Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Et vissiin töihinkään pysty, erotaan". Ei jumalauta onko tämmöisiä??

Vierailija
13.06.2015 |

No niin. Olimme miesystävän kanssa seurustelleet viime lokakuussa 3 vuotta, olin onnellinen etäsuhteessa ( asumme 20 km toisistamme), ero tuli täysin puun takaa. Tämä ns.mies ilmoitti minulle sairastuttuani vakavaan masennukseen että on parempi erota. Siis mitä helvettiä?? Terapeutit on erikseen, rakas ei ole sitä varten, tämän kerroin moneen kertaan. Olen nyt läpikäynyt tätä helvettiä syksystä lähtien, olen aikuinen nainen joka on muutakin nähnyt kuin koskaan idylliä. Selittäkää miehet mistä kyse.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sairastuin, en masennukseen, mutta muuhun vakavaan sairauteen. Mies lähti 15-vuoden avioliiton ja viiden lapsen jälkeen. Nyt kolmen lasten kanssa vietetyn vuoden jälkeen olen tajunnut, että tämä on parasta mitä minulle olisi voinut tapahtua.

Vierailija
42/64 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:51"]

--

Eiköhän ongelma ole niissä teidän miehissä? Eivät ole pystyväisiä. Eivät osaa tehdä teidä onnelliseksi. 

[/quote]

No, on aika rankka vastuu olla ainoana täyttämässä yhden ihmisen koko maailma, etenkin, jos kyse on pahasti masentuneesta. 
... Olen itse ollut tulla jätetyksi masennukseni vuoksi, ja ymmärrän molempia osapuolia. Masennus on rankka kannettava itse kullekin, mutta kyllähän se pahalta tuntuu, jos tulee hylätyksi juuri sillä hetkellä, kun tarvitsisi tukea kaikkein kipeimmin. Kinkkisiä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:24"]Minä en halua tavata tuttavaa joka sairasti syöpää. Kaikilla on omat ongelmat. Mitä ne mulle kuuluu tietää. Pitäis kaikki omat asiansa omana tietona niin maailma olis pikkasen parempi paikka  [/quote] Ja tämä palsta olis parempi paikka jos sinunlaiset ei kirjoittelis täällä.

[/quote] 

Mitä sanoin väärin? 

Se etten halua kuulla elävää lääkärikirjaa ja kuunneella kaikki paska mitä tuutista tulee? 

[/quote]

Et mitä sanonut vaan mitä tajuamattasi totesit ajattelevasi. ns. ystäväsi sairastaa syöpää mutta pahintahan siinä tottakai on se että sinulle on tullut siitä paha mieli ja miksi kukaan ei tajua ajatella MINUNMINUNMINUN tunteitani ja miksi "ystäväni" ei tätä tajua vaan kuvittelee minun mahdollisesti (ensimmäistä kertaa ikinä) kuuntelevan kenenkään huolta omasta hengissäselviytymisestään, kun onhan minulla niitä omasta takaakin (huolia ja "huolia" missä "ystäväsi" ovat arvatenkin kuunnelleet, tukeneet ja kenties auttaneetkin kerran jos toisenkin?).

Tällaista lukiessa tekisi kieltämättä mieli sanoa, että meni syöpädiagnoosi väärään osoitteeseen. Vaikken oikeasti kylläkään toivo pahaa kenellekään.

Vierailija
44/64 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:57"]

--

Eiköhän ongelma ole niissä teidän miehissä? Eivät ole pystyväisiä. Eivät osaa tehdä teidä onnelliseksi. 

[/quote]

No, on aika rankka vastuu olla ainoana täyttämässä yhden ihmisen koko maailma, etenkin, jos kyse on pahasti masentuneesta. 
... Olen itse ollut tulla jätetyksi masennukseni vuoksi, ja ymmärrän molempia osapuolia. Masennus on rankka kannettava itse kullekin, mutta kyllähän se pahalta tuntuu, jos tulee hylätyksi juuri sillä hetkellä, kun tarvitsisi tukea kaikkein kipeimmin. Kinkkisiä asioita.

