Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut ihmiseen, joka elää elämänsä työttömänä pummina?

Vierailija
14.06.2015 |

Halveksitko?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä halveksin jos sen tietoisesti tekee ja koko elämänsä. Tai lähes koko elämänsä. On siis työtön, ei yritäkään hakea töitä, pummii yhteiskunnalta, tuttavilta ja tuntemattomilta rahaa/tupakkaa /mitä vaan.

Vierailija
2/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksin, en ota tuttavapiiriini tuollaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni elää juuri itsehalveksunnan vuoksi työttömänä pummina.

Vierailija
4/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se työttömyys on sellaista, että ei yritä edes etsiä töitä, niin silloin mun on vaikeampaa niellä tuollaista elämäntapaa. Mun puolesta jokainen saa periaatteessa elää elämäänsä siten kuin haluaa, mutta kuitenkin siten, ettei elämäntyökseen harrasta pummaamista toisilta jne.

Vierailija
5/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten joku elää vapaaehtoisesti toisten halveksittavana ja kestää tai välttää työelämästä syrjässä olemisen tai jatkuvan taloudellisen riippuvuuden synnyttämän ahdistuksen. 

Tai eikö ole muuta annettavaa yhteiskunnalle tai maailmalle elämässään kuin sossupummina oleminen?

Vierailija
6/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen

Vierailija
7/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas ymmärrä miksi joku tuhlaa ainoan elämänsä töissä.

Vierailija
8/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä hetkauta maailmaani suuntaan tai toiseen, keskityn itse lähinnä palvomaan mammonaa ja uiskentelemmaan obligaatioissa kuin Roope Ankka ikään.

Vierailija
9/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy. Ikinä. Ja myös teen sen selväksi kyselemällä, joko töitä on löytänyt.

Vierailija
10/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:39"]

[/quote]

Mä en taas ymmärrä miksi tuollaisille yhteiskunta maksaa yhtikäs mitään. Tuhlatkoon sen ainokaisen elämänsä ihan vapaasti muttei todellakaan minun kustantamanani. Ei kiinnosta roskaväen puuhat sen enempää kunhan yhteiskunnan rahahanat on varmasti väännetty  TÄYSIN kiinni.

Goodbye "hyvinvointiyhteiskunta". :)

Vierailija
11/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon työtön sossupummi, mieluusti kävisin töissä, mutta tuskin enää saan kun olen ollut niin kauan pois työelämästä ensin hoitovapaan ja sitten sairauden vuoksi. Itseäni ei haittaa että on vapaa-aikaa, keksin tekemistä kyllä. Mutta se haittaa, kun ajattelen ihmisten ajattelevan, että tuo on pummi eikä edes yritä työtä hankkia. Siksi esitän, että työnhaku kiinnostaa, vaikka oikeasti olen aika tavalla luovuttanut sen suhteen. Seuraavaksi ajattelin ryhtyä opiskelijaksi, mikä sekin kuluttaa yhteiskunnan varoja luultavasti turhaan. Ehkä ihmiset sitten ajattelevat, että yrittää se nyt jotakin edes.

Vierailija
12/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei herätä arvostusta. Tällaiset ovat myös usein luonteeltaan hankalia, itsekkäitä ruikuttajia.

Vierailija
13/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisenä joka ymmärtää elämän ainutkertaisuuden ja sen, ettei sitä kannata tuhlata lammastelemalla porvarin palvelijana. Suomalainen lammaskansa toki tästä jaksaa valittaa, mutta sehän nimenomaan todistaa suomalaisten lammasmaisuuden.

Vierailija
14/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ristiriitaiset fiilikset. Ap:n sanavalinta jo kertoo hänen asenteestaan. Mutta kun työnvälityksestä työtä ei saa. Itselläkin taas ensi kuusta alkaa ansiosidonnaiset juosta. Jokseenkin monta työtä tekemätöntä on lähipiiirssä ja tullut tavattua tänäänkin. Mikä on ihmisarvon mitta?

Vierailija
15/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksun, tottakai. En vain voi samaistua ihmiseen jolla ei ole kunnianhimoa tai tavoitteita eikä halua oman elämänsä parantamiseen ja itsensä kehittämiseen. Pari tällaista tyyppiä löytyy tuttavapiiristä ja keskustelemalla kyllä huomaa, etteivät kyseessä ole mitkään järjenjättiläiset.

Hyväksyttävämpää tietysti jos on hieman moraalia jäljellä eikä loisi yhteiskunnan tuella, mutta heitä on harvassa.

Vierailija
16/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:59"]

Pari tällaista tyyppiä löytyy tuttavapiiristä ja keskustelemalla kyllä huomaa, etteivät kyseessä ole mitkään järjenjättiläiset.

[/quote]

Tämä on kyllä huvittavin piirre näiden työnsankarien julistuksissa.

"niitten on vähä niinku pakko olla tyhmiä kun ei ne meijän tapaan suastu mihin tahan paskaan rahan takia".

Vierailija
17/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:39"]

[/quote]

Mä en taas ymmärrä miksi tuollaisille yhteiskunta maksaa yhtikäs mitään. Tuhlatkoon sen ainokaisen elämänsä ihan vapaasti muttei todellakaan minun kustantamanani. Ei kiinnosta roskaväen puuhat sen enempää kunhan yhteiskunnan rahahanat on varmasti väännetty  TÄYSIN kiinni.

[/quote]
Siinä vaiheessa ryöstän sut ja raiskaan sun perheen.

Vierailija
18/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:39"]

[/quote]

[/quote]
[/quote]
No jopas. Hui kun pelottaa.

Vierailija
19/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:03"]

[/quote]

Muista polttaa ensin ganjaa ja reefer madness toteutuu.

Vierailija
20/65 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:03"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:39"] Mä en taas ymmärrä miksi joku tuhlaa ainoan elämänsä töissä. [/quote] Mä en taas ymmärrä miksi tuollaisille yhteiskunta maksaa yhtikäs mitään. Tuhlatkoon sen ainokaisen elämänsä ihan vapaasti muttei todellakaan minun kustantamanani. Ei kiinnosta roskaväen puuhat sen enempää kunhan yhteiskunnan rahahanat on varmasti väännetty  TÄYSIN kiinni. Goodbye "hyvinvointiyhteiskunta". :) [/quote] Siinä vaiheessa ryöstän sut ja raiskaan sun perheen.

[/quote]

Ja TAAS sinä uhoat jotain isolla suullasi mitä kroppa ei kykene lunastamaan. Niin nähty juttu, kulta pieni... älä viitsi enää.

Olen asunut maissa joissa ei sosiaalitukia ole ja turvallista on ollut.

Poliisi hoitaa kaltaisesi roskaväen vankilaan kunnon ihmisten tieltä.

Sinua ei pelätä, älä luulekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä