinä tavannut.

Vierailija
33/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:38"]En ymmärrä miten joku elää vapaaehtoisesti toisten halveksittavana ja kestää tai välttää työelämästä syrjässä olemisen tai jatkuvan taloudellisen riippuvuuden synnyttämän ahdistuksen. 

Tai eikö ole muuta annettavaa yhteiskunnalle tai maailmalle elämässään kuin sossupummina oleminen?
[/quote]

Mitä annettavaa sulla on?

Vierailija
34/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn paskamaista vaan ettei näissä kurasissa olosuhteissa tule toimeen ilman yhteiskunnan tukea. Toista se on tuolla etelän lämmössä jossa voi harrastelemalla selvityä :(

Vierailija
35/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:08"]

Halveksitko?

[/quote]

Vaikea sanoa, en tunne ainuttakaan työtöntä pummia. Lapsuudesta muista yhden spuden, joka pummas linja-autoasemalla aina markkaa, mutta hänkin on kuollut jo kymmeniä vuosia sitten.

Vierailija
36/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:25"]Jos katsotaan asiaa kapitalistisesta vinkkelistä, suuri osa eri töistä ei käytännössä tuota rahaa työnantajalle kuin välillisesti. Jos taas katsotaan työnantajaa, onko hän "töissä". Jos on niin missä? Ja kuka maksaa palkan?

Eli käytännössä tällainen logiikkahan on selvästi sitä että työntekijät jotka eivät älyä hommata parempaa työtä tai lähteä pyörittämään omaa firmaan, yrittävät halveerata niitä jotka tekevät juurikin sitä mitä tälläistä ap-kommenttia heittävät haluasivat tehdä mutta eivät rahkeet riitä kun tietävät että on kuitenkin helpompi jäädä nyhjäämään sinne nykyiselle työpaikalle kun se on se turvallinen vaihtoehto.

Tilastollinen fakta: Menee keskimäärin 5 vuotta saada yritys kannattavaksi jos yleensä sitä saa ollenkaan. Kun firman perustaa, alkaa laskut juosta ja kaikenlaista huijaria yrittää myydä ties mitä riistohinnoilla (no, Elisa siis ainakin) ja kaikki maksaa enemmän kuin kuluttajille ja mitään tukia ei tule jne.

Toisinsanoen, kun systeemi on mikä on, aloittelevan yrittäjän kannattaa jäädä sinne kotiin nyhjäämään vaikka sossutuilla kunnes on excelissä yms selvitelty että tulevan firman finanssipuolessa on järkeä. Missään nimessä millekään viralliselle taholle ei tule ilmottaa että on mitään aikeita perustaa firmaa. Tämähän fakta on jo TV:n asiaohjelmissa toistettu sataan kertaan tarinoiden muodossa jossa sinisilmäiset lähti perustamaan firmaa hyvässä uskossa. Ja firmaa ei kannata siis perustaa ennenkun on kohtuullinen odotus että se voisi tuottaa muutakin kuin konkurssin. Siis suomessa ainakin. Ulkomailla taas maailma ei lopu yhteen konkurssiin toisin kuin täällä. Täällä maailma kuulemma loppuu jo siihen että ilmoittaa että alkaa yrittäjäksi, joten sitä en tee ennen kuin on ainakin 200% todennäköisyys että firmasta tulee kannattava. Ja sitten kun on 200% kannatava firma niin häivyn täältä kun pääomaverot on liian korkeat. Korkeammat kuin Singaporessa ja paratiisisaarilla. Kapitalistin #1 tehtävä kun haalia rahaa nopeammin kuin muut kapitalistit. Kun ei parempaakaan tekemistä ole ja täysihoito loistopuitteissa ja kalliissa ravinteleissa maksaa... Tulen toimeen riittävästi ehkä jos tulot on noin 1000e/päivä. Nyt on tulot vielä negatiiviset.. Tai siis ne kyllä ovat aina negatiiviset, koska Hollywood Accounting ja Big Four kirjanpitokonnat fiksaa niin että homma on laillista.

Kun loppupeleissä kaikki kuitenkin voidaan automatisoida ja vihreät/vasemmisto ym haluaa lisää maahanmuuttajia vaikkei niille töitä olekkaan, kaikista järkevintä on jäädä kotiin ja alkaa sijoittajaksi. Tajusin tämän jo ennen kuin koulu loppui joten jäin suoraan koulusta työttömäksi. Olen laskenut että jos sijoittaa kaikki sossu/työmarkkina tuet järkevästi, on 50 vuoden päästä enemmän tuloja kuin työssäkäyvällä joka ei sijoittanut. Esimerkkiä antoivat vanhempani jotka kävivät 45 vuotta töissä ja ovat nyt persaukisia eläkeläisiä, ei edes varaa asua kaupungin (hki) vuokrakämpissä. Itse päätin että alan miljonääriksi (noh ei siitä kyllä oikeasti vielä mitään ole tullut, koska hävisin kaikki rahat pörssissä ja voin sen todistaa jos verottaja kysyy, mutta nyt 5 vuotta pörssiä opiskelleena alan olla hajulla - osta osinkoja maksavia firmoja kuukauden välein välittämättä siitä mitä rikoksia ihmisyyttä vastaan ne isot firmat tekevät, rikoksiahan niiden täytyy tehdä että niillä on varaa maksaa sijoittajille) ja kun en tunne ketään joka olisi töissä rikastunut ei vaikuttanut kovin loogiselta lähteä töihin missään vaiheessa. Eihän Bill Gateskaan rikastunut kouluja käymällä ja töitä tekemällä. Ja olen suomen Bill Gates jos kavereilta kysytään. No jos niitä olisi siis. Mielikuvituskavereilta tarkoitin.

