Häpeän reilusti ylipainoista kaveriani
Minulla on kaveri, joka on reilusti ylipainoinen. En voi sille mitään, mutta häpeän liikkua julkisesti hänen seurassaan. En ole myöskään kehdannut tuoda häntä meille kotiin ja esitellä esimerkiksi poikaystävälleni tai hänen kavereilleen, sillä he kaikki ovat todella urheilullisia ja hyväkuntoisia, eivätkä varmaan pystyisi ymmärtämään, kuinka jokin ihminen voi päästää itsensä siihen kuntoon. Jos totta puhutaan, niin en ymmärrä itsekään
Kaverillani ei ole mitään sairautta tms. mikä selittäisi hänen ylipainonsa: hän on yksinkertaisesti vain patalaiska. Saattaa tilata 300 m etäisyydellä olevasta pitseriasta kaksi pitsaa, ja mättää ne naamaansa samalla Netflixiä katsellen, ja sitten aloittaa valitusvirren kiloistaan.
Myös hänen käytöstapansa joskus ällöttävät, sillä hän piereskelee ja röyhtäilee täysin avoimesti seurassani. Olen yrittänyt tästä sanoa, mutta hän vain nauraa ja sanoo ihmettelevänsä estoista asennettani "ihmisten normaaleja ruumiintoimintoja kohtaan". Aivan kuin hän itse ei ymmärtäisi, kuinka oksettava ja kuvottava hän on?
Minusta tuntuu todella pahalta että tunnen näin - tunnen olevani aivan kamala ja ilkeä ihminen. Mitä väliä nyt kenenkään koolla on? En kuitenkaan mahda näille ajatuksille mitään. Miten pääsisin eroon näistä pinnallisista ja ilkeämielisistä ajatuksista?
Kommentit (23)
"Normaalit ruumiintoiminnot" yököttäisivät minua enemmän kuin hänen painonsa.
Mä varmaan alkaisin välttellä tuon kaverin seuraa, en hänen ylipainonsa takia, mutta en jaksaisi haistella kenenkään kaverini paskantamista nenäni edessä. Hän kun vielä tietää että se ärsyttää sinua niin ei paljoa arvosta ystävyyttäsi jos jatkaa vaan piereskelyä seurassasi.
Suomessa ei edes ole reilusti ylipainoisia