[/quote] 

Eikö lääkkeet auta siihen masennukseen ja terapia? Miksi niitä syötte jos ne ei auta? 

Vierailija
45/64 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoo: kerroin tälle miehelle että minulla on todettu vakava masennus, enkä ainakaan hetkeen ole valitettavasti työkykyinen ( olen sh), MUTTA mies ja suhteemme on iloinen asia elämässäni eikä hänen tarvitse olla minusta huolissaan. Kuukausi tästä: Ero. Enkä todella kuormittanut miestä masennuksellani. Tunnen olevani joku vitun vitsi; jos hän olisi sairastunut olisin tukenut ja seisonut vierellä mutta kun itse olin heikoilla, potkaisi vielä viimeisen potkun.

Vierailija
46/64 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:24"]Minä en halua tavata tuttavaa joka sairasti syöpää. Kaikilla on omat ongelmat. Mitä ne mulle kuuluu tietää. Pitäis kaikki omat asiansa omana tietona niin maailma olis pikkasen parempi paikka  [/quote] Ja tämä palsta olis parempi paikka jos sinunlaiset ei kirjoittelis täällä.

[/quote] 

Mitä sanoin väärin? 

Se etten halua kuulla elävää lääkärikirjaa ja kuunneella kaikki paska mitä tuutista tulee? 

[/quote]

Et mitä sanonut vaan mitä tajuamattasi totesit ajattelevasi. ns. ystäväsi sairastaa syöpää mutta pahintahan siinä tottakai on se että sinulle on tullut siitä paha mieli ja miksi kukaan ei tajua ajatella MINUNMINUNMINUN tunteitani ja miksi "ystäväni" ei tätä tajua vaan kuvittelee minun mahdollisesti (ensimmäistä kertaa ikinä) kuuntelevan kenenkään huolta omasta hengissäselviytymisestään, kun onhan minulla niitä omasta takaakin (huolia ja "huolia" missä "ystäväsi" ovat arvatenkin kuunnelleet, tukeneet ja kenties auttaneetkin kerran jos toisenkin?).

Tällaista lukiessa tekisi kieltämättä mieli sanoa, että meni syöpädiagnoosi väärään osoitteeseen. Vaikken oikeasti kylläkään toivo pahaa kenellekään.

[/quote] 

Lähetetään terveiset takas. En minäkään yleensä kellekään sellaista toivo mutta yleisen trendin mukaan toivotan sitä minäkin sinulle.  

Itse olen hoitanut kaikki omat asiat ja siksi en ymmärrä niitä ihmisiä jotka tarvitsevat apua joka asiaan. Kaikkien pitää auttaa heitä joka tilanteessa. 

Vierailija
47/64 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:57"]

--

[/quote]

[/quote] 

Eikö lääkkeet auta siihen masennukseen ja terapia? Miksi niitä syötte jos ne ei auta? 

[/quote]

Minä sekä kävin terapiassa että söin lääkkeitä, ja parannuin. Tai ainakin sain itseni kondikseen ennen seuraavaa aaltoa, jonka toivon selättäväni ajoissa ennen, kuin äityy pahaksi. 
Siihenhän on sitten kullakin omat syynsä, auttavatko lääkkeet ja/tai terapia, onko niitä saatavilla tai haluaako ylipäätään aloittaa lääkitystä. 

Se yllä kommentoinut

Vierailija
48/64 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko naiivi kun ajattelen että vain kusipäät ja tyhmät eivät auta heikompaansa, oli se pari-tai mikävainsuhde??

Vierailija
49/64 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta taas näkee av:n ap-on-aina-väärässä asenteen. Ei ole kauhean kauan siitä ketjusta kun nainen pohti eroa masentuneesta miehestään. Vaikka mies oli ollut vaikeasti masentunut jo olisiko ollut yli kymmenen vuotta, piti palstaväki aivan kohtuuttomana miehen jättämistä. Vaikka kaikki mahdolliset terapiat ja lääkkeet oli kokeiltu ja tilanne ei muuttunut, olisi naisen pitänyt jaksaa jatkaa sen ilottoman, pimeässä asunnossa sohvalla makaavan miehen kanssa. Nyt tässä kaikki ymmärtävät kun mies heivaa heti masentuneen naisen. En ymmärrä.

Vierailija
50/64 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:09"]

Ap kertoo: kerroin tälle miehelle että minulla on todettu vakava masennus, enkä ainakaan hetkeen ole valitettavasti työkykyinen ( olen sh), MUTTA mies ja suhteemme on iloinen asia elämässäni eikä hänen tarvitse olla minusta huolissaan. Kuukausi tästä: Ero. Enkä todella kuormittanut miestä masennuksellani. Tunnen olevani joku vitun vitsi; jos hän olisi sairastunut olisin tukenut ja seisonut vierellä mutta kun itse olin heikoilla, potkaisi vielä viimeisen potkun.

[/quote]

... Noh, hän ilmeisesti totesi, ettei ole valmis jakamaan elämäänsä masentuneen kanssa. Sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä sen kanssa, onko sinussa vikaa tai olisitko kuormittanut häntä. Ehkä hänen ennakko-odotuksensa kävivät todellisuuden päälle, tai sitten hän yksinkertaisesti säikähti. Mene ja tiedä. 

Mutta toivottavasti saat itsesi kuntoon. On kurjaa, että mies toimi noin, mutta ehkäpä silläkin silti oli tarkoituksensa. 

Vierailija
51/64 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:13"]

[/quote] 

Mitä sanoin väärin? 

[/quote]

[/quote] 

Lähetetään terveiset takas. En minäkään yleensä kellekään sellaista toivo mutta yleisen trendin mukaan toivotan sitä minäkin sinulle.  

Itse olen hoitanut kaikki omat asiat ja siksi en ymmärrä niitä ihmisiä jotka tarvitsevat apua joka asiaan. Kaikkien pitää auttaa heitä joka tilanteessa. 

[/quote]

No jos jotain olen oppinut on se, että KUKAAN tässä maailmassa ei pärjää ilman muiden apua. "omat asiansa hoitavat" ovat niitä, jotka eivät edes ymmärrä muiden osuutta omaan onneensa, saati että tuntisivat kiitollisuutta tai vastavuoroisuutta muita kohtaan.

Terveisesi lähtivät bittiavaruuteen, sillä minä en ole hylännyt yhtäkään ystävääni sairauden takia :)

Vierailija
52/64 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen sitä kertomisen tarvetta. Miksi ihmeessä kaikkea pitää kertoa? Kerrotteko tilisaldoa ja menneet sukupuolitaudit ventovieraille? 

Vierailija
53/64 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:16"]

Olenko naiivi kun ajattelen että vain kusipäät ja tyhmät eivät auta heikompaansa, oli se pari-tai mikävainsuhde??

[/quote]

Hmm... Toki masennus on sairautena muihinkin kuin kantajaansa vaikuttava, joten ymmärrän kyllä masentuneen läheisiäkin. Ja joskus se raja tulee vastaan, että on yksinkertaisesti pelastettava kaikki, mitä pelastettavissa on, ja joskus se tarkoittaa itseä ja/tai lapsia. Kyse siis silloin, kun sairaus on todella selättämättömän tuntuinen. 

Mutta onhan sekin hirveän kylmä ajatusmaailma, että vain terveillä olisi mahdollisuus läheisiin ihmissuhteisiin, ja sairastuneet koetaan lähes auttamatta rasitteiksi. Tai ylipäätään, että kun läheinen lakkaa olemasta jollakin tapaa ilostuttava tai hyödyllinen, hänet voi lempata samoin tein. 

Että kultainen keskitie varmaan jälleen kerran se paras tie.

Vierailija
54/64 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:13"]

[/quote] 

Mitä sanoin väärin? 

[/quote]

[/quote] 

[/quote]

No jos jotain olen oppinut on se, että KUKAAN tässä maailmassa ei pärjää ilman muiden apua. "omat asiansa hoitavat" ovat niitä, jotka eivät edes ymmärrä muiden osuutta omaan onneensa, saati että tuntisivat kiitollisuutta tai vastavuoroisuutta muita kohtaan.

Terveisesi lähtivät bittiavaruuteen, sillä minä en ole hylännyt yhtäkään ystävääni sairauden takia :)

[/quote] 

Ehkä sinulla ei ole niitä ollut. Minä en halua niitä lisää enkä ihmisiä jotka ovat koko ajan jotain vailla ja niitä pitäisi auttaa joka asiassa. Se ei myöskään ole oikeeta rakkautta jos käytetään muita hyväksi ja aina ruinaamassa jotain ja pelkästään sillä ajatuksella että toinen on niin tyhmä, sinisilmäinen ja kiltti. On se vaan niin väärin 

Vierailija
55/64 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:19"]

Minä taas ihmettelen sitä kertomisen tarvetta. Miksi ihmeessä kaikkea pitää kertoa? Kerrotteko tilisaldoa ja menneet sukupuolitaudit ventovieraille? 

[/quote]

Kai omalle kumppanille kertookin vähän enemmän kuin ventovieraille? Tai muotoilen toisin: kenelle sitten kertoa, jos ei omalle kumppanilleen? 
Se toki on totta, että masennusta ei tänä(kään) päivänä kannata joka paikkaan kertoa. Vieläkin siihen sidostuu ties mitä luuloja ja ennakko-odotuksia, vaikka muuta toivoisikin.

Vierailija
56/64 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:23"]

--

Ehkä sinulla ei ole niitä ollut. Minä en halua niitä lisää enkä ihmisiä jotka ovat koko ajan jotain vailla ja niitä pitäisi auttaa joka asiassa. Se ei myöskään ole oikeeta rakkautta jos käytetään muita hyväksi ja aina ruinaamassa jotain ja pelkästään sillä ajatuksella että toinen on niin tyhmä, sinisilmäinen ja kiltti. On se vaan niin väärin 

[/quote]

Ohis pohtii, että sinulla ilmeisesti on tämän takana jokin syvempi omakohtainen tarina. Tuskin kaikki sairastuneet ovat kuitenkaan muita kuormittavia kiviriippoja, vaikka sellaisia olisikin kohdallesi osunut.

Vierailija
57/64 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Kuten sanoin, jos mies olisi sairastunut tavalla tai toisella, olisin tukenut kaikin tavoin. Tämä ei siis ole mikään sukupuoliroolikysymys. Rakastin häntä, edelleen jollain tavoin. Tapa jolla hylätä toinen ihminen juuri kun tämä eniten tukea tarvitsisi..en ymmärrä. Ja joo, en elä pimeässä huoneessa ilottomana vuodesta toiseen, mieskin aina sanoi että olen ihana kun ajattelen hänen parastaan ensin. Häpesikö minua/sairauttani sitten, en tiedä ☹ . Jokainen ihminen tarvitsee toisia, iloon ja suruun.

Vierailija
58/64 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:25"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:23"]

--

[/quote]

Ohis pohtii, että sinulla ilmeisesti on tämän takana jokin syvempi omakohtainen tarina. Tuskin kaikki sairastuneet ovat kuitenkaan muita kuormittavia kiviriippoja, vaikka sellaisia olisikin kohdallesi osunut.

[/quote] 

Liikaa on sattunut kohdalle juuri niitä ihmisiä jotka vaan tarttee koko ajan jotain. Välillä käy mielessä etta sairastumiset on pelkkää feikkiä jotta saisivat tyhmät ihmiset auttamaan heitä. Jos ei rahaa niin tavaroita ja palveluita. Sitten kun raja tulee vastaan haistattelevat. Silloin ymmärtää tulleensä kusetetuksi. 

Vierailija
59/64 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettimään jokainen kuka pysyy vierellä, tuli sitten masennus, syöpä tai muu vaiva.

Vierailija
60/64 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:34"]

Miettimään jokainen kuka pysyy vierellä, tuli sitten masennus, syöpä tai muu vaiva.

[/quote] 

Silloin ota narun jatkeeksi. Sellainen on mun maailma silloin kun sellainen osuu kohdalle