Kaikki sijoitukset tulee tehdä "asset protection trust" kautta veroparatiisissa. Tällä tavalla mikään valtio ei pääse varoihin käsiksi eikä velkojat, sillä velkaa kyllä tarvitaan kun tehdään miljoonia.

Hki keskustan kalliimmilla paikoilla on kaikenlaista isoa kirjanpito ym firmaa, heiltä voi kysyä neuvoja kuinka temput tehrään ja kommarit jätetään nuolemaan näppejä. Sitten kun on miljoonia tuloja voi ostaa valtion velkakirjoja ja kiristää poliitikkoja että lopetetaan velkakirjojen ostot jos eivät aja työntekijöiden hyvinvointia nolliin ja palkat miinusmerkille kun työt on kuulemma vain mukana päiväkerho aikuisille, eiköhän ne maksa siitä ilosta että pääsee töihin!

[/quote]Eiköhän se Gates töitä tehnyt alkuvaiheessa ennen rikastumistaan..henkinen työ on myös työtä.

Vierailija
37/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:39"]

Mä en taas ymmärrä miksi joku tuhlaa ainoan elämänsä töissä.

[/quote]

Mä en taas ymmärrä miksi tuollaisille yhteiskunta maksaa yhtikäs mitään. Tuhlatkoon sen ainokaisen elämänsä ihan vapaasti muttei todellakaan minun kustantamanani. Ei kiinnosta roskaväen puuhat sen enempää kunhan yhteiskunnan rahahanat on varmasti väännetty  TÄYSIN kiinni.

Goodbye "hyvinvointiyhteiskunta". :)
[/quote]
Siinä vaiheessa ryöstän sut ja raiskaan sun perheen.
[/quote]
No jopas. Hui kun pelottaa.
[/quote]
Helppo se on täälä huudella.Kyllä sitten alkaa pelottamaan kun on pistooli ohimolla ja kyrpä perseessä.
[/quote]
Tuntemani sossuloiset on kaukana siitä ihmistyypistä, joka tekisi mitään tuollaista. Helppo on netissä uhota ;) Mistä sä sen aseen saisit hiiri, jos ei ole munaa edes työhön, saati kouluun?

Vierailija
38/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:28"]

otsikossa kysyttiin omaa suhtautumista ja minä kerroin omat kokemukseni.

[/quote]

Joo, kerroit nimenomaan omasta suhtautumisestasi, joka on edelleenkin "ne on vähä niinku tyhmiä ku ne ei käy töissä".

Tosin älykkyydeltään heikoimmat ovat perinteisesti niitä jotka eivät ymmärrä / uskalla vastustaa valtaeliittiä ja yhteiskuntarakenteita. Jos on tarkoituksella tapatyötön hippi, tuskimpa kyse on heikosta ÄO:sta.

Vierailija
39/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:42"]

Mistä sä sen aseen saisit hiiri, jos ei ole munaa edes työhön, saati kouluun?

[/quote]

Ainakin silkkitiellä aseita on myynnissä. Tosin itse itse ostan sieltä vain kannabista, en pysssyjä.

Ja se ei nyt ei edelleeäänkän ole munakkuuden mikään merkki, että suostuu työkkärin käskystä lammastelemaan porvarin palvelijana.

Vierailija
40/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:39"] Mä en taas ymmärrä miksi joku tuhlaa ainoan elämänsä töissä. [/quote] Mä en taas ymmärrä miksi tuollaisille yhteiskunta maksaa yhtikäs mitään. Tuhlatkoon sen ainokaisen elämänsä ihan vapaasti muttei todellakaan minun kustantamanani. Ei kiinnosta roskaväen puuhat sen enempää kunhan yhteiskunnan rahahanat on varmasti väännetty  TÄYSIN kiinni. Goodbye "hyvinvointiyhteiskunta". :) [/quote] Siinä vaiheessa ryöstän sut ja raiskaan sun perheen. [/quote] No jopas. Hui kun pelottaa. [/quote] Helppo se on täälä huudella.Kyllä sitten alkaa pelottamaan kun on pistooli ohimolla ja kyrpä perseessä. [/quote] Tuntemani sossuloiset on kaukana siitä ihmistyypistä, joka tekisi mitään tuollaista. Helppo on netissä uhota ;) Mistä sä sen aseen saisit hiiri, jos ei ole munaa edes työhön, saati kouluun?

[/quote]

Voi että teitä kauppiksen opiskelijoita. Jos ei itsellä ole munaa ja on joku toimistorotta niin ei se tarkoita etteikö lähiön gangsta olisi kovempi poika